14:59 Літературне читання 2 клас. Урок 39 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 39Урок № 39. Чи легко приносити радість іншим? Василь Сухомлинський. Покинуте кошеня. Анатолій Костецький. Хвостата мова. Надія Кир'ян. Ми в цьому світі не самі. Підсумок за темою Мета: розвивати способи і види читання; збагачувати словниковий запас дітей; поглиблювати навички роботи над різними жанрами творів; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Біжить стежина поміж ожини. І вже у Жоні ожипи жменя. 2. Гра «Шифрувальники» — Прочитайте, доберіть загальну назву. Апли, дбу, нелк —... {дерева). (Липа, дуб, клен) Лицяси, квов, цьєаз—... {тварини). (Лисиця, вовк, -заєць) Етмекил, ахум, кувап —... (комахи). (Метелик, муха, павук) 3. Робота над чистомовкою Цс-цс-цс — ми посадили деревце. Го-гото — поливатимем його. Не-не-не — виросте воно рясне. Ами*ами*ами —нас порадус плодами. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Гра «Обличчям до обличчя» Учні повертаються одне до одного обличчям, переказують зміст казки. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Щоб природа нас радувала, частувала своїми плодами, їй потрібно допомагати, ЇЇ слід охороняти, а головне — не завдавати їй шкоди. І тоді природа покаже нам багато дивовижного і фантастичного. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання оповідання Василя Сухомлинського «Покинуте кошеня» ІС.63) 1) Самостійне читання оповідання учнями. — Яке почуття ви переживали, коли читали оповідання? — Коли вам було сумно? Чому? Коли зітхнули із полегшенням? — Які речення слід прочитати з почуттям тривоги, а які — з почуттям вдячності й радості? 2) Читання оповідання «ланцюжком». — Які речення слід прочитати з почуттям удячності й радості? 3) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Чому кошеня опинилося на дорозі? Чи випадково це трапилося? — Чому кошеня нявчало? — Як описано його стан? — Як люди ставилися до кошеняти? Чому вони не допомогли кошеняті? — Скільки часу сиділо самотнім кошенятко? — Де Наталочка почула кошенятко? — Як можна зрозуміти, що в Наталочки добре серце? — Як повелася дівчинка? — Хто з людей виявився найдобрішим, а хто — найжорстокішим? (Той, хто виніс кошеня.) 4) Гра «Дослідники». — Скільки разів у тексті зустрічається слово кошеня? (Чотири) Коше нятко? (Три) — Знайдіть у тексті зачин, основну частину і кінцівку. ФІЗкультхвилинка 5) Робота в групах. Конкурс на краще продовження оповідання. — Як можна продовжити це оповідання? Чи зміниться тоді його назва? 2. Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Хвостата мова» (с. 64) 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями. — Від чийого Імені ведеться розповідь у вірші? 2) Читання вірша учнями. Гра «Диктор телебачення». Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів. — Чому хлопчик зрозумів «хвостату мову»? — Чи доводилося вам спілкуватися такою * мовою»? — У яких рядках передано впевненість хлопчика, а у яких — радість? — Розгляньте малюнок. Підготуйте за ним розповідь. — Чим схожі цей вірш і оповідання «Покинуте кошеня»? 3) Робота в групах. — Пофантазуйте і розіграйте виставу за змістом оповідання «Покинуте кошеня» і вірша «Хвостата мова». Як її можна назвати? Хто буде дійовими особами? — Між ким відбуватиметься розмова? — Як її розпочати? Чим вона завершиться? — Які слова, жести, вирази обличчя допоможуть глядачам відчути почуття дійових осіб? 3. Опрацювання вірша Надії Кир'ян «Ми в цьому світі не самі» (с 65) 1) Читання вірша вчителем. — До чого закликає нас поетеса? 2) Гра «Рибки». Читання учнями тексту мовчки, кожен — у своєму темпі, діти можуть ворушити губами. — Як у вірші сказано про взаємозалежність людей і тварин? — Про який небесний дах ідеться? — У яких словах вірша висловлено головну думку? VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Яку тему завершили опрацьовувати? Гра «Мікрофон». Продовжте речення: Справжній друг природи... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати відповіді на запитання до розділу «Рідна домівка, рідиа сім'я — тут виростає доля моя» (с. 65). | |