15:06 Літературне читання 2 клас. Урок 4 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 4Урок 4. ХИТРОЩІ НЕ ЛЮБЛЯТЬ СОВІСТІ. ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ. ЯК НАТАЛЯ В ЛИСИЦІ ХИТРИНКУ КУПИЛА Мета: навчати учнів розуміти прочитаний текст, виділяти головне; розвивати вміння аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття відповідальності. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Вправа «Продовж речення» — Я дібрав свій заголовок до оповідання... III. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над чистомовкою «Слухняний ротик» Ець-ець-ець — подув сильний вітерець. Ить-ить-ить — в небі синяя блакить. Ає-ає-ає — осінню вже повіває. Лі-лі-лі — відлітають журавлі. Ок-ок-ок — зібрались діти на урок. 2. Гра «Дощик» Читання (хорове) декілька разів у різному темпі та з різною силою голосу вірша В. Гринько «Лис». Під горою хвойний ліс, В ній хитрюга неспроста За горою хижий лис. Від собак хова хвоста: Вкрита травами гора. Як навідавсь у курник, Збоку — лисяча нора. То відразу півень зник! IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ Складання опису та характеристики лисиці — Хто бачив лисицю? Де? Яка вона? — Як називає звіра Варвара Гринько? (Хитрюга) — Чому лисицю називають «злодюжкою»? — Проілюструйте відповідь прикладами. — Які казки про цю руду тварину ви читали? — Чому цю тварину так назвали? (Лисиця — це старослов'янське слово, утворене від «лис», що означає жовтуватий, рудий колір. Через колір свого хутра ця тварина и отримала цю назву.) — Сьогодні ми недаремно згадали цю чудову тварину. Вона буде однією з героїнь твору Василя Сухомлинського *Як Наталя у Лисиці хитринку куV. СПРИЙМАННЯ И УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО «ЯК НАТАЛЯ У ЛИСИЦІ ХИТРИНКУ КУПИЛА» (С 10-11) 1. Виразне читання казки вчителем — Чи сподобалася вам казка? — Хто її головні герої? 2. Словникова робота Ряд колір пухнастий крам продає дерев'яна базар ковзани хитрощі кишеня злякалася дивується хитринка почервоніла скаржиться Читання стовпчиків слів за вчителем «луною». — Поставте питання до слів першого стовпчика. — Знайдіть слова-родичі у першому і третьому стовпчиках. (Хитринка — хитрощі) Пояснення значення слова крам — те, що є предметом торгівлі, купівлі-продажу; товар. Фізкультхвилинка 3. Читання оповідання учнями «ланцюжком» — Чим цей твір схожий на казку? 4. Вибіркове читання — Куди пішла Лисичка? Що вона понесла продавати? — Хто купив хитринку у Лисички? — Прочитайте опис хитринки. — Як «спрацювала» хитринка вдома? — Що вирішила зробити Наталочка з хитринкою? — Чи вдалося їй це зробити? — Чому здивувалася Наталя? — Чи зрозуміла дівчинка, куди поділася хитринка? — Кому Наталя розповіла про свою пригоду? — Прочитайте діалог мами і Наталі. — У яких словах передано головну думку твору? 5. Перевірка сприйняття тексту Тестування 1) Лисиця пішла на базар: а) улітку; б) узимку; в) восени. 2) Наталя не хотіла: а) готувати уроки; б) допомагати мамі; в) мити посуд. 3) Наталя вирішила: а) повернути хитринку на базар Лисичці; б) викинути хитринку у вікно; в) заховати хитринку в шафу. 4) Наталя розповіла про свою пригоду: а) татові; б) мамі; в) подружці. 5) Хитрощі не люблять: а) правди; б) пустощів; в) совісті. 6) Совість у тому, що тобі: а) страшно; б) дивно; в) соромно. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Чого навчилися на уроці? — Як потрібно боротися з лінощами? — Чи повинна людина мати совість? — Совість є у кожного з нас, але потрібно вчитися прислухатися до неї. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Розповідати казку за малюнками. Намалювати свій малюнок до казки. | |