15:01 Літературне читання 2 клас. Урок 40 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 40Урок № 40. Вступ до теми. Рідний край. Анатолій Костецький. Батьківщина (напам'ять). Микола Чернявський. Рідний край Мета: навчати учнів виразно читати віршовані й прозові твори; розвивати вміння аналізувати тексти, виділяти головну думку; удосконалювати техніку читання; виховувати любов до Батьківщини, почуття гордості за неї. ХІД уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Щедрий дощик площу полоще. 2. Робота над чистомовкою Щущущу, щущущу! — Ми пішли на площу. Ощ-ощ-ощ, ощ-ощ-ощ! — Тут якраз почався дощ. Щу-щущу, щушущу! — Всі сховались від дощу. Мумуму, му-му-му! — Повернулися додому. Ли-ли-ли, ли-ли-ли! —Дуже раді ми були! 3. Гра «Блискавка» Щука — щука — щока — щука — щука. Щупав — щупав — щупав — щипав — щупав. Дощечка — донечка — дощечка — дощечка — дощечка. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Яку тему ми вивчаємо? {«Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини») — На які розділи розподіляється ця тема? — Який ми вже опрацювали? («Рідна домівка.рідна сім'я — тут виростає доля моя») — Як називається розділ, над яким почнемо працювати сьогодні? Прочитайте. («Добридень тобі. Україно моя.'») — Спробуємо скласти «асоціативний» кущ. На дошці — плакат. Учні називають усе, що спадає на думку стосовно цієї теми. Спочатку висловлюють і фіксують иайстійкіші асоціації, а потім — дру горяднІ. Кущ асоціацій поступово * розростається» протягом усіх уроків цієї теми. місто столиця Батьківщина УКРАЇНА мова — Які синоніми є до слова Батьківщина? (Вітчизна, рідний край...) — Як називається наша Батьківщина? — Назвіть її столицю, найбільші міста. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Батьківщина» (с. 66) 1) Виразне читання вчителем. — Яким є перше речення за метою висловлювання? (Питальне) — А решта? (Розповідні) 2) Словникова робота. Читання «луною» за вчителем слів: Батьківщина, домівка, найщиріші, бджола, весняні, дотримане, чесне. 3) Читання вірша учнями. Читати, виділяючи голосом слово Батьківщина. — Які слова, поняття ми могли б додати до нашого «асоціативного» куща? 4) Гра «Актори». Прочитати вІрга ід захопленням. — Із чим автор порівнює Батьківщину? — Які слова — назви ознак уживає у вірші? Фізкультхвипинка 2. Опрацювання вірша Миколи Чернявського «Рідний край» (с. 67) 1) Читання вірша учнями мовчки. 2) Словникова робота. Святиня — найбільша цінність. — Як можна інакше назвати вірш? Доберіть синоніми. (Рідний край. Бать ківщина, Вітчизна, Україна) — У яких словах вірша передано головну думку? 3) Ознайомлення з поняттям «акровірш». — Прочитайте перші літери кожного рядка згори вниз. Яке слово утворилося? — Вірші, у яких із перших літер кожного рядка можна утворити слово, називають акровіршем, або акростихом. — Послухайте вірш. ЩО ТАКЕ АКРОСТИХ? — Ти, Мяксимку, Запитав дідусь онукя. Щось притих? — Перші літери рядків — Я читаю акростих! Зверху вниз я разом звів, — Що ж воно ото Ось і вийшло слово з них. За штука? — Це, дідусю, — акростих. М. Романченко — Кому пояснював Максимко, що таке акростих? Поясніть і ви. — Погляньте на дошку. Перед вами — акровірш. Прочитайте, про що він. Давно ця річка славна Народи три єднає І в Чорне море плине. Простори України Розкішно прикрашає. Очиці милує дитині. (Дніпро) М. Романченко — Що ви знаєте про цю річку? V. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на уроці? — Що найбільше запам'яталося? — Які слова слід додати до нашого «асоціативного» куща? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити напам'ять вірш «Батьківщина». | |