укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 4 » Літературне читання 2 клас. Урок 42
15:04
Літературне читання 2 клас. Урок 42

Літературне читання 2 клас. Урок 42

Урок № 42. Урок позакласного читання. Людина починається з добра (за творами Василя Сухомлинського)
Мета: продовжити ознайомлення учнів з творами Василя Сухомлинського; формувати доброту, чуйність, повагу до старих і немічних, доброзичливе ставлення до рідних і друзів; навчати оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; розвивати мовлення; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.
И-и-и — мас гарні сни. 
0-о-о — не будіть його. 
І-і-і — тихо, мишки всі!
М. Підгірянка

Хід уроку
!.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.     Робота над чистомовкою
А-а-а — котика нема. 
Е-е-е — де наш котик, де? 
У-у-у — мишку з'їв малу. 
І-і-І — пін спить на печі.
2.     Робота над скоромовкою
Скрекоче сорока сороці:
— А я у сорочці сорочій! Сорока сороці скрекоче:
— А в мене яєчко сороче!
3.    Гра «Складіть слово»
1)    Складіть слово з перших складів слів. Бавились, янтар. (Баян)
Піраміда, акація, німий, нова. {Піаніно)
2)    Розв'яжіть приклад.
Скеля —ля —є + рип + ка. (Скрипка)
3)    Доберіть загальну назву. Баян — піаніно — скрипка —...
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Дуже мудро говорить народ: «Роби добро — і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло — зло і повернеться до тебе».
ТВОРИ ДОБРО
Ти усміхнися небу, усім, хто біля тейе: і братику и сестричці, і сонечку й травичці. Люби усіх довкола, удома та у школі, і ця любов із Неба повернеться до тебе.
Прощай дрібні образи і помирись одразу. Хто вміє всім прощати, сильнішим здатен стати. Твори добро, дитино, і у твоїй родині воно знайде домівку віднині і довіку.
Леся Вознюк
— Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. І на сьогоднішньому уроці позакласного читання вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами Василя Сухомлинського.
Вправа «Мікрофон»
— Що ви знаєте про Василя Сухомлинського?
— Які твори читали?
IV.   РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ
— Розгляньте виставку книг. Які твори ви читали?
V.     РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1.     Обговорення прочитаних творів Василя Сухомлинського
— Які твори прочитали, готуючись до уроку? Гра «Звідки ці рядки?»
•   Розрізали хлібину, яку щойно дідові принесли, та й ну уминати. («Ка ятпія»)
•   Від жадоби у хлопчика руки затремтіли. («Страшний черв'ячок»)
•   На віражі крило зламалось, літак упав і розбився. («Гвинтик»)
ФІзкультхвипинка
2.     Ознайомлення з твором Василя Сухомлинського «Суниці для Наталі»
1)     Самостійне читання оповідання учнями.
— Яке лихо трапилося з Наталею?
2)     Читання оповідання учнями «ланцюжком».
— Що порадила мама понести Андрійкові для Наталі?
— Чи відразу хлопчик поніс суниці дівчинці?
— Як Наталя зустріла Андрійка?
— Чого вчить нас це оповідання?
3.     Ознайомлення з твором Василя Сухомлинського «П'ять дубів»
1)     Гра «Рибки».
Самостійне читання оповідання учнями мовчки.
— Назвіть головних героїв оповідання.
2)     Робота в парах.
— Прочитайте оповідання в парах.
— Що дав учитель Дмитрикові й Сергійкові?
—  Хто з хлопчиків по-справжньому доглядав за деревцями, а хто не виконав свою роботу?
— Чому мовчав Дмитро-батько?
— Який висновок можна зробити з прочитаного?
VI.   ПІДСУМОК УРОКУ
— З якими творами Василя Сухомлинського ознайомилися?
— Чого вони нас навчають?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
—  Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко».
Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.