15:04 Літературне читання 2 клас. Урок 42 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 42Урок № 42. Урок позакласного читання. Людина починається з добра (за творами Василя Сухомлинського) Мета: продовжити ознайомлення учнів з творами Василя Сухомлинського; формувати доброту, чуйність, повагу до старих і немічних, доброзичливе ставлення до рідних і друзів; навчати оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; розвивати мовлення; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості. И-и-и — мас гарні сни. 0-о-о — не будіть його. І-і-і — тихо, мишки всі! М. Підгірянка Хід уроку !. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над чистомовкою А-а-а — котика нема. Е-е-е — де наш котик, де? У-у-у — мишку з'їв малу. І-і-І — пін спить на печі. 2. Робота над скоромовкою Скрекоче сорока сороці: — А я у сорочці сорочій! Сорока сороці скрекоче: — А в мене яєчко сороче! 3. Гра «Складіть слово» 1) Складіть слово з перших складів слів. Бавились, янтар. (Баян) Піраміда, акація, німий, нова. {Піаніно) 2) Розв'яжіть приклад. Скеля —ля —є + рип + ка. (Скрипка) 3) Доберіть загальну назву. Баян — піаніно — скрипка —... III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Дуже мудро говорить народ: «Роби добро — і воно повернеться до тебе. Будеш робити зло — зло і повернеться до тебе». ТВОРИ ДОБРО Ти усміхнися небу, усім, хто біля тейе: і братику и сестричці, і сонечку й травичці. Люби усіх довкола, удома та у школі, і ця любов із Неба повернеться до тебе. Прощай дрібні образи і помирись одразу. Хто вміє всім прощати, сильнішим здатен стати. Твори добро, дитино, і у твоїй родині воно знайде домівку віднині і довіку. Леся Вознюк — Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. І на сьогоднішньому уроці позакласного читання вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами Василя Сухомлинського. Вправа «Мікрофон» — Що ви знаєте про Василя Сухомлинського? — Які твори читали? IV. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ — Розгляньте виставку книг. Які твори ви читали? V. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Обговорення прочитаних творів Василя Сухомлинського — Які твори прочитали, готуючись до уроку? Гра «Звідки ці рядки?» • Розрізали хлібину, яку щойно дідові принесли, та й ну уминати. («Ка ятпія») • Від жадоби у хлопчика руки затремтіли. («Страшний черв'ячок») • На віражі крило зламалось, літак упав і розбився. («Гвинтик») ФІзкультхвипинка 2. Ознайомлення з твором Василя Сухомлинського «Суниці для Наталі» 1) Самостійне читання оповідання учнями. — Яке лихо трапилося з Наталею? 2) Читання оповідання учнями «ланцюжком». — Що порадила мама понести Андрійкові для Наталі? — Чи відразу хлопчик поніс суниці дівчинці? — Як Наталя зустріла Андрійка? — Чого вчить нас це оповідання? 3. Ознайомлення з твором Василя Сухомлинського «П'ять дубів» 1) Гра «Рибки». Самостійне читання оповідання учнями мовчки. — Назвіть головних героїв оповідання. 2) Робота в парах. — Прочитайте оповідання в парах. — Що дав учитель Дмитрикові й Сергійкові? — Хто з хлопчиків по-справжньому доглядав за деревцями, а хто не виконав свою роботу? — Чому мовчав Дмитро-батько? — Який висновок можна зробити з прочитаного? VI. ПІДСУМОК УРОКУ — З якими творами Василя Сухомлинського ознайомилися? — Чого вони нас навчають? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |