15:08 Літературне читання 2 клас. Урок 44 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 44Урок №44. Хліб, сіль на вишитому рушнику — символ гостинності українського народу. Тамара Коломієць. Хліб. Дмитро Павличко. Де найкраще місце на землі Мета: навчати учнів виразно читати, аналізувати прочитане, виділяти в творі головну думку; розширювати знання учнів про символи України; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до хліба. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Всім подобається це куце цуцепя. 2. Робота над чистомовкою Чі-чі-чІ, чі-чі-чі! — СидитьОля на печі. Чів-чів-чів, чів-чів-чів! — Напечу я калачів. Чу-чучу, чучу-чу! — Я сама їх напечу. Ча-ча-ча, ча-ча-ча! — Дали Олі калача. 3. Гра «"Зайве"слово» — Прочитайте, у кожному стовпчику знайдіть «зайве» слово. Аревб акліб Дбу яцлиис Нсаос аворко Зарееб кжїа (Сосна — хвойне дерево, корова — свійська тварина) III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Гра «Хто краще перекаже оповідання» IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Як називається розділ, над яким ми працюємо? Гра «Мікрофон» Учні по черзі говорять, що вони уявляють, коли чують слово Україна. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання оповідання Тамари Коломієць «Хліб» (с.72-73) 1) Робота над загадкою. ■ Круглий, мов сонечко, 3 печі — та па блюдо: Щедрий, мов сонечко, їжте мене, люди. На черінь посунеться — На здоров'ячко. (Хліб) І стоїть, красується. 2) Розповідь учителя. Звучить пісня «Хліб — усьому голова» (муз. А. Яворика, сл. М. Драгоми рецького). — Кажуть у народі правдиві слова: *Хліб-годувальник —усьому голова». Тисячі років минуло з того часу, як людина почала вживати хліб. Не завжди щастило нашим пращурам на полюванні. Щоб угамувати голод, вони їли зерна дикорослих рослин. Згодом зерна почали розмочувати у воді, подрібнювати на камені. Минуло ще багато років, і люди навчилися випікати на розпечених каменях прісні коржі. Це і був перший хліб. Від темної, твердої, з кам'яною пилюкою паляниці до випеченого пухкого хліба — калача, короваю минуло тисячі років. За цей час у різних країнах світу хлібороби навчилися виготовляти з диких, зернових рослин величезну кількість хлібних виробів — близько 800 видів. Хліб-сіль на вишитому руїннику — це символ гостинності українського народу. Про хліб складено пісні, приказки, загадки, вірші. Послухайте оповідання Тамари Коломієць «Хліб*. 3) Читання оповідання вчителем. — Чому оповідання має таку назву? — Чи можна назвати хліб головним героєм? Чому? 4) Словникова робота. Читання словосполучень «луною» за вчителем: золотава шкоринка, позолота від вогню, золоте зерно, в золотому колоссі, на стеблині золоченій, золоте проміння, золоті руки. — У якому значенні вжиті виділені слова? Поясніть. (Золотава, позолота, золоте, в золотому, в золоченій, золоте, золоті) 5) Гра «Не перервіть ланцюжок». Учні одне за одним читають текст по одному реченню. Фізкультхвилинка 6) Гра «Розвідники». — Скільки разів у тексті зустрічається слово хлібі (П'ять разів) — Прочитайте третій абзац тексту. — Виділіть слова, що свідчать про те, як прийшов хліб на стіл. Посіяли — доглянули — змололи — спекли — принесли — поклали. — Знайдіть у тексті спонукальне речення. — До чого закликає автор? 7) Гра «Хвости». Учитель читає початок речення, а учні знаходять усе речення. 2. Робота над віршем Дмитра Павличка «Де найкраще місце на землі» (с 74) 1) Читання вірша учнями мовчки. — Назвіть дійових осіб вірша. 2) Читання вірша «луною» за вчителем. 3) Робота над аналізом змісту вірша. — Про що автор запитував сонце? — Прочитайте питальні речення з відповідною інтонацією. — Прочитайте відповідь сонця. — З якою Інтонацією слід читати ці слово? — Знайдіть і прочитайте спонукальне речення. 4) Читання вірша за особами. — У яких словах висловлено головну думку вірша? VI. ПІДСУМОК ЗА ТЕМОЮ Відповіді на запитання рубрики «Перевір свої досягнення» (с. 75). VII. ПІДСУМОК УРОКУ — Що головне запам'ятали з сьогоднішнього уроку? VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Дібрати прислів'я про хліб, калину. Відповідати на запитання «Чи уважно ти читав?» (с. 74). | |