15:10 Літературне читання 2 клас. Урок 45 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 45Урок № 45. Ось прийшли морози — і зима настала. Оксана Копиленко. Зима йде. Вадим Скомаровський. Казкові шати. Оксана Сенатович. Веселий сніг Мета: удосконалювати навички виразного, свідомого, правильного читання; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи, прищеплювати бажання милуватися нею. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над чистомовкою Ець-ець-ець— вдарив перший морозець. Ок-ок-ок — тихо подає сніжок. Ір-ір-ір — діти вибігли у двір. Мумуму — весело зустрінемо зиму. 2. Розпитування за складовою таблицею 3. Робота над скоромовкою Зайчик нахвалявся. Що хоробрим вдався, А вибігло мишенятко — Під пеньок сховався. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Відповіді на запитання «Чи уважний ти читач?» (с. 74). IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ Звучить музика П. І. Чайковського «Пори року» {«Зимові мотиви»). Білий день дарус білу ласку І розповідає білу казку, В розкішних білих платтях балерини — Молоденькі сосни та ялини. Під йогами — біле покривало, Небо й те молочно-сивим стало. — Яка пора року надійшла? — Які зміни відбуваються у природі? — Настає зима — і все навкруги змінюється. — Що ще приносить Із собою ця чудова пора року, ми дізнаємося із нового розділу. Прочитайте його назву. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання оповідання Олександра Копиленка «Зима йде» (с. 77) 1) Читання оповідання вчителем (перший абзац). Колективне читання тексту (другий абзац). — Про який зимовий місяць ідеться у тексті? 2) Словникова робота. Вправи на розширення поля читання — Подолайте «снігові словникові кучугури». ■щовідкове бюро» Сизий — сіро-голубий. Бронза — металевий сплав золотисто-коричневого кольору. Фізкультхвилинка 3) Читання оповідання учнями «ланцюжком». — Які дерева не скинули своє вбрання? 4) Гра «Буксир» (робота в парах). «Сильніший» учень веде у читанні, а «слабший» намагається досягти темпу читання «сильнішого» учня. 5) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Прочитайте опис дуба. З ким він порівнюється? — Л що сказано про опале листя, яке вкрило землю? — З чим письменник порівнює першу сніжинку? 6) Робота в групах. — Складіть розповідь «Як починається зима». 2. Опрацювання вірша Вадима Скомаровського «Казкові шати» (с. 78) 1} Читання вірша учнями мовчки, — Чому важко відгадати, де яке дерево? 2) «Довідкове бюро». Шати — багатий одяг, убрання. 3) Читання вірша «луною» за вчителем. — Якими поет побачив ялинки? — Знайдіть порівняння. — Назвіть дерева, що запорошила зима. — Знайдіть порівняння. Як ви їх розумієте? 4) Гра «Здогадайся». — Прочитайте вірш і вставте пропущене слово. (Сніг) ...в повітрі мерехтить. На ялинку... летить. Сипле..., немов з мішка, — З хати нас не випуска. 3. Опрацювання вірша Оксани Сенатович «Веселий сніг» (с. 79) 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання учнями вірша, кожен — у своєму темпі. — З яким настроєм читатимете вірш? 2) Гра «Хто краще?». Конкурсне читання вірша. — Скажіть словами вірша, на кого падав сніг. — Чому про сніг сказано веселий? — Знайдіть слова, що звучать однаково, а означають різне. V!. ПІДСУМОК УРОКУ — Який новий розділ почали вивчати? — Що найбільше сподобалося на уроці? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Намалювати зимовий малюнок. Відповідати на запитання підручника. | |