укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 4 » Літературне читання 2 клас. Урок 45
15:10
Літературне читання 2 клас. Урок 45

Літературне читання 2 клас. Урок 45

Урок № 45. Ось прийшли морози — і зима настала. Оксана Копиленко. Зима йде.
Вадим Скомаровський. Казкові шати. Оксана Сенатович. Веселий сніг
Мета: удосконалювати навички виразного, свідомого, правильного читання; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи, прищеплювати бажання милуватися нею.

Хід уроку 
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1.     Робота над чистомовкою
Ець-ець-ець— 
вдарив перший морозець. 
Ок-ок-ок — 
тихо подає сніжок. 
Ір-ір-ір — 
діти вибігли у двір. 
Мумуму — весело зустрінемо зиму.
2.     Розпитування за складовою таблицею
3.     Робота над скоромовкою
Зайчик нахвалявся. Що хоробрим вдався, А вибігло мишенятко — Під пеньок сховався.
III.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Відповіді на запитання «Чи уважний ти читач?» (с. 74).
IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Звучить музика П. І. Чайковського «Пори року» {«Зимові мотиви»).
Білий день дарус білу ласку
І розповідає білу казку,
В розкішних білих платтях балерини —
Молоденькі сосни та ялини.
Під йогами — біле покривало,
Небо й те молочно-сивим стало.
— Яка пора року надійшла?
— Які зміни відбуваються у природі?
— Настає зима — і все навкруги змінюється.
—  Що ще приносить Із собою ця чудова пора року, ми дізнаємося із нового розділу. Прочитайте його назву.
V.     СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Опрацювання оповідання Олександра Копиленка «Зима йде» (с. 77)
1)     Читання оповідання вчителем (перший абзац). Колективне читання тексту (другий абзац).
— Про який зимовий місяць ідеться у тексті?
2)     Словникова робота.
Вправи на розширення поля читання
— Подолайте «снігові словникові кучугури».
■щовідкове бюро»
Сизий — сіро-голубий.
Бронза — металевий сплав золотисто-коричневого кольору.
Фізкультхвилинка
3)     Читання оповідання учнями «ланцюжком».
— Які дерева не скинули своє вбрання?
4)     Гра «Буксир» (робота в парах).
«Сильніший» учень веде у читанні, а «слабший» намагається досягти темпу читання «сильнішого» учня.
5)     Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
— Прочитайте опис дуба. З ким він порівнюється?
— Л що сказано про опале листя, яке вкрило землю?
— З чим письменник порівнює першу сніжинку?
6)     Робота в групах.
— Складіть розповідь «Як починається зима».
2.     Опрацювання вірша Вадима Скомаровського «Казкові шати» (с. 78) 1}     Читання вірша учнями мовчки,
— Чому важко відгадати, де яке дерево?
2)     «Довідкове бюро».
Шати — багатий одяг, убрання.
3)     Читання вірша «луною» за вчителем.
— Якими поет побачив ялинки?
— Знайдіть порівняння.
— Назвіть дерева, що запорошила зима.
— Знайдіть порівняння. Як ви їх розумієте?
4)     Гра «Здогадайся».
— Прочитайте вірш і вставте пропущене слово. (Сніг)
...в повітрі мерехтить. 
На ялинку... летить. 
Сипле..., немов з мішка, — 
З хати нас не випуска.
3.     Опрацювання вірша Оксани Сенатович «Веселий сніг» (с. 79)
1)     Гра «Бджілки».
Напівголосне читання учнями вірша, кожен — у своєму темпі.
— З яким настроєм читатимете вірш?
2)     Гра «Хто краще?». Конкурсне читання вірша.
— Скажіть словами вірша, на кого падав сніг.
— Чому про сніг сказано веселий?
— Знайдіть слова, що звучать однаково, а означають різне.
V!.   ПІДСУМОК УРОКУ
— Який новий розділ почали вивчати?
— Що найбільше сподобалося на уроці?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати зимовий малюнок. Відповідати на запитання підручника.