15:12 Літературне читання 2 клас. Урок 46 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 46Урок № 46. Допоможемо тваринам узимку. Ліна Костенко. Синички на снігу. Надія Кир'ян. Зимові слова. Анатолій Качан. Крихта хліба Мета: удосконалювати навички виразного читання поетичних творів, збагачувати словниковий запас учнів; учити відчувати образність художнього слова; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Звуконаслідувальна вправа. Гра «Що як звучить?» Жук літас угорі і дзижчить... (жу-жу). Вуж сховався у порі і шипить... (шу-шу). Шелестить трава... (ша-ша). Пилка дзенькає... (дза дза). Краплі падають... (дзень-дзень). Повний звуків день. 2. Робота над скоромовкою На лужок ішов сніжок. Вбрав лужок у кожушок. По лужку стрибав Дружок. І пошкодив кожушок. 3. Гра «Конструктори» — Із літер слова електростанція складіть нові слова. Електростанція — лак, танці, роса, тост... III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Зимовий вернісаж (виставка дитячих малюнків) 2. Гра «Ти — мені, я — тобі» Учні ставлять одне одному запитання, відповіді до яких підготували вдома. IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Зима — це чудова пора року. Ми любимо її за скрипучий білий сніг, за морозець, що щипає за ніс і щоки, за чудові зимові розваги. Та для тварин зима — це суворе випробування. Сьогоднішні поетичні твори розкажуть про це. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Синички на снігу» (с. 79) 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темні. — Хто потребує на нашу допомогу взимку? 2) Словникова робота. «Довідкове бюро» Намлілись — тут: намучилися, стомилися. Вирій — теплі, південні краї, куди відлітають на зиму перелітні птахи. 3) Бесіда за змістом вірша. — Чому пташкам важко взимку? — ВІД чого вони потерпають? (Найбільше від голоду) — У яких рядках сказано про життя синичок під час суворої зими? — У яких — про стійкість цих мужніх пташок? фізкультхвилинка 2. Опрацювання вірша Надії Кир'ян «Зимові слова» (с. 80) 1) Самостійне читання вірша учнями мовчки. — Чому вірш має таку назву? 2) Словникова робота. Груба — піч для опалювання приміщення. 3) Виразне читання вірша «луною» за вчителем. — Назвіть «зимові» слова, що згадано у вірші. — Які ще «зимові» слова ви знаєте? 4) Робота в парах. — Які слова сховались у словах: дороги (роги), відблиск (блиск), край (рай), стомилися (сто. милися), цікава (кйвй), господиня (диня). 3. Опрацювання вірша Анатолія Качана «Крихта хліба» (с. 80-87) 1) Читання вірша вчителем. — Яким пташкам поет присвячує свій вірш? 2) Словникова робота. «Довідкове бюро» Лісосмуга — смуга лісових насаджень. Ожеледь — тонкий шар льоду на землі, деревах. — Доберіть синоніми до слова завірюха. (Заметіль, віхола, хурделиця, хур товина) 3) Гра «Рибки». Читання учнями тексту мовчки, кожен — у своєму темпі, діти можуть ворушити губами. — Куди перебралися синиці? Чому? — Як пташки просять про допомогу? — Які почуття передає поет? — Прочитайте рядки, що найвиразніше передають бідування пташок. — Які слова слід вимовити з більшою силою голосу? — Яку важливу думку висловлює поет в останній строфі вірша? — Продовжте речення: Вчасна допомога особливо цінна тому, що... — На який з прочитаних раніше творів схожий цей вірш за головною думкою? 4) Гра «Диктор телебачення». Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів. 5) Гра «Знайди риму». Сніговиці — синиці. Вікно — зерно. Тепла — села. Годівниці — дрібниця. Морози — на дорозі. Відчувать — замерзать. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що вдалося вам найкраще? — Що викликало труднощі? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати розповідь «Як я допомагаю пташкам узимку». | |