15:14 Літературне читання 2 клас. Урок 47 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 47Урок № 47. Доки рослина росте, доти очі милує. Сергій Носань. Ялинка. Олександр. Олесь. Ялинка. Леонід Глібов. Зимня пісенька Мета: удосконалювати навички виразного читання; навчати Інтонувати тексти за розділовими знаками; розвивати образне мислення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, бережливе ставлення до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою В будь-якоіч) будяка Будячиха будь-яка. О. Орач 2. Розчитування за складовою таблицею III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Розповіді учнів «Як я допомагаю птахам узимку» 2. Гра «Відгадай, з якого вірша» • Пригощав пташок я з годівниці. [А. Качан «Крихта хліба») • Зимові в пташки — Цс снігурі й синички. (Н. Кир'ян «Зимові слова») • Сипиці голодом памлілись — Така зима, така зима! (Ліна Костенко «Синички на снігу») IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ Гра «Мікрофон» — Яке свято наближається? — Як зустрічають Новий рік у вашій сім'ї? — Що г неодмінним атрибутом цього свята? V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Опрацювання оповідання Сергія Носаня «Ялинка» (с. 87-82) 1) Читання оповідання вчителем. — Назвіть дійових осіб оповідання. — Які почуття виникли у вас після того, як ви прослухали оповідання? 2) Словникова робота. Пишне на подвір'ї прощання щонайменше болісно постоїть неодмінно по-людському Читання слів «луною» за вчителем. 3) Гра «Бджілки». Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі. 4) Робота в парах. Гра «Стоп-старт». «Старт» — читати якнайшвидше, «стоп» —зупинятися і відпочивати. 5) Аналіз тексту оповідання з елементами вибіркового читання, — Чому сім'я автора припинила купувати ялинку? — Звідки йшли батько з Оленкою? Кого вони зустріли? — Ким був Карпо Іванович? Чому пін був засмучений? — Які слова передають головну думку твору? — Чи згодні ви з думкою лісника? Чому? 6) Гра «Слідопити». Учитель читає початок речення, учні знаходять усе речення і читають його. — Знайдіть і прочитайте питальні речення. 7) Читання за особами. — Чиї слова слід промовляти із жалем, з обуренням, зі смутком? Фізкультхвилинка 2. Опрацювання вірша Олександра Олеся «Ялинка» (с. 82) 1) Гра «Бджілки», Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі. — Чи схожий вірш з оповіданням «Ялинка»? Чим? 2) Гра «Дощик». 3) Гра «Доберіть риму». Чобітки — саночки. Нізащо — ледащо. Кожушинку — ялинку. Гратись — сховатись. Брати — відбирати. Проси — ліси. 4) Гра «Читає Незнайко». Учитель читає вірш, змінюючи слова. Учні мають помітити помилку та виправити її. 5) Гра «Актори». — Які почуття слід передати,читаючи слова хлопчика? зайчика? 6) Гра «Мікрофон». — Продовжте вірш. Чи схожий цей вірш на казку? Чим? 3. Опрацювання вірша Леоніда Глібова «Зимня пісенька» (с. 83) 1) Читання першої та другої строфи учнями. — Про яку зимову розвагу йдеться у вірші? — Які слова незрозумілі? Мара — страховище. 2) Роз'єднайте слова і дочитайте вірш. — Який настрій маєте після прочитання твору? Як поет ставиться до зими? — Які пестливі слова вживає? Які слова — назви ознак уживає автор для опису баби, її очей, нога, сонечка? V!. ПІДСУМОК УРОКУ — Який висновок можна зробити із сьогоднішнього уроку? — Яку ялинку краще ставити на Новий рік? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити один з віршів напам'ять. | |