15:20 Літературне читання 2 клас. Урок 50 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 50Урок № 50. Підсумковий урок за розділом «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко» Мета: систематизувати знання учнів за розділом, удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати діалогічне та монологічне мовлення; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Вправа «Голосно — тихо» {вправляння у зміні сили голосу і темпу вимовляння) Учитель підіймає указку вгору — учні промовляють слова скоромовки голосно, з поступовим підсиленням, а коли поволі опускає, то говорять зі зниженням сили голосу. Ген стрибають ня морозі За скоринкою погнались. Три ворони на дорозі. На все горло розкричались: — Кар-кар-кар! — Кар-кар-кар! 2. Робота над чистомовкою Шу-шу-шу— чистомовки я пишу. Ят-ят-ят — їх пишу для всіх малят. Кн-ки-ки — їх говорять залюбки. Ло-ло-ло — щоб чисте мовлення було. Ла-ла-ла — Алла дівчинка мала. Ли-ли-ли — в гості ми до неї йшли. Ло-ло-ло — в Алли тісто підійшло. Ла-ла-ла — пирогів вона спекла. Л'є-л'е-л'є— чаю Аллочка нал'є. Лі-лі-лі — ось лимони на столі. Лю-лю-лю — дуже кисле не люблю. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Робота в групах Учні об'єднуються в групи, співають вивчені колядки і щедрівки. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Знаю... — Назву розділу... («Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко») — У якому вірші описано красу засніженого лісу? — Хто його автор? (Вадим Скомаровський «Казкові шати») — У яких творах ідеться про дбайливе ставлення до тварин? — Хто їх автори? {Анатолій Качан «Крихта хліба», Ліна Костенко «Си нички на снігу») — Які з прочитаних творів мають однакову назву? Про що вони? (Сергій Носань «Ялинка» і Олександр Олесь «Ялинка») — До чого нас закликають їх автори? (Автори закликають не знищувати ялинок.) — На які зимові свята колядують і щедрують? (Різдво та Новий рік) Фізкультхвилинка 2. Розумію, можу пояснити... — Які почуття передає вислів «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко»? (Захоплення зимою, любов до цієї прекрасної пори року) — Чому для когось крихта — це дрібниця, а для пташки — це життя? — У якому вірші про це сказано? (Анатолій Качан «Крихта хліба») — Які прочитані твори схожі за головною думкою? {Сергій Носань «Ялинка» і Олександр Олесь «Ялинка»; Ліна Костенко «Синички на снігу» і Анатолій Качан «Крихта хліба») 3. Умію... — Розкажіть напам'ять колядку, щедрівку. — Утворіть з поданих слів назви прочитаних творів: пісенька, на снігу. Новий рік. синички, зимня, веселий. {«Синички на снігу». «Веселий Новий рік», «Зимня пісенька») — Доповніть календарик-безконечник Тамари Коломієць. Календаряк новорічний Почниас рік із січня. Груднем місяцем кінчає. Знову Новий рік стрічав. Так по колу він іде — За собою нас веде. — З'єднайте твір та його автора. Падав сніг, Надія Кир'ян Падав сніг — Для усіх, Усіх усіх... Ми повибігаємо, Оксана Сенатович Снігу накачаємо Купу за садком. Зимове слово лід, Леонід Глібов І ковзанка, і шуба, Зимове слово піч. Пальто, мороз і груба. 4. Гра «Диктор телебачення» — Прочитайте твір, що найбільше сподобався, періодично відриваючи погляд від тексту. Поясніть, чим саме сподобався цей твір. 5. Робота в групах Гра «Дуель» Учні в групах по черзі ставлять запитання за змістом прочитаних творів. 6. Гра «З якого твору речення?» • І здалеку здається, що то стоїть могутній воїн, закований у бронзу. (О. Ко пиленко «Зима йде») • І навіть не подумає, що для того, аби виросла ось така, як у вас, треба щонайменше десять років чекати. (С. Носань «Ялинка») • Хто давнє забуває, той теперішнього не знає,— сказав дідусь. (А. М'ястківський «На щастя, на здоров'я, на Новий рік») V. ПІДСУМОК УРОКУ — Який розділ закінчили вивчати? — Що нового дізналися? — Який висновок для себе зробили? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Намалювати малюнок до твору, що найбільше сподобався. | |