15:15 Літературне читання 2 клас. Урок 7 | |
Літературне читання 2 клас. Урок 7Урок 7. КОЛИ ЩОСЬ РОБИШ, ДУМАЙ ПРО НАСЛІДКИ. НАДІЯ КУЛИК. РОМАСЕВЕ ЯБЛУКО І ПЕТРИКОВА ГРУША Мета: учити учнів правильно і свідомо читати тексти; розвивати мовленнєву спостережливість; удосконалювати читацькі навички; ознайомити учнів із поняттям «абзац»; виховувати в дітей кращі людські якості {порядність, чесність). Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ ЧИТАЦЬКИХ НАВИЧОК 1. Розпитування за складовою таблицею 2. Вправа на розвиток уважності Гро «Знайди пеньок» У таблиці записано однакові слова, а поміж них таке, що відрізняється тільки однією літерою. Слова показують дітям упродовж кількох секунд. За цей час вони мають знайти і назвати це слово, тобто «пеньок». рік мишка носити рік миска носити ріг мишка носити рік мишка косити 3. Гра «Пройди лабіринт— прочитай слово» III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Надії Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша» (є. 13—14). IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Ознайомлення учнів із поняттям «абзац» (с. 73) 2. Опрацювання оповідання Надії Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша» (с. 73-74) 1) Гра «Передбачення». — Послухайте перший абзац оповідання і пофантазуйте» що буде далі. Гра «Мікрофон» Учні по черзі висловлюють власні думки щодо розвитку подальших подій в оповіданні. 2) Читання оповідання вчителем (до кінця). — Назвіть головних героїв оповідання. 3) Словникова робота. яблуні сусідній тихесенько яблука ростуть червонобока груша пригощу здогадався грушка перелазити зачепився Читання слів «луною» за вчителем. — З'єднайте у пари слова першого стовпчика, складіть речення. На яблуні ростуть... (яблука), а на груші —...(грушки). 4) Повторне читання оповідання учнями. 5) Аналіз будови оповідання. — Розгляньте, як побудовано текст. — Скільки в ньому абзаців? — Який з них найбільший? — Який абзац складається з одного речення? 6) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — Де і коли відбувалися події? — Якими ви уявляєте хлопчиків? — Хто з хлопчиків вам сподобався, а хто — ні? Чому? — Що завадило Ромасю відчути задоволення від Петрикової груші? — Як би ви вчинили на місці Ромася? — Як ви оцінюєте вчинок Ромася? Фізкультхвилинка 7) Гра «Хвости». Учитель читає початок речення, учні мають швидко знайти все речення і прочитати його повністю. Підійшов Ромась до тину... У Ромасевому садку... Сидить Ромась на лавочці... 8) Вправа на розвиток швидкості читання. Гра «Засічка — кидок» На слово «кидок» учні починають читати текст мовчки для фіксування часу. Коли лунає слово «засічка», то учні зупиняються, помічаючи останнє прочитане слово. Відводять погляд. Відпочивають упродовж 10-15 с. Той самий уривок читають ще двічі. Після цього учні порівнюють усі результати. Роблять висновок, що багаторазове читання мовчки, як і вголос, збільшує темп читання. 9) Гра «Хто швидше?». — Знайдіть і прочитайте речення, у яких ужито слова, що на картках-блискавках. гвіздок пригощу вродили V. ПІДСУМОК УРОКУ — Продовжте речення. • Сьогодні на уроці я вчився... • Найбільше мені сподобалося... • Я запам'ятав, що... VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Читати виразно оповідання, переказувати його. Як могли б скластися стосунки хлопчиків надалі? | |