17:13 Муз.мистецтво 2 клас. Урок 11. Музика виражає | |
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 11. Музика виражаєМета: • учити розуміти образно-життєвий зміст музики, розпізнавати особливості музичного твору, відображення різних настроїв; розкрити поняття «виражальність»; • розвивати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розвивати творчу фантазію, уяву, уміння імпровізувати; • виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, інтерес до музики. Музичний матеріал: В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика», «Купили ведмедика»; Б. Савельев «Якщо добрий ти». Наочні посібники: нотна хрестоматія. Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований. Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. Музика виражає Учні входять до класу під музичний супровід (Б, Савельев «Якщо добрий ти»). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Ми можемо відчувати настрій іншої людини: батьків чи друзів. А якими бувають прояви вашого настрою й чи може музика передати наші настрої та почуття? Сьогодні на уроці ми про це дізнаємося. 3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда Учитель. Пригадаймо пісні, що ми вивчали на уроках музичного мистецтва: українську народну пісню «Українка я маленька»; М. Чемберджі «До побачення, літо»; С. Дяченко «Круть і Верть». • Які ви відчули почуття та настрої героїв цих пісень? Завдання Доберіть до кожної пісні слова з переліку: сум, радість, сором, гордість, любов, ніжність, схвильованість. 4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Учитель. Відчути настрій пісні нам допомагає її текст, але в інструментальній музиці ми також можемо відчути різні настрої, «почути» цікаві історії. Послухайте, яка пригода трапилася зі мною. Учора я ходила до магазину купити подарунок маленькому приятелеві. Скільки там іграшок — ляльки, машинки, кораблі, зайчики, цуцики, кошенятка та ін.1 ♦ А що ви придбали б у магазині іграшок? Імпровізація «Що придбали друзі» Учитель. Уявіть, що ваші друзі пішли до магазину іграшок, купили там ляльку й машину. Дайте ритмічну відповідь на запитання. Слухання музики Учитель. Молодці! Але в магазині, куди я ходила, особливо чудовим був ведмедик. Раптом я побачила маленького хлопчика, який стояв зі своїми батьками. Він просив, щоб йому купили цього ведмедика. Послухайте, як про це розповідає В. Косенко у своїй п'єсі. ♦ Яку назву ви дали б цій п'єсі? Слухання музики (В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика»). ♦ Як музика розповідає про почуття малюка? В. Косенко назвав цей твір «Не хочуть купити ведмедика». ♦ Як звучала музика: голосно чи тихо, швидко чи повільно? Хочете дізнатися, чим завершилася ця історія? Прослухайте ще одну п'єсу. ♦ На вашу думку, купили малюкові ведмедика чи ні? Слухання музики (В. Косенко «Купили ведмедика»), ♦ Як ви назвали б цей твір? Правильно, він називається «Купили ведмедика». ♦ Чому ви вирішили, що малюк отримав ведмедика? ♦ Як музика розповіла про це? ♦ Чи змінився настрій дитини? ♦ Яким є настрій першої п'єси? ♦ Як він змінився у другій п'єсі? Як добре, що малюк отримав іграшку, що йому так сподобалася! Робота з поняттями Музика може виражати характер людини, її настрій і почуття. Виражальність — найважливіша властивість музики. Вокально-хорова робота Учитель. Музика має чарівну силу. Вона може викликати в нас різноманітні настрої — як радісні, так і сумні. Вона навіть може навчати нас! Пригадайте мультфільм «День народження кота Леопольда». ♦ Які риси характеру героїв спостерігаємо в мультфільмі? ♦ Які риси є хорошими, а які — ні? Музику до цього мультфільму написав Б. Савельев. ♦ Прослухайте пісню «Якщо добрий ти». Чого вона навчає? Слухання пісні Б. Савельева «Якщо добрий ти». Розспівування, розучування пісні Б. Савельева «Якщо добрий ти»; робота над ритмічним ансамблем. 5. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. Музика виражає Учитель. Ми сьогодні дізналися, як музика передає різні настрої людини. Також ми збагатили свою колекцію музичних уражень двома творами. Бесіда ♦ Які музичні враження залишилися у вас після прослуховування двох п'єс В. Косенка? ♦ Якими є назви цих п'єс? Учні виходять із класу під музичний супровід (Б. Савельев «Якщо доб рий ти»). | |