17:17 Муз.мистецтво 2 клас. Урок 20. Які вони - музичні звуки? | |
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 20. Які вони - музичні звуки?Мета: • збагачувати уявлення учнів про виразні можливості музики; ознайомити з властивостями музичних звуків; визначити поняття «вокальні» та «інструментальні» звуки; учити порівнювати образи музики з образами поезії та живопису; • розвивати художньо-образне мислення, творчу уяву; • виховувати естетичний смак дітей. Музичний матеріал: С. Майкапар «Хмари пливуть», «Музична скринька»; В. Шаїнський «Гра». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрет С. Майка-пара. Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований. Форма проведення: урок-подорож. Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. Які вони - музичні звуки? Учні входять до класу під музичний супровід (М. Ведмедеря «Наша мова»). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Сьогодні ми зануримося в Океан музичних звуків. Якщо ми добре налаштуємося на хвилі океану, то зможемо допливти до острова Музика, на якому щоразу пізнаватимемо все більше й більше нового з музичного мистецтва. 3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Вокально-хорова робота Гра-розспіванка «Малюємо музику» Учитель. Далеко за океаном видніється верхівка крижаної гори. Ми дістанемось її за допомогою звуків. Візьміть олівець та з моєю допомогою знайдіть найнижчий звук — біля підніжжя гори (співаємо «до» І октави). А тепер, обмальовуючи обриси гори, піднімаємось на її верхівку (співаємо від «до» І до «до» II октави). Міцно стоїмо на верхівці. Потім спускаємося з гори, але обережно, щоб ніхто не скотився з неї і не загубився. Це було тренування, а зараз повторимо ще раз разом зі мною. Будьте уважними, ретельно «обмальовуйте» гору! Продовження роботи над піснею М. Ведмедері «Наша мова». Слухання музики Учитель. Щоб під час подорожі Океаном музичних звуків наш корабель не потрапив у шторм, слід назвати музичні властивості. Розглядайте малюнки та відгадуйте загадкиї Ведмедик з пташкою змагались, У кого з них приємний спів. Та лиш ведмідь ревів так низько. Спів пташки ж високо дзвенів. (Висота звука) Якось ми в лісі з тобою блукали. Голосно й довго «А-у-у-у!» ми кричали. Та лише зозуля на тонкім суку Коротко нам відгукалась: «Ку-куі» (Тривалість звуків) Слоник купив собі барабан Та гучно на ньому ритм вибивав. Малі мишенята в куток заховались Та тихо з такого музики сміялись. (Гучність) Якось мама-коза пішла на базар. Нікому не відчиняти діткам наказала. Та вовк злий і підступний під хаткою став Та мамину пісню співати почав. Та малі козенята відкрити не хочуть. Бо голос на мамин ні краплі не схожий! (Тембр) Робота з поняттями Отже, музичні звуки мають чотири основні властивості: висоту, тривалість, гучність і тембр (забарвлення звучання). Учитель. Із цим завданням ми впоралися, проте погода не поліпшилася — небо затягнуло хмарами. Щоб засяяло сонечко, ми маємо за допомогою щойно набутих знань охарактеризувати музичний твір. Слухання п'єси С. Майкапара «Хмари пливуть». ♦ Які хмари змалював звуками композитор? ♦ Якими звуками зображено хмари: високими чи низькими? ♦ Чи швидко пливуть небом хмари? Прослухайте ще одну п'єсу! ♦ Чи нагадує вам щось ця дивовижна музика? Слухання п'єси С. Майкапара «Музична скринька». Такі звуки можуть лунати лише з музичної скриньки. Ці дві п'єси — «Хмари пливуть» та «Музична скринька» — написав композитор Самуїл Майкапар. Повторне слухання п'єси С Майкапара «Музична скринька» з пластичним інтонуванням. Ми впоралися і з цим завданням, тому хмари розійшлися. Наша подорож до острову Музика триває. ♦ Які звуки ми очікуємо почути на цьому острові? Робота з поняттями Звуки, що утворюються за допомогою голосу, називають вокальними. Звуки, що утворюються через гру на музичних інструментах, називають інструментальними. Гра «Шумить, співає, грає» Учитель називає предмети або явища природи, а учні мають швидко відповідати, що вони роблять: ліс... (шумить); оркестр... (грає); хор... (співає). Бандура... Дощ... Соловей... Гітарист... Гусак... Літак... Джміль... Співак... Потяг... Вокаліст... Фортепіано... Гру можна продовжити, замінивши відповіді імітацією звуків або рухів. Вокально-хорова робота Учитель. Під час гри ми не помітили, як опинилися на чарівному острові Музика. Ми мандруватимемо цим островом разом із піснею Володимира Ша-їнського «Гра». ♦ Уважно прослухайте пісню й скажіть, чого вона пас навчає. Слухання та розучування пісні В. Шаїнського «Гра». 4. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. Які вони - музичні звуки? Бесіда ♦ Які властивості звуків вам відомі? ♦ Які види музичних звуків існують? ♦ Що необхідно для чіткої вимови слів? Учні виходять із класу під музичний супровід (С. Майкапар «Музична скринька»). | |