17:51 Муз.мистецтво 2 клас. Урок 21. Ритм - музичний чарівник | |
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 21. Ритм - музичний чарівникМета: • ознайомити учнів із поняттями «ритм», «ритмічний рисунок», з назвами та графічним написанням тривалостей; учити відтворювати мелодію за графічним зображенням; ознайомити з мистецтвом дзвонарів; • розвивати в учнів чуття ритму, розуміння емоційного змісту і характеру творів; • виховувати інтерес до музики. Музичний матеріал: М. Шух «Весняні передзвони»; Я. Дубравін «Крапельки»; поспівка «Кап-кап»; аудіозапис барабанного дробу. Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрет М. Шуха; різнокольорові картки; малюнок (декоративний орнамент). Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований. Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. Ритм - музичний чарівник Учні входять до класу під музичний супровід (В. Шаїнський «Гра»). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда ♦ Що таке тривалість звука? ♦ Якими звуки бувають за висотою? ♦ Чим різняться колискова пісия та військовий марш? ♦ Чому маленькі козенята з казки «Вовк та семеро козенят» не відчинили двері злому Вовку? ♦ Чим відрізнявся голос Вовка від голосу Мами-кози? 3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Нам відомо, що музичні звуки за своєю тривалістю поділяють на довгі та короткі (ТА і ТІ-ТІ). Музика складається з чергування то довгих, то коротких звуків. Сьогодні ми дізнаємось, як називають таке чергування. 4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Учитель. Усе в світі має ритм. Добовий ритм — ранок, день, вечір, ніч; зміна nop року — це ритм нашої планети. Розгляньмо орнамент! (Демонструє декоративний орнамент.) Його елементи повторюються, тобто малюнок має свій ритм. Наш світ наповнений різними ритмами. ♦ Які ще приклади ви могли б навести? ♦ Що ж таке ритм? Чи існує він у музиці? Робота з поняттями Ритм — упорядковане чергування звуків різної тривалості. Поєднання довгих і коротких звуків у певному порядку називають ритмічним рисунком. Учитель. Ми вже навчилися розрізняти ритми польки та вальсу. Особливо важливим є чуття ритму у марші. Слухання барабанного дробу. ♦ Ви відчули, з чого він складається? Ця музика і є яскраво вираженим ритмом, що дуже важливий для всієї музики. ♦ Як позначають ритмічний рисунок у музиці? Ми ознайомимося з тривалостями, що складають цей рисунок. ♦ Яку назву мають ці тривалості? Учитель пояснює основні тривалості звуків. Вокально-хорова робота Учитель. Розгляньте ритмічний рисунок поспівки "Кап-кап". ♦ 3 яких тривалостей складається ритм цієї поспівки? ♦ Проплескайте довгі тривалості по колінах, а короткі — долоньками. ♦ Які інтонації відчутно у тексті поспівки? Розучування та виконання поспівки з приплескуванням ритму. Гра «Ритмосклади» (для підготовлених учнів) Учитель пропонує учням заповнити таблицю, записавши слова, що за кількістю складів відповідають певному ритму. Проспівування слів на звуці однієї висоти та проплескування його ритму. ♦ Прослухайте пісню Я. Дубравіна «Крапельки», визначте її характер, настрій. Слухання та розучування пісні Я. Дубравіна «Крапельки». ♦ Яку пору року зображує композитор у цій пісні? Слухання музики Учитель. Пропоную ознайомитися з незвичною весняною музикою — твором сучасного українського композитора Михайла Шуха. ♦ Як би ви назвали цей твір? Слухання п'єси М. Шуха «Весняні передзвони». ♦ Що нагадала вам ця музика? ♦ Що вона передає? Де б вона могла звучати? М. Шух назвав свою п'єсу «Весняними передзвонами». ♦ Чому ці передзвони весняні? Можливо, тому що ця пора року сповнена мелодійного передзвону — співу птахів, дзюрчання струмків тощо. Вершина весняного передзвону — великодні дзвони. Розгляньте ілюстрації, що зображують дзвонарів, які грають на дзвонах (демонструє ілюстрацію). Це дуже складна й відповідальна справа. Прослухаймо ще раз п'єсу М. Шуха «Весняні передзвони», приєднавшись до виконання мелодії за допомогою уявних дзвонів. Повторне слухання твору з пластичним інтонуванням. 4. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. Ритм - музичний чарівник Бесіда ♦ Як називають чергування довгих і коротких звуків? ♦ Які тривалості вам відомі? ♦ 3 яким музичним твором сьогодні ознайомилися? ♦ Яке враження він справив на вас? Учні виходять із класу під музичний супровід (М. Шух «Весняні передзвони»). | |