14:01 Муз.мистецтво 2 клас. Урок 29. В царині гучно-тихої луни | |
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 29. В царині гучно-тихої луниМета: • ознайомити учнів із поняттями «динамічні відтінки», «динаміка»; • розвивати чуття ритму, координацію рухів, уміння розрізняти характер музики; • підтримувати в учнів бажання емоційно виражатися у різних видах музичної діяльності. Музичний матеріал: С. Майкапар «Луна в горах»; І. Асєєв «Гра в слова»; Б. Савельев «Пограємо в луну»; англійська народна пісня «Давайте робити як я». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрет С, Майка-пара; картки з динамічними відтінками; кольорові картки; картки зі словами; кошики «Форте» та «Піано». Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований. Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. В царині гучно-тихої луни Учні входять до класу під музичний супровід (А ФШпенко «Соловейко»), 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель ♦ Мелодія якої пісні нас зустрічала на початку уроку? Проспіваймо цю пісню, але будьте уважними, стежте за моєю рукою — вона вам підкаже, як слід співати. Виконання пісні А. Філіпенка «Соловейко». ♦ На що вказували рухи моєї руки під час співу? У такий спосіб я підказувала, що співати слід то тихіше, то гучніше. Вам відомо, що звуки за своєю природою бувають тихими й гучними. Чарівні кошики відкриють таємниці тихих і гучних звуків. 3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Учитель ♦ Відгадайте, які звуки ховаються в моїх кошиках (бере кошики, у яких — картки зі словами, що позначають гучні й тихі звуки). Гра «Звуки в кошику» Учитель. У наших кошиках переплуталися тихі й гучні звуки. Ви маєте розкласти звуки (картки: «Шепіт», «Грім», «Шелест», «Гомін», «Писк», «Тупотіння», «Гуркіт» та ін.) до відповідних кошиків. Учні розкладають картки до кошиків. Учитель. У наших кошиках переплуталися тихі й гучні звуки. Ви маєте розкласти звуки (картки: «Шепіт», «Грім», «Шелест», «Гомін», «Писк», «Тупотіння», «Гуркіт» та ін.) до відповідних кошиків. Учні розкладають картки до кошиків. Музика, як і людська мова, наповнена розмаїттям звукових відтінків. Чим більше таких відтінків, тим вона виразніша. Такі звукові відтінки називають динамічними. Динамічні відтінки — це своєрідні фарби, що розфарбовують музику у різні кольори. f — форте — голосно ff — фортисимо — дуже голосно Р — піано — тихо рр — піанісимо — дуже тихо Динаміка може і поступово збільшуватися або зменшуватися. Такий поступовий перехід від [ до р і навпаки називають крещендо та димінуендо. Слухання музики Гра «Луна» Учитель. Луна — це відбиття, тільки не предмета, а звуку. Звук відбивається від будь-якої перепони на його шляху. Пограймо і ми з луною! Учитель промовляє фразу, а учні повторюють останній склад, імітуючи луну. У лісі живе грайлива луна. (На-на-на!..) З ним говорити потіха одна! (На-на-на!..) Якщо ми гукнемо «А-у!», то почуємо... (У-у-у!..) ♦ А як луна повторює за нами крещендо чи димінуендо? Красу луни передав С. Майкапар у п'єсі «Луна в горах». За допомогою різної сили звучання автор зобразив інтонацію оклику та його луни. ♦ Прослухайте цю п'єсу та скажіть, що допомогло нам уявити луну. Слухання п'єси С Майкапара «Луна в горах». Вам сподобалася ця п'єса? Вона дійсно яскрава. Робота в парах Учитель. Візьміть блакитні та сині картки, під час повторного прослу-ховування розкладіть їх на парті відповідно до сили звучання музики: блакитні — піано, сині — форте. Повторне слухання п'єси. ♦ На якому інструменті виконували цей твір? (Фортепіано) ♦ Чому цей інструмент має саме таку назву? Вокально-хорова робота Учитель. Грати в луну можна і в піснях. ♦ Прослухайте пісню І. Асєєва «Гра в слова» і скажіть, які рядки слід промовляти голосно, а які навпаки — тихо. Слухання та розучування пісні І. Асєєва «Гра в слова». Тепер пограємо в луну й розучимо однойменну пісню Бориса Савельева. ♦ Послухайте її та подумайте, чому вона має таку назву. Розучування пісні Б. Савельева «Пограємо в луну». 4. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. В царині гучно-тихої луни ♦ Як називають силу звучання музики? ♦ Які вам відомі динамічні відтінки? ♦ Як називають поступові зміни гучності музики? ♦ 3 яким твором ознайомилися на уроці? Учні виходять із класу під музичний супровід (Б. Савельев "Пограємо в лини"). | |