укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 11 » Муз.мистецтво 2 клас. Урок 32. Казкові тембри голосів
15:08
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 32. Казкові тембри голосів

Муз.мистецтво 2 клас. Урок 32. Казкові тембри голосів

Мета:
•   продовжити роботу з поняттям «тембр»; навчати учнів розрізняти тембри різних музичних інструментів і голосів; пояснити значення різних тембрів для характеристик музичних образів;
   розвивати емоційну сферу та уяву учнів, навички уважного слухача й виконавця, здібності тонко відчувати й розуміти зміст і характер музичних творів; підтримувати весняні настрої учнів засобами музики;
•   виховувати в учнів музичну культуру.
Музичний матеріал: С Прокоф'єв. Симфонічна казка «Петрик і вовк»; М. Коваль. Опера «Вовк і семеро козенят»; К. Стеценко. Дитяча опера «Лисичка, Котик і Півник»; аудіо-запис «музики» лісу; поспівка «У весняному ліску»; М. Ведмедеря «Веснянка».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрети С. Про-коф'єва, М. Коваля, К. Стеценка; ілюстрації музичних інструментів; конверти з карт-ками-малюнками музичних інструментів до симфонічної казки С. Прокоф'єва «Петрик І вовк».
Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований.

Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. Казкові тембри голосів
Учні входять до класу під музичний супровід (тема Петрика із симфонічної казки С Прокоф'єва «Петрик і вовк»).
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
♦   Хто нас радо зустрів на початку уроку? (Петрик із симфонічної казки «Петрик і вовк»)
♦   Як ви здогадалися, що саме він, а не вовк чи мисливці? (Учні розповідають про особливості казки з розподілом музичних інструментів для кожного персонажа.)
Учитель. Кожен музичний інструмент має неповторний голос, який ми можемо з легкістю відрізнити.
Гра «Знайди свій музичний інструмент» (робота в групах)
Учні об'єднуються в групи (по 4 учні), для яких підготовані картки-малюнки музичних інструментів із симфонічної казки С. Прокоф'єва «Петрик І вовк» та кількох нових інструментів. Кожна група прослу-ховує тему одного з персонажів казки та обирає відповідну картку-малюнок.
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Казкова тема відображена у творчості багатьох композиторів. Саме завдяки чудовій музиці казки отримали нове життя. Упевнена, що ви хотіли б дізнатися, що це за казки.
4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики
Учитель (демонструє ілюстрацію казки «Вовк і семеро козенят»). Розгляньте малюнок!
♦  Яку казкову оперу він вам нагадує? (М. Коваль «Вовк і семеро козенят»)
♦   Хто є персонажами цієї опери? (Коза, козенята і Вовк)
♦   Послухайте кілька фрагментів опери та спробуйте впізнати персонажів.
Слухання фрагментів опери М. Коваля «Вовк і семеро козенят» (тема Кози, хор козенят, тема Вовка).
♦  Як ви здогадалися, хто зараз співав?
♦  Якими є голоси Кози, козенят та Вовка? (Високі, низькі, грубі, ніжні) Найдавніший і надзвичайний інструмент — це людський голос. У кожного
з нас він має неповторний тембр.
Відвідуючи театр, ми спостерігали за дією вистави та грою акторів (ляльок). Театр, у якому дію супроводжує музика, а всі дійові особи не говорять, а співають, має назву — оперний. Музичну виставу в такому театрі називають оперою.
Український композитор Кирило Стеценко написав музику до української народної казки «Лисичка, Котик і Півник».
♦   Чи знайомі ви з цією казкою?
♦   Про що в ній ідеться?
♦  Назвіть її персонажів.
Зараз ми прослухаємо фрагменти з цієї опери, а потім ви розкажете, чи впізнали Котика, Півника та Лисичку.
Слухання фрагментів опери К. Стеценка «Лисичка, Котик і Півник».
♦   Доберіть для голосів персонажів опери характеристики: м'який, ніжний, радісний, різкий, грубий, хриплий, дзвінкий, сиплий, хитрий.
У нашому безмежному світі можна почути стільки голосів! Чуєш, яка музика звучить у лісі? (Звучить аудіозапис «музики» лісу.) Слухаючи її, можна подумати, що всі звірі, птахи й комахи народилися на світ співцями і музикантами. Можливо, так воно і є, адже музику всі люблять, і співати всім хочеться, лише не кожний має голос.
Вокально-хорова робота
Учитель. Відгадаймо музичну загадку! Слухання поспівки «У весняному ліску».
♦   Чи впізнали ви, хто до вас озивався? (Зозуля)
♦  Як ви про це здогадалися?
Розучування поспівки «У весняному ліску». Отже, усі бажають співати. Можливо, ми цього навчилися у природи. Ви помітили, що у чоловіків голоси низькі, густі, у жінок — високі та мелодійні, а у дітей — дзвінкі й тонкі. У всіх людей різний тембр голосу.
І слон, і комарик.                                Мають свій власний
Краплинка і колос                               Та рідкісний голос.
Тембри голосів тварин, птахів та музичних інструментів ми вже впізнавали, а тепер перевіримо, чи впізнаєте ви голоси своїх друзів.
Гра «Хтоу класі обізвався?»
Один учень виходить до дошки, йому зав'язують очі, а весь клас виконує поспівку «У весняному ліску» зі словами:
Веселиться дітвора.                                Тепер ти зосередься.
Дзвінко пісеньку співа.                           Хто зараз озветься7
Після виконання поспівки вчитель указує на будь якого учня, який голосно називає своє ім'я, а той, хто стоїть біля дошки, має відгадати, хто це. Гру повторюють кілька разів. Слухання та розучування пісні М. Ведмедері«Веснянка».
5. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. Казкові тембри голосівБесіда
Що нового дізналися на уроці?
З якими музичними творами ознайомилися?
Яку властивість має голос людини?
Учні виходять із класу під музичний супровід (М. Ведмедеря «Веснянка»).