15:08 Муз.мистецтво 2 клас. Урок 32. Казкові тембри голосів | |
Муз.мистецтво 2 клас. Урок 32. Казкові тембри голосівМета: • продовжити роботу з поняттям «тембр»; навчати учнів розрізняти тембри різних музичних інструментів і голосів; пояснити значення різних тембрів для характеристик музичних образів; • розвивати емоційну сферу та уяву учнів, навички уважного слухача й виконавця, здібності тонко відчувати й розуміти зміст і характер музичних творів; підтримувати весняні настрої учнів засобами музики; • виховувати в учнів музичну культуру. Музичний матеріал: С Прокоф'єв. Симфонічна казка «Петрик і вовк»; М. Коваль. Опера «Вовк і семеро козенят»; К. Стеценко. Дитяча опера «Лисичка, Котик і Півник»; аудіо-запис «музики» лісу; поспівка «У весняному ліску»; М. Ведмедеря «Веснянка». Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; портрети С. Про-коф'єва, М. Коваля, К. Стеценка; ілюстрації музичних інструментів; конверти з карт-ками-малюнками музичних інструментів до симфонічної казки С. Прокоф'єва «Петрик І вовк». Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований. Хід уроку Муз.мистецтво 2 клас. Казкові тембри голосів Учні входять до класу під музичний супровід (тема Петрика із симфонічної казки С Прокоф'єва «Петрик і вовк»). 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання 2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда ♦ Хто нас радо зустрів на початку уроку? (Петрик із симфонічної казки «Петрик і вовк») ♦ Як ви здогадалися, що саме він, а не вовк чи мисливці? (Учні розповідають про особливості казки з розподілом музичних інструментів для кожного персонажа.) Учитель. Кожен музичний інструмент має неповторний голос, який ми можемо з легкістю відрізнити. Гра «Знайди свій музичний інструмент» (робота в групах) Учні об'єднуються в групи (по 4 учні), для яких підготовані картки-малюнки музичних інструментів із симфонічної казки С. Прокоф'єва «Петрик І вовк» та кількох нових інструментів. Кожна група прослу-ховує тему одного з персонажів казки та обирає відповідну картку-малюнок. 3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Казкова тема відображена у творчості багатьох композиторів. Саме завдяки чудовій музиці казки отримали нове життя. Упевнена, що ви хотіли б дізнатися, що це за казки. 4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики Учитель (демонструє ілюстрацію казки «Вовк і семеро козенят»). Розгляньте малюнок! ♦ Яку казкову оперу він вам нагадує? (М. Коваль «Вовк і семеро козенят») ♦ Хто є персонажами цієї опери? (Коза, козенята і Вовк) ♦ Послухайте кілька фрагментів опери та спробуйте впізнати персонажів. Слухання фрагментів опери М. Коваля «Вовк і семеро козенят» (тема Кози, хор козенят, тема Вовка). ♦ Як ви здогадалися, хто зараз співав? ♦ Якими є голоси Кози, козенят та Вовка? (Високі, низькі, грубі, ніжні) Найдавніший і надзвичайний інструмент — це людський голос. У кожного з нас він має неповторний тембр. Відвідуючи театр, ми спостерігали за дією вистави та грою акторів (ляльок). Театр, у якому дію супроводжує музика, а всі дійові особи не говорять, а співають, має назву — оперний. Музичну виставу в такому театрі називають оперою. Український композитор Кирило Стеценко написав музику до української народної казки «Лисичка, Котик і Півник». ♦ Чи знайомі ви з цією казкою? ♦ Про що в ній ідеться? ♦ Назвіть її персонажів. Зараз ми прослухаємо фрагменти з цієї опери, а потім ви розкажете, чи впізнали Котика, Півника та Лисичку. Слухання фрагментів опери К. Стеценка «Лисичка, Котик і Півник». ♦ Доберіть для голосів персонажів опери характеристики: м'який, ніжний, радісний, різкий, грубий, хриплий, дзвінкий, сиплий, хитрий. У нашому безмежному світі можна почути стільки голосів! Чуєш, яка музика звучить у лісі? (Звучить аудіозапис «музики» лісу.) Слухаючи її, можна подумати, що всі звірі, птахи й комахи народилися на світ співцями і музикантами. Можливо, так воно і є, адже музику всі люблять, і співати всім хочеться, лише не кожний має голос. Вокально-хорова робота Учитель. Відгадаймо музичну загадку! Слухання поспівки «У весняному ліску». ♦ Чи впізнали ви, хто до вас озивався? (Зозуля) ♦ Як ви про це здогадалися? Розучування поспівки «У весняному ліску». Отже, усі бажають співати. Можливо, ми цього навчилися у природи. Ви помітили, що у чоловіків голоси низькі, густі, у жінок — високі та мелодійні, а у дітей — дзвінкі й тонкі. У всіх людей різний тембр голосу. І слон, і комарик. Мають свій власний Краплинка і колос Та рідкісний голос. Тембри голосів тварин, птахів та музичних інструментів ми вже впізнавали, а тепер перевіримо, чи впізнаєте ви голоси своїх друзів. Гра «Хтоу класі обізвався?» Один учень виходить до дошки, йому зав'язують очі, а весь клас виконує поспівку «У весняному ліску» зі словами: Веселиться дітвора. Тепер ти зосередься. Дзвінко пісеньку співа. Хто зараз озветься7 Після виконання поспівки вчитель указує на будь якого учня, який голосно називає своє ім'я, а той, хто стоїть біля дошки, має відгадати, хто це. Гру повторюють кілька разів. Слухання та розучування пісні М. Ведмедері«Веснянка». 5. Підсумок уроку. Муз.мистецтво 2 клас. Казкові тембри голосівБесіда Що нового дізналися на уроці? З якими музичними творами ознайомилися? Яку властивість має голос людини? Учні виходять із класу під музичний супровід (М. Ведмедеря «Веснянка»). | |