укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 22 » Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 11. Гармонія архітектурних форм
11:31
Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 11. Гармонія архітектурних форм

Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 11. Гармонія архітектурних форм

Мета:
- навчальна: ознайомити учнів із матеріалами, інструментами та обладнанням художника-архітектора; навчити розрізняти види архітектури;
- розвивальна: розвивати вміння відрізняти різні види архітектурних споруд за їх призначенням, аналізувати їх, насолоджуватися творами архітектури; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати пошану до праці архітекторів, любов до рідного міста (селища), творів мистецтва.

Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Гармонія архітектурних форм
- Матеріали та інструменти: альбоми, будь-які графічні матеріали (олівці, кулькові ручки, фломастери та ін.).
- Зоровий ряд: фотозображення архітектурних споруд (Софійського собору, Києво-Печерської Лаври у Києві; оперних театрів у Львові та Одесі; Кремля у Москві (Росія); Ейфелевої вежі у Парижі (Франція); Акрополя в Афінах (Греція); Національного дендрологічного парку «Со-фіївка» в Умані), інструментів архітектора. Тип уроку; комбінований урок.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання.
Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
Бесіда
* Що таке архітектура?
* Хто такий архітектор?
* Чи може архітектура подобатися так, як подобаються твори графіки чи живопису?
Складання «Асоціативного куща „Архітектура"»
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні ми завітаємо до майстерні архітектора. Він також справжній художник. Погляньмо на архітектурні споруди, що прикрашають наші міста та селища, створюючи їх неповторне обличчя.
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя
— Озирніться довкола: ми знаходимось у класі. А наш клас розташовано у будівлі школи. Школа є архітектурним об'єктом і складовою світу архітектури.
Світ архітектури — це світ, у якому людина живе, працює й відпочиває. І цей світ створює для людей архітектор. Які саме інструменти використовує архітектор, проектуючи нові архітектурні споруди? Раніше архітектори працювали тільки за допомогою олівців, великих аркушів паперу, лінійки та циркуля. (Учитель демонструє наочність.)
Сьогодні їм допомагають комп'ютерні програми. Але спочатку задум виникає у голові та серці архітектора. Саме такі задуми, відтворені у камені, склі, бетоні тощо, стають відомими архітектурними спорудами.
У містах нашої країни та інших країн світу можна побачити давні фортеці, собори, палаци, театри та інші будівлі, перед якими виникає бажання зупинитись і дивитися на них, затамувавши подих. Саме так ми іноді зупиняємося перед картиною чи скульптурою в музеї. Шедеври архітектурного мистецтва — це символи країн. Увесь світ із захопленням дивиться на Софійський собор та Києво-Печерську Лавру в Києві, оперні театри у Львові та Одесі, Кремль у Москві, Ейфелеву вежу в Парижі, давній Акрополь в Афінах. Цей перелік можна продовжувати й далі. Однак, на відміну від
живопису та графіки, скульптури та декоративно-прикладного мистецтва, ми не тільки дивимося на творіння архітекторів, а й постійно їх використовуємо. (Учитель демонструє наочність, див. с. 63—65.) Кожна споруда на вулицях міста чи іншого населеного пункту має своє призначення: для праці або життя, навчання чи відпочинку.
Розрізняють три основних види архітектури:
- Архітектура об'ємних споруд
- Ландшафтна архітектура
- Містобудування
Перший — архітектура об'ємних споруд. Це житлові будинки, громадські споруди (школи, театри, магазини, стадіони та ін.), промислові будівлі (заводи, фабрики, електростанції), культові споруди та фортеці.
Другий вид — ландшафтна архітектура, що пов'язана з організацією садово-паркового простору. Будь-які міста прикрашені бульварами, скверами та парками, де можна зустріти архітектуру малих форм — альтанки, місточки, фонтани.
Третій вид архітектури — містобудування. Саме воно охоплює складний процес створення нових міст і селищ, реконструкцію старих. Велику відповідальність несе містобудівник, який має обрати територію, визначити розміщення житлових, промислових та суспільних зон, обміркувати розташування транспортних магістралей, а також розв'язати питання щодо реконструкції архітектурного ансамблю, що існує, адже зберігати історичні пам'ятники архітектури дуже складно. Це також обов'язки містобудівника.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Бесіда
- Пригадайте власний будинок. Чи відрізняється він від будівлі школи, де ви навчаєтеся? Чим?
- Як ви вважаєте, чи зручно було б нам жити в школі?
- А якщо порівняти наші будинки з будівлями, де розташовані театри? Чим театр відрізняється від школи або приміщення заводу?
- Чи може приміщення заводу подарувати нам настрій, необхідний для сприйняття театральної вистави?
- Які споруди у нашому населеному пункті належать до архітектури об'ємних споруд?
- Які об'єкти ландшафтної архітектури вам відомі?
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ Творче завдання
Придумайте та намалюйте дитячий палац творчості або ляльковий театр.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (принести на наступний урок альбоми, будь-які графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери та ін.), гуаш або матеріали для колажу (аркуші паперу, клаптики різнофактурної тканини, кольорові вирізки із поліграфічної продукції, ножиці)).
3. Проголошення уроку завершеним. 
Образотв.мистецтво 3 кл. Гармонія архітектурних форм