Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 15. Новорічний карнавал
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів із поняттями «маска», «карнавал», «маскарад»; актуалізувати знання учнів про елементарну трансформацію паперу, створення художнього образу;
- розвивальна: розвивати художньо-образне сприйняття; формувати художньо-конструктивні навички роботи в техніці паперопластики, естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати любов до традицій, зацікавленість створенням художніх образів.
Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Новорічний карнавал
- Матеріали та інструменти: цупкий папір (білий та кольоровий), нитки, ножиці, клей ПВА, пензлі для клею, серветки для витирання рук, клейонки.
- Зоровий ряд: фотозображення різних масок (новорічних, вертепних, карнавальних, венеціанських); зразки масок, створених учителем та учнями.
- Літературний ряд: вірші. Корольової «Довго думав носоріг...».
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель (декламує вірш)
Довго думав носоріг. Що вдягнуть на Новий рік? Буде маскарадний бал. Там казковий карнавал. «Мабуть, я вдягнусь на свято У костюмчик зайченяти». Та чомусь на карнавалі Носорога впізнавали.
Т. Корольова
Дослухайтеся до слів карнавал, маскарад', вони нагадують нам про свято, радощі, веселий настрій, музику, пісні та танці. Слово маскарад говорить само за себе, адже походить від знайомого всім слова маска. Сьогодні ми вирушаємо на новорічний карнавал!
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Інтерактивний прийом «Мікрофон»
Правила проведення:
* говорити має тільки той чи та, хто тримає символічний мікрофон;
* відповіді не коментують і не оцінюють;
* коли хтось висловлюється, решта не має права говорити або вигукувати з місця.
Завершіть речення: □ «Новий рік у моїй сім'ї святкують так...»; п «Карнавал — це...»; а «Слово маскарад означає...».
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя
— Зазвичай маски виготовляли до різних свят та маскарадів. Кожна маска — це образ певного героя. В Україні на різдвяні свята були поширені вертепні вистави, що з'явилися ще у першій половині XVII століття та поширилися всією країною. Це були театралізовані лялькові вистави, які показували на ярмарках, міських площах, по хатах селян і міщан.
Але в Україні також був відомий так званий живий вертеп, у якому ролі дійових осіб виконували не ляльки, а люди. Саме його під час різдвяних свят можна зустріти і сьогодні на вулицях Львова.
Хто з вас знає основних дійових осіб цього дійства?
Дійовими особами у цьому дійстві зазвичай є Янгол, пастухи, три царі. Жид Мошко та його дружина Сура, Чорт, Смерть, Цар Ірод та його воїни. Козак та інші.
Гурти з вертепом могли об'єднуватися у три основні вікові групи: перша — маленькі дітки, віком приблизно від 6 до 10 років, друга — діти 11—15 років, третя — молодь. Завданням вертепу є повідомити добрим людям про народження маленького дитятка Ісуса.
Вам уже відомо, які засоби використовують художники для передавання стану та настрою будь-якого персонажа. Використовуючи саме такі знання, створюють також маски.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Які матеріали та інструменти можуть стати у пригоді для виготовлення маски?
- Якими засобами можна передати характер та настрій казкового героя, якого відтворюєте у масці?
VII. ІНСТРУКТАЖ
Учитель. Спробуймо разом зробити цікаву маску.
Спочатку необхідно обрати той казковий або якийсь інший образ, який ви будете створювати. Пригадайте, який він: добрий чи злий, сумний чи радісний. Потім обміркуйте, який саме силует відповідатиме цьому образу, його характеру та настрою.
Послідовність створення паперової карнавальної маски
Згорніть аркуш паперу навпіл та намалюйте половину майбутньої маски. Виріжте цей силует з паперу (не забуваючи зробити прорізи для очей та носа).
Доберіть відповідний колір паперу до своєї маски, а також оздоблення, яке прикрашатиме вашу роботу.
Перед тим як розпочати роботу, пригадаймо правила користування ножицями.
Правила користування ножицями
1. Для ручної праці слід використовувати ножиці із заокругленими кінцями.
2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
3. Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.
4. Ріжучи, уважно стеж за розміткою.
5. Під час роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці знаходились осторонь від гострого леза.
6. Не розмахуй ножицями, під час різання не пересувайся, а також не наближайся до того, хто ними працює.
7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.
VIII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання № 1
Створіть карнавальну маску для новорічного свята. Використайте пластичні властивості паперу, за бажанням декоративно оздобте її.
Творче завдання № 2
Оберіть героя вертепної вистави. Створіть маску цього героя для вертепної дії.
IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома повторити матеріал, вивчений за півріччя).
3. Проголошення уроку завершеним. Образотв.мистецтво 3 кл. Новорічний карнавал
|