Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 17. Жанри образотворчого мистецтва
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні); навчити розрізняти їх;
- розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Жанри образотво. мистецтва
- Матеріали та інструменти: альбоми, будь-які графічні (олівці, кулькові ручки, фломастери та ін.) або живописні (гуаш) матеріали, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів.
- Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців, створені у різних жанрах (анімалізм, портрет, пейзаж, натюрморт); репродукція твору А. Дюрера «Заєць».
- Літературний ряд: фрагмент вірша О. Кушнера «Про картини».
Тип уроку: комбінований урок.
Словник термінів:
- жанр — в образотворчому мистецтві історично сформований, усталений різновид художніх творів, зображення яких мають свій характер, зміст та форму відповідно до певної теми (анімалістичний, пейзажний, портретний, натюрморт та ін.).
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда
* Чи подобається вам розглядати картини або скульптури?
* Що зображене на ваших улюблених картинах?
* Що б ви зображали на картинах, якби були справжніми художниками та брали участь у міських або навіть міжнародних виставках?
III. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Ми завжди захоплюємося творами образотворчого мистецтва — графічними, живописними або скульптурними. Адже у кожного з нас — свої вподобання. Комусь більше подобаються твори із зображенням лісів, полів, селищ або міст, іншим — зображення людей, а хтось найцікавішими вважає зображення тварин. І це дуже добре. Ми всі дуже різні, і тому не існує людей з абсолютно однаковими смаками.
Художники також мають власні уподобання. Кожний з них зображує те, що хвилює саме його. У такий спосіб у різний час утворилися жанри образотворчого мистецтва.
Найдавнішим вважають анімалістичний жанр, у творах якого йдеться про життя різних тварин. (Учитель демонструє наочність.) Його приклади ми бачимо ще на стінах печер!
Досить серйозний вік і в портретного жанру — жанру, який оспівує людину, розповідає про її життя, уподобання, переживання. (Учитель демонструє наочність.) Пейзажний жанр виник не так давно, як анімалістичний та портретний. Він також дуже багатий на свої різновиди: міський, сільський, марина, гірський, індустріальний та ін. (Учитель демонструє наочність.)
Натюрморт, який відтворює світ речей людини, виник у Голландії, т Як ви вважаєте, що зображують натюрморти?
Вони розповідають і про певні речі, якими оточує себе людина, і про епоху, уподобання та захоплення власника цих речей.
IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання № 1
Намалюйте за бажанням портрет, пейзаж чи натюрморт своїми улюбленими художніми матеріалами.
Творче завдання № 2
Відчуйте себе художниками-анімалістами. Намалюйте улюблену тваринку.
VI. ІНСТРУКТАЖ
Послідовність малювання зайця
VII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Учитель (декламує вірш)
Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі. Може, й керамічну вазу, або грушку, або торт. Навіть все оце відразу, знай, що це є натюрморт.
Якщо бачиш: на картині намальована ріка. Чи ялинка в білій шубці, чи на полі два бика. Може, навіть, на узліссі побудований шалаш. Звісно ж, ця картина зветься не інакше, як пейзаж.
Якщо бачиш, що з картини жінка дивиться на вас. Чи мужчина у камзолі, чи моряк, чи верхолаз. Може, учень-першокласник, що трима в руках букет. Знайте, діти, ця картина називається портрет.
Ось ти бачиш на картині: вовк з вовчицею сидить, Лев — цар звірів — у савані з левенятами лежить. Бачиш іншого ти звіра, що зовсім нам є незвичний. Як назвати жанр робіт цих? Жанр цей — анімалістичний.
О. Кушнер
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт різних художників; принести на наступний урок альбоми, пластилін, дощечки, стеки (або гуаш, пензлі, альбоми)).
3. Проголошення уроку завершеним. Образотв.мистецтво 3 кл. Жанри образотво. мистецтва
|