Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 25. Птахи в польоті
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів із будовою тіла птахів; навчити відтворювати характерні особливостей силуету птахів (тварин) у русі;
- розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Птахи в польоті
- Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, акварель, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
- Зоровий ряд: репродукції творів художників (Кітагава Утамаро «Птахи», «Півень та курка»; А. Торберн «Серія творів "Птахи"»), схеми малювання птаха.
- Літературний ряд: загадки про тварин. Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Про що йшлося на попередньому уроці?
- Що ми називаємо анімалістичним жанром?
- Чи запам'ятали ви імена художників-анімалістів? Яких тварин вони зображували?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Відгадайте загадки.
- Маленька, чорненька, співає, щебече, Під стріхою з глини зліпила гніздечко.
Роздвоєний хвостик, як ножички, має. Що це за пташина? Хто пташку цю знає? (Ластівка)
- Пташка невеличка, в неї білі щічки. Сірі лапки, чорна шапка, фартушок
Жовтенький, голосок тоненький, і Ця пташка невеличка називається... (синичка).
- Швидко скрізь цей птах літає. Всіх комашок поїдає, За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. В нього спереду шильце. Ззаду вильце. На грудях біле полотенце. (Ластівка)
- Хто це у садку скрекоче. Всі новини знати хоче?
Це хитренька, білобока, З чорним хвостиком... (сорока).
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Де б ми не були — на морському узбережжі, у лісі, у селі чи місті — нас завжди оточують пташині голоси. Які ж вони різні! Чи помічали ви, що, коли співає пташка, людина підводить голову, щоб побачити цього дивовижного співака. Пташка може бути зовсім маленькою, майже непомітною, але з сильним та красивим голосом. Як, наприклад, соловей.
Вони всі різняться і за формою, і за кольором! Світом птахів захоплюються і художники. Один із них — це шотландський художник Арчибальд Торберн, якого зараз визнано одним з найкращих художників, які зображували птахів. (Учитель демонструє наочність.)
Мабуть, у вас уже виникало бажання намалювати свого улюбленого птаха? Сьогодні ознайомимось із правилами зображення птаха.
Це зробити зовсім не складно. Спочатку погляньте або пригадайте, який у птаха тулуб, голівка, хвостик, дзьобик, крильця. Тільки після цього ви зможете розпочати роботу.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. ІНСТРУКТАЖ
Учитель. Починаємо малювати з великих форм — тулуба та голови. Потім з'єднуємо їх між собою шиєю. А вже після цього малюємо дрібні деталі — хвіст, крила, лапки, дзьобик.
Послідовність малювання птаха у стані спокою
Ще дуже цікаво виглядає птах, коли він летить,— його крила розправлені, шия витягнута. Він ширяє у небі та дивиться на нас згори вниз.
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ Творче завдання
Намалюйте птаха в русі. Спочатку намітьте контури олівцем, потім розфарбуйте акварельними фарбами.
VIII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Які птахи зустрічаються у нашій місцевості?
- Як вони виглядають? Кого з них хочете намалювати?
- Чи відрізняється зображення птаха в стані спокою та в русі?
IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома знайти та розглянути репродукції робіт різних художників; принести на наступний урок альбоми, пластилін (глину), стеки, дощечки, альбоми, олівці, гуаш, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним. Образотв.мистецтво 3 кл. Птахи в польоті
|