Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 26. Краса побуту
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів із побутовими темами у творах мистецтва; поглиблювати знання про правила створення багатофігурної композиції;
- розвивальна: розвивати вміння створювати багатофігурні композиції, насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати зацікавленість творами побутового жанру, охайність.
Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Краса побуту
- Матеріали та інструменти: пластилін (глина), стеки, дощечки, серветки для витирання рук, клейонки; матеріали для живописної роботи за вибором учнів. о Зоровий ряд: репродукції творів графіків та живописців (Ж. Б. С. Шар-ден «Праля»; О. Лактіонов «Лист з фронту»; М. Пимоненко «Весілля в Київській губернії», «Ярмарок» та «Свати»), фотозображення скульптур (порцелянові статуетки майстрів Італії та Німеччини), фарфорові композиції А. Борсато-Каподімонте.
Тип уроку: комбінований урок.
Словник термінів:
- побутовий жанр — жанр образотворчого мистецтва, у якому йдеться про побут людей.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Що таке жанр образотворчого мистецтва!
- 3 якими жанрами образотворчого мистецтва ми вже знайомі?
- Які художники в яких жанрах працювали? Назвіть їхні прізвища і роботи.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Творчість художників безмежна. Вони цікавляться краєвидами землі, тваринним і рослинним світом, навколишніми предметами... Але ще є теми, які хвилюють творчу душу митців. Сім'я, школа, праця, відпочинок, будь-який етап життя людини — усе це знаходить відбиття у творах образотворчого мистецтва. З давніх-давен художників цікавив побут людей — і знаменитих, і зовсім нікому не відомих, поетів і художників, музикантів і звичайних робітників.
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Слово вчителя
— Жанр образотворчого мистецтва, про який я згадав (-ла), має назву побутового, тому що розповідає про побут людей. Праця, відпочинок, навчання, особисте життя людини — усе це відбивається у творах побутового жанру.
Побутові сцени, зображені художниками різних епох, дають змогу ніби зазирнути в реальне життя давно минулих часів. Адже художник, зображуючи сучасне йому життя, немов фіксує для нащадків неповторні особливості побуту своєї епохи. {Учитель демонструє наочність.)
Окрім живопису, жанрові теми поширені також у графіці та в скульптурі, переважно невеликих розмірів. Дуже привабливо виглядають невеликі скульптурні групи, виконані майстрами декоративно-прикладного мистецтва, наприклад різьблені дерев'яні іграшки або порцелянові статуетки. {Учитель демонструє наочність.)
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. ІНСТРУКТАЖ
Учитель. Зліпіть клоуна для створення скульптурної композиції «Циркова вистава».
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання № 1
Індивідуальна робота. Виліпіть фігурку, що стане складовою скульптурної композиції на побутову тематику: «У туристичному поході», «Завзяті музиканти», «Тріо», «Вечірнє чаювання», «Циркова вистава».
Групова робота. Разом з однокласниками поєднайте окремі фігурки у загальну скульптурну композицію.
Творче завдання № 2
Намалюйте побутову композицію на одну з тем: «Наша сім'я вдома», «Як я виконую домашні завдання» (матеріали — за вибором учнів).
VIII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Які теми розкрито у роботах побутового жанру? Наведіть приклади.
- Що ви зобразили на тему «Наша сім'я вдома», «Як я виконую домашні завдання»?
IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (вдома розглянути ілюстрації в улюблених книжках; принести на наступний урок альбоми, улюблену книжку, олівці, акварель, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним. Образотв.мистецтво 3 кл. Краса побуту
|