укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 27 » Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 27. Світ казок в ілюстраціях
13:14
Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 27. Світ казок в ілюстраціях

Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 27. Світ казок в ілюстраціях

Мета:
- навчальна: навчати учнів зображати тварин та людей в ілюстраціях до казок, передавати у живописному творі індивідуальні характеристики обраного казкового персонажа;
- розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися ілюстраціями до літературних творів, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак;
- виховна: прищеплювати любов до літературних творів, дбайливе ставлення до книжок. 

Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Світ казок в ілюстраціях
- Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, акварель, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
- Зоровий ряд: ілюстрації до літературних творів (В. Єрко. Ілюстрації до «Снігової королеви»; М. Михайлошина. Ілюстрації до «Дитячого кобзаря» Т. Г. Шевченка; К. Лавро. Ілюстрація до казки «Пан Коцький»; О. Кошель. Ілюстрації до збірок поезій «Наша мова солов'їна» та «Чи я в лузі не калина була», ілюстрації до казки «Івасик-Телесик»; І. Штанка. Ілюстрації до казки «Івасик-Телесик»); улюблені книжки, які діти принесли на урок. Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Видатний американський письменник Ернест Хе-мінгуей казав: «Немає друга відданішого за книгу». А що означає улюблена книга для вас?
Сьогодні ми дізнаємося, як художник створює ту книгу, яка потрапляє до ваших рук з книжкової фабрики.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Чи маєте улюблену книжку? Яку? Чи принесли ви її на наш урок? 
- Чим вона вас приваблює? 
- Чи багато в ній ілюстрацій?
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Що таке ілюстрація?
Якщо ми гортаємо сторінки книги з казками, то бачимо багато красивих, яскравих малюнків. Ці малюнки називають ілюстраціями, а виконують їх художники-ілюстратори.
Для того щоб створити цікаву ілюстрацію, яка передаватиме зміст тексту, художники дуже уважно читають той твір, який згодом ілюструватимуть, уявляють тих героїв, які там діють, та події й пригоди, що трапляються з героями твору. Потім вони накреслюють невеличкі малюночки, щоб визначитися із зображенням персонажів твору, і вже після цього починають працювати над ілюстраціями. Це дуже копітка, складна, але водночас цікава робота.
Погляньте уважно, як зображують художники-ілюстратори казкових тварин. Вони дуже відрізняються від тих, яких ми зустрічаємо на вулиці (кішка, собака) або у зоопарку (лисиця, вовк, ведмідь та ін.). Художники їх начебто наділяють людськими рисами — тварини ходять на задніх лапах, розмовляють, часто одягнені в ошатне вбрання. (Учитель демонструє наочність.)
Якщо розглянути ілюстрації різних художників-ілюстраторів до того самого твору, то можна побачити, що вони дуже різняться. Як ви вважаєте, чому? Тому, що в уяві кожного художника персонажі твору виглядають по-своєму. (Учитель демонструє наочність.)
У вашій уяві герої казок можуть відрізнятися від тих, яких ви бачите на сторінках улюбленої книжки. Тому сьогодні на уроці ви всі перетворитеся на художників-ілюстраторів і проілюструєте свої улюблені казки.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. ІНСТРУКТАЖ
Учитель. Перед початком роботи над ілюстрацією оберіть формат паперу (прямокутний чи квадратний, великий чи маленький) та його розташування (вертикальне чи горизонтальне). Для того щоб ілюстрація вийшла гарною та передала враження від тексту твору, слід обрати невеличкий епізод, визначити героїв та правильно розмістити їх на аркуші паперу. Для того щоб звернути особливу увагу на головного героя твору, його завжди виділяють кольором, розміром та розміщенням на аркуші паперу.
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ 
Творче завдання № 1
Індивідуальна робота. Намалюйте ілюстрацію до української народної казки. Застосуйте матеріали, які, на вашу думку, якнайкраще допоможуть передати зовнішність і характер казкових персонажів.
Колективна робота. Разом із однокласниками влаштуйте виставку малюнків «Світ казок».
Творче завдання № 2
Намалюйте ілюстрацію до своєї улюбленої казки.
Творче завдання № З
(у класі з високим рівнем навчальних досягнень)
Можливий варіант завдання, коли весь клас малює ту саму казку, але різні її епізоди. Учитель заздалегідь розписує кожний епізод на окремому аркуші паперу. Учні всліпу витягують папірець із певним епізодом, який малюватимуть. Наприкінці уроку клас «видає» проілюстровану казку.
VIII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда
- Чи цікавою для вас була робота художника-ілюстратора? 
- Який епізод до улюбленої казки ви намалювали? 
- Яких героїв ви зобразили на своїх ілюстраціях?
IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (принести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним. 
Образотв.мистецтво 3 кл. Світ казок в ілюстраціях