укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Жовтень » 20 » Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 5. Дарунки природи
11:46
Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 5. Дарунки природи

Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 5. Дарунки природи

Мета:
- навчальна: поглиблювати знання учнів про колір як засіб вираження характеру й настрою; ознайомити з кольоровими контрастами;
- розвивальна: розвивати кольоросприйняття, уміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів;
- виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.

Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Дарунки природи
- Матеріали та інструменти: альбоми, гуаш (акварель), пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
- Зоровий ряд: репродукції творів живописців {О. Базанова «Натюрморт з калиною», С Родіонова «Калина», С. Грохотова «Калина червона», Н. Полуян-Внукова «Червона калина»), фотографії куща та грон калини. Тип уроку; комбінований урок.
Словник термінів:
- контраст — яскраво виражена протилежність будь-яких якостей і властивостей.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
Бесіда
- Про які кольори йшлося на попередньому уроці? 
- Назвіть усі кольори веселки, 
- Які кольори дарує нам осінь?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Відгадайте загадку. Що це: у лісі на горісі червона плахта висить? Правильно, це — калина.
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ 
Розповідь учителя
— Ось і завітала до нас осінь. Яких тільки фарб не принесла вона з собою! Різнокольорові дерева й кущі, різноманітні квіти та багато соковитих овочів та фруктів. Усе це різнобарвся надихає художників на створення найрізноманітніших робіт, адже вони завжди черпають натхнення у матінки-природи.
Чи відомо вам, яке дерево в Україні вважають головним? У народі кажуть: «Без верби й калини нема України». Чи відомо вам, чому так вважають? Раніше біля кожної хати в Україні обов'язково зростав кущ калини. її завжди саджали першою, а вже потім решту дерев. Доки дерева підростуть, біля хати навесні рясно квітне, восени відіграє червоними ягодами калина, а взимку її ягоди рятують пташок від голоду.
Калина — дерево нашого українського роду. Колись дуже давно її пов'язували з народженням Усесвіту, вогняної трійці: Сонця, Місяця і Зірок. Тому її назва походить від давньої назви Сонця — Коло. Оскільки ягоди калини червоні, то вони символізують кров та невмирущий рід.
Зображеннями калини здавна в Україні прикрашали рушники та сорочки. Калиною милувалися й художники-живописці. (Учитель демонструє наочність, див. с 35—36".)
Погляньте, з якою любов'ю зображують вони цю прекрасну рослину. Зверніть увагу на те, що на фоні зеленого листя ґрона калини виглядають ще яскравіше, бо сполучення червоного і зеленого є контрастним.
- Що ж таке контраст? Контраст — яскраво виражена протилежність будь-яких якостей і властивостей. Ми можемо говорити про протилежність кольорів (у спектральному колі ці кольори розташовані навпроти). Такими самими протилежними кольорами у спектрі є жовтий та фіолетовий, синій та оранжевий. Ці кольори виглядають яскравіше, коли розташовані поруч.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Бесіда
- Як виглядають зелений та червоний колір, коли знаходяться поруч?
- Як ми називаємо таке сполучення кольорів?
- Пригадайте, які ще контрастні сполучення кольорів вам відомі?
- Як ці кольори розташовані у спектральному (колірному) колі?
- Які кольори виглядають яскравіше, коли розташовані поруч?
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання № 1
Намалюйте композицію «Дарунки природи» аквареллю. Своєю роботою ви зможете вдома прикрасити кухню.
Творче завдання № 2
Намалюйте ґрона червоної калини на фоні зеленого листя, використовуючи гуаш. Ягідки калини за бажанням можна намалювати пальцем.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (розглянути вдома фотографії та репродукції картин з осіннім листопадом; принести на наступний урок альбоми, олівці, гуаш, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним. 
Образотв.мистецтво 3 кл. Дарунки природи