Образотв.мистецтво 3 кл. Урок 7. Барви осені
Мета:
- навчальна: навчити учнів свідомо обирати колірне рішення майбутньої роботи; ознайомити з технічними прийоми роботи гуашевими фарбами;
- розвивальна: розвивати художньо-образне сприйняття творів живопису, уміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак;
- виховна: прищеплювати любов до рідної природи, творів образотворчого мистецтва.
Зміст
Оснащення. Образотв.мистецтво 3 кл. Барви осені
- Матеріали та інструменти: скло (люстерко), альбоми, крейдяний папір, гуаш, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук та пензлів, клейонки.
- Зоровий ряд: репродукції творів живописців (Ю. Клевер «Осінній пейзаж», Й. Бокшай «Село Ясиня»), фотографії осінніх пейзажів.
- Літературний ряд: вірш О. Роговенко «Осінь». Тип уроку: комбінований урок.
Словник термінів:
- монотипія — це техніка, коли за допомогою друкування отримують лише один відбиток, один екземпляр зображення.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда
* Назвіть основні кольори.
* В який спосіб можна отримати похідні кольори?
* Що таке нюанс?
* Назвіть будь-які споріднені кольори.
* Як розташовані споріднені кольори у спектральному (колірному) колі?
* Які кольори ми вважаємо теплими, а які — холодними?
* Що таке гармонія?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель (декламує вірш)
ОСІНЬ
Знову я дивлюсь в віконце: Он за ліс заходить сонце. В лісі ходить хитрий лис... «Мамо, що це, подивись? Вчора ліс ще був зеленим А сьогодні... онде клени Червоніють, мов вітрила, І берізка пожовтіла».
«Як красиво,— каже мама,— Це віконце — наче рама, А від сонця подарунок — Панни Осені малюнок».
О. Роговенко
IV. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— За вікном осінь. На попередньому уроці ми вже говорили про різнобарвність та гармонійність осінньої природи. А сьогодні художники поділяться з нами ще деякими своїми таємницями, зокрема як обрати колірне рішення майбутньої роботи, а ще ознайомлять із можливостями роботи гуашевими фарбами.
Погляньте уважно на живописні роботи художників-пейзажи-стів, які оспівують красу осінньої природи у своїх роботах. З якою любов'ю, ніжністю вони дібрали кольори для власних творів! (Учитель демонструє наочність.)
Але красу осінньої природи можна не тільки зобразити, малюючи осінні дерева та кущі, жовте та червоне листячко, що впало з дерев на землю...
Наші художники розкриють вам одну із багатьох своїх таємниць. Сьогодні вони ознайомлять вас із цікавою технікою зображення — монотипією.
Монотипія — це техніка, коли за допомогою друкування отримують лише один відбиток, один екземпляр зображення.
Існує декілька способів виконання монотипії, але сьогодні ми ознайомимося тільки з одним із них.
Але спочатку визначмося, які кольори ми оберемо для майбутньої роботи. Вони мають передавати стан осінньої природи. (Учитель демонструє наочність.)
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VI. ІНСТРУКТАЖ
Учитель. Гуашеві фарби нанесіть на скло або іншу подібну поверхню (без попереднього контурного малюнка).
Віддрукуйте кольорові плями сухим папером (цікавішими є монотипії, зроблені на крейдяному папері). Для цього накрийте аркушем паперу скло з нанесеною фарбою й притисніть папір долонею. Обережно зніміть папір зі скла. Зверніть увагу на те, що ви отримали монотипію, тобто дзеркальне відображення того, що створили на склі. Уважно розгляньте, як кольори перетікають один в одний, створюючи неповторну осінню кольорову гаму.
Послідовність виконання монотипи
1. На скло нанесіть гуашеву фарбу.
2. Притисніть аркуш паперу до скла з фарбою.
3. Обережно зніміть аркуш зі скла. Монотипія готова.
Монотипії, виконані у будь-який спосіб, можна доопрацювати за власною уявою (домалювати дерева та кущі, наклеїти травинки або невеличкі рослинки та ін.).
VII. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Творче завдання
Створіть композицію «Барви осені» у техніці монотипії за допомогою гуаші. Пофантазуйте і домалюйте дерева, кущі, траву тощо.
VIII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
Бесіда
* Яку роботу ми сьогодні виконували?
* Яку техніку для виконання роботи ми застосували?
* Що таке монотипія?
* Як правильно виконати роботу в техніці монотипії?
IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (спостерігати за зміною кольорів осінньої природи; принести на наступний урок альбоми, олівці, акварель, пензлі).
3. Проголошення уроку завершеним. Образотв.мистецтво 3 кл. Барви осені
|