16:37 Природознавство 2 кл. Зустріч 12. Як виникає вітер? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 12. Як виникає вітер?Мета: пояснити учням, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, унаслідок чого утворюється рух повітря — вітер; дослідити властивості повітря; навчити оцінювати роль науки в пізнанні світу. Хід уроку Природознавство 2 кл. Як виникає вітер? I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Перевірка домашнього завдання — Чи справджуються народні прикмети про погоду? • Що нищі хмари, то крящя погода. • Збіглись хмарки докупки — на негоду — погану погоду. • Зранку хмари у вигляді гір, увечері — дощ, як із відра. — Доведіть, що хмари — це накопичувані вологи. Учні демонструють фотографії або малюнки неба з хмарами. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що холодне повітря стискається, тепле — розширюється, унаслідок чого утворюється рух повітря — вітер. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручникам (с.28-29) — Пригадайте, які властивості має повітря. Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості повітря: прозоре, не має запаху та смаку, безбарвне, займає увесь простір, має газоподібний стан. Тлумачний словничок Слово «газ» означає безформний стан на відміну від твердого стану речовин. Повітря та водяна пара знаходяться в газоподібному стані. Робота в парі — Запропонуйте, як донести, що навколо нас є повітря. Дослідницька лабораторія — Розгляньте малюнки нас. 28. Розкажіть, які властивості повітря продемонстровано . — Розгляньте малюнок-схему. Розкажіть, як виникає вітер. — Що називається вітром? — Відгадайте загадки. - Рукавом махнув — дерево зігнув. - Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. (Вітер) — їжачок Хитрячок запитує: «Як люди використовують силу вітру?». Розкажіть про це, використовуючи малюнки на с. 29. — Зверніться у «Довідкове бюро Матінки Природи» на с. 25, щоб дізнатися, яку силу має вітер, змальований у вірші. Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, — змалюй дуби, могутні і крислаті, які од вітру гнуться до землі. Ліна Костенко 2. Фізкультхіилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Слуханняй обговорення казок ЛАСКАВИЙ ВІТЕР І ХОЛОДНИЙ ВІТРЮГАН (Казка) У темному лісі, в глибокому яру спали два вітри. Ласкавий Вітер — хлопець з синіми очима. А холодний Вітрюган — дід з колючою бородою. Настала зима. Сонечко не могло піднятися високо над землею. Білі сніги вкрили поле. Зашуміли тривожно верховіття дерев. Прокинувся в глибокому яру холодний Вітрюган. Встав, вийптов я лісу. Застогнала хуртовина. Йде по землі холодний Вітрюган, замерзають річки, гуде хуртовина. Та ось піднялося сонечко вище над землею. Заболіла спина у холодного Вітрюгана. Поплентав він у темний ліс, заліз у глибокий яр. Прокинувся ласкавий Вітер, вийшов з лісу. Засміялося сонечко, потекли струмки, зацвіли квіти, зашуміли трави. В. Сухомлинський ПРО СОНЦЕ, МОРОЗ І ВІТЕР (Українська народна казка) Ішли сонце, мороз і вітер стовповою дорогою всі три і зустріли чоловіка. «Здрастуй!» — «Здрастуйте!» Привіталися і пішли,— ті собі, а той — собі. І пройшли вони з гони і роздумались тоді: на кого той чоловік казав «здрастуйте», чи на всіх, чи, може, одному? Вернулися, нагоняють того чоловіка: «Обожди, чогось іспросимось». Той обождав. Підходять вони до нього: «Кому, чоловіче, ти казав "здрастуйте", чи одному, чи на усіх?» — «Ні,— каже,— одному я каяав».— «Котрому ж ти казав?» — «Оцьому,— камеє,— губатому я казав "здрастуйте"». Обернулись і йдуть собі назад. І сонце каже: «Я його попечу!» А мороз каже: «Я його ізморожу!» А вітер каже: «Ти не спечеш, а ти не зморозиш, бо як ти будеш пекти, а я буду холодний вітер віять; а як ти, морозе, будеш морозить, то я притихну, і він не змерзне». VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Як виникає вітер? — Що таке вітер? — Який буває вітер? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Розкажіть, яку користь та яку шкоду приносить вітер людям. Пригадайте, чи знаєте ви казки чи пісні про вітер. | |