16:32 Природознавство 2 кл. Зустріч 13. Як народні прикмети допомагають передбачати погоду? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 13. Як народні прикмети допомагають передбачати погоду?Мета: навчати учнів спостерігати за погодою свого краю, перевіряти народні прикмети передбачення погоди; розвивати спостережливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни. Хід уроку Природознавство 2 кл. Народні прикмети I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання — Розкажіть, яку користь та яку шкоду приносить вітер людям. — Які ви знаєте казки чи пісні про вітер? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, за яким планом проводять спостереження за погодою та неживою природою рідного краю. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручникам [с 10 11} — Пригадайте, що належить до неживої природи. — Розгляньте малюнки на с. ЗО. З яких показників складається погода? Робота в групі — Роздивіться малюнки і розкажіть, як Сонце впливає на: • тривалість дня і ночі в різні пори року; • температуру повітря вдень і вночі; • хмарність, опади і вітер; • стан водойм та ґрунту в різні пори року? — Народ споконвіку спостерігав за амінами погоди в різні пори року. Це було вкрай необхідно, ба від погоди залежав не тільки врожай рослин, а й життя людей у давнину. Тому кожна прикмета перевірялася впродовж тривалого часу і нарешті дійшла до нас. Тепер ви спробуєте перевірити, чи справджуються народні прикмети про погоду, чи ні. — Розгляньте фотографії на с. 31. Дослідіть народні прикмети. • Про Сонце. Захід сонця червоний і незахмарений — буде ясно і вітряно. • Про температури повітря. Температура повітря у Другій половині дня різко падає — будуть заморозки. • Про хмарність. Дрібні «баранці» вкрили все небо — буде дощ. • Про опади. Якщо від крапель дощу на ноді утворюються бульбашки — на довгу негоду. • Про вітер. Вітер посилився — погода погіршиться. 2. ФІікультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Для допитливих Зміну пагоди можна визначити і за поведінкою акваріумних рибок. Якщо вони плавають біля самої поверхні вади, очікується негода. А якщо вони риються на дні в піску — буде гарна погода. Пасічники знають: бджоли не летять у поле на негоду. Адже багато квіток перед дощем закриваються, тож нектару бджолі не набрати. 2. Розгадування кросворда «Прогноз погоди» 1) Летить коник, басує, полем-долом пустує. Ніхто його не впіймає, ніхто його не загнуздає. (Вітер) 2) У річці купалася, у хмарі ховалася, Від блискавки-грому полинула додолу. На землю спустилася — на сто крапель розбилася. (Гроза) 3) Сидить дід аа подушками І стріляє галушками. (Град) 4) Не сніг, не лід, а взимку дерева прикрашає. (Іній) й) Хто мялтнки на вікні уночі зробив мені? (Мороз) 6) Що сходить без насіння? (Сонце) 7) Я падаю на ваші хати. Я білий-білий, волохатий. Я прилітаю вам до ніг, А називаюсь просто — ... (сніг). 8) Вранці хтось в саду бродив і намисто загубив. Потім сонечко гуляло, намистинки позбирало. (Роса) 9) Мене просять і чекають, А як прийду — утікають. (Дощ) 10) То чорні, то сині по небу ходили, А як набив їх вітер — сльози розпустили. (Хмари). VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Народні прикмети — Для чого люди спостерігають за погодою? — Які народні прикмети передбачення погоди ви запам'ятали? — Назвіть народні прикмети передбачення хорошої погоди. — Назвіть народні прикмети передбачення негоди. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Дізнайтеся, які народні прикмети про погоду знають ваші рідні. Чи справджуються ці прикмети? Чому? — Дізнайтеся, як реагують на аміну погоди тварини. Проведіть спостереження за деякими з них і перевірте. Розкажіть про це своїм однокласникам. — Користуючись джерелами інформації, знайдіть додаткові відомості про те, як за поведінкою рослин і тварин люди передбачають погоду. Поділіться здобутою інформацією з однокласниками. | |