16:37 Природознавство 2 кл. Зустріч 15. Які в осені прикмети? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 15. Які в осені прикмети?Мета: ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв місяців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам'ять; виховувати любов до природи. Хід уроку Природознавство 2 кл. Осені прикмети I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього аавдання — Які пори року ви знаєте? — Що є причиною аміни пір року? 2. Робота над загадкою Звучить музика П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня», вчитель читає загадку. • Бери пензлика, без олівця Розфарбувала деревця. Сумно у гаях блукає. Жовті шати одягає. Золотисту стелить постіль. Жде сестрицю білу в гості. (Осінь) — Які слова допомогли вам відгадати загадку? (Розфарбувала, жовті шати одягає, жде білу сестрицю.) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся які зміни природи відображені у назвах осінніх місяців. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручникам (с. 34-41) — Розгляньте малюнки у підручнику. Поясніть народну мудрість: «Осінь іде, за собою дощ веде». — Прочитайте завдання для ведення є постере ясень восени за неживою і живою природою. — За таблицею розкажіть, як спостерігати за природою восени, які явища відбуваються у неживій природі, у житті рослин і тварин. — Поміркуйте, коли закінчується літо? Які ознаки літа можна ще побачити у вересні? Які ознаки осені з'являються у вересні? — Осінь це шлях, який проходить природа від літа до зими. Розгляньте художню галерею Матінки Природи (с. 39). Що зобразили художники? Складіть речення. — Прочитайте, про що розповідають назви осінніх місяців (с. 39-40). Розкажіть про кожний місяць за фотографіями. Робота в парі — Прочитайте мудрі народні вислови про осінні місяці, поясніть їх. Творче завдання. Складання казки про осінь (с 41) (див. Додаток на с. 18) Робота в групі Звозить вересень в камори Кянуни і помідори, Спілих яблук, груш і слив Цілі гори натрусив. 1 вантажить гарбузи На машини і воаи... Йде до гаю, де гриби Виростають щодоби. На чолі іскриться піт — Сто турбот і сто робіт. М. Сингаївський — Складіть розповідь на тему « Чому ми любимо осінь ». — Розгляньте фотографії на с. 41. На які періоди поділяють осінь? Підсумок. Осінні місяці: вересень, жовтень, листопад. Восени дні стають коротшими, а ночі — довшими. Сонце піднімається на небосхилі вже не так високо, як улітку, тому його промені слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується, з'являються перші заморозки. 2. ФІакультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Гра «Добери назви місяців» 1) ... — рум'янець року. 2) ... — жовтню син, а зимі рідний брат. 3)... стелить землю листям, а ... — снігом. 4) ... пахне яблуками, а ... — капустою. 5) ... ходить по крпю та й виганяє птахів із гаю. VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Осені прикмети — За якою порою року йде осінь? — Скільки осінніх місяців? Назвіть їх. — Який з цих місяців вінчає початок осені, який — середину, а який є передвісником зими? (Вересень — початок осені, жовтень — середина, листопад кінець цієї пори року.) VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 38-41. — Під час екскурсії, прогулянок, дорогою до гпколи (додому) спостерігайте за змінами у живій і неживій природі у різні пори року (місяці). Свої спостереження записуйте у зошит. Обов'язково зазначайте дату побаченого. За можливості, фотографуйте або замальовуйте побачене. — Вигадайте символи для осінніх місяців. Порівняйте, чим відрізняються між собою осінні місяці. | |