17:16 Природознавство 2 кл. Зустріч 22. Чому восени добре збирати гриби? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 22. Чому восени добре збирати гриби?Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби; навчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки. Хід уроку Природознавство 2 кл. Збирання грибів восени I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Перевірка домашнього завдання — Яким рослинам допомагає поселятися на нових місцях вітер, яким — тварини, а яким — люди? 2. Робота над загадкою • І великі, і малі Повдягалися в брилі, І дощу ці однаніжки Не бояться ані трішки. Ліс — улюблений їх край. А як звуться, відгадай! (Гриби) — Які слова допомогли назвати відгадку? — Звісно, багато хто а вас знають не лише назви грибів, але й можуть відрізнити різні гриби один від одного. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ви дізнаєтеся правила збирання грибів та навчитеся розпізнавати їстівні та отруйні гриби. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота аа підручником (с, 54-55) — Розгляньте малюнки. Пригадайте, чи доводилося вам разом із дорослими збирати гриби? Скільки грибів назбирав казковий чоловічок? — Як гарно в лісії А ще краще, коли йдеш лісом й час від часу натрапляєш на гриба. Але потрібно добре знати, коли, де, і які гриби збирати. — Коли грибів у лісі найбільше? — Де треба шукати гриби? — Запам'ятайте приказки! ■ Де дуби, там і гриби. • Гриби — діти затінку. ■ Гриб сам не росте ніколи, коло нього і другий з'явиться поволі. — Запам'ятайте: гриби не належать ані до рослин, ані до тварин. Це окрема група організмів. Для багатьох грибів домівка — ліс. Дослухайтеся до порад їжачка Хитрячка. Якщо зібрався у ліс по гриби, потрібно знати, які з них їстівні, я які — отруйні. Справжнім грибникам потрібні не тільки знання, а й пильність. Будьте обережними! Отруйні гриби маскуються під їстівні. — Розгляньте таблицю на с. 55. Сатанинський гриб нагадує білий гриб. Червоний мухомор має дуже яскравий вигляд, Його з інтими грибами сплутати важко. Однак, і він дещо схожий на червоноголовця. Бліда поганка схожа на зелену сироїжку. Опеньок несправжній лісовий подібний до опенька осіннього справжнього. — Але не варто збивати чи розчавлювати отруйні гриби. їх їдять кабани, лосі, олені, борсуки, білки й дрібніші тварини. 2. Фіакультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра «В ліс аа грибами» На дошці — зображення котика. — Відгадайте загадки (під час відгадування до кошика прикріплюються зо браження відповідних грибів). Ія своїх найперших днів Це найбіліпіий ія грибів. По властивостях він цінний. Лікар від хвороб відмінний. (Еілий гриб) Слизьку шапку одягнув, І піддеревом заснув... З задоволенням збирають І на зиму закривають. (Маслюк) Під березою грибочок. Поряд мама і синочок... З деревом вони куми, Добре знаємо їх ми! (Підберезники) Обліпили всі пеньочки Мами, тата, сини й дочки: Наче нитки, всі тоненькі, Вишукані й чепурненькі. (Опеньки) Ці грибочки невеличкі. Із близнючок в них сестрички. По лісах мандрують пішки. Носять рижі босоніжки. (Лисички) Добра людям помічниця: Є їй чим в житті гордитьсяі У теплицях місце має — Йод в собі для нас тримає! (Печериця) 2. Гра «їстівне — неїстівне» Учитель промовляє назви грибів. Якщо гриб їстівний, діти плескають у долоні. Якщо гриб неїстівний — тупотять. Маслюк, мухомор, опеньки, білий гриб, бліда поганка, несправжні опеньки, сироїжки, груздь, підосичник, підберезник. 3. Гра «Хто більше?» Виграє той, хто назве більше грибів. — Чому люди так назвали гриби: рижик, підберезник, підосичник, лисичка, маслюк? 4. Робота над народними прикметами, пов'язаними зі збиранням грибів ■ Багато мошок — готуй козубок. ■ Перший туман літа — грибна прикмета. • Затягнулися дощі — груздія не чекай. ■ Потрібно раніше встати, щоб грибів набрати. VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Збирання грибів восени — Які бувають гриби7 — Назвіть їстівні гриби свого краю. — Назвіть отруйні гриби свого краю. — Продовжіть правила збирання грибів: " Зрізай гриби... ■ Збирай тільки... • Не знищуй... VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Складіть пам'ятку для грибників-початківців. | |