00:38 Природознавство 2 кл. Зустріч 29. Які прикмети у зими? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 29. Які прикмети у зими?Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; розвивати спостережливість, вміння бачити прекрасне в усьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи. Хід уроку Природознавство 2 кл. Прикмети у зими I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання — Про яку пору року ми говорили на минулому уроці? — Назвіть осінні місяці. — Який самий листопадний місяць? — Яким був най холодніший місяць? — Чому говорять: «В осінній час сім погод у нас»? — А яка осінь вам більше подобається — рання чи пізня? — Яка пора року настає після осені? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як зміни природи відбиваються на назвах зимових місяців. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота аа підручником (с 68-75) — Розгляньте фотографію на с. 68. Прочитайте народну мудрість. Які аміни в природі відбуваються взимку? — Прочитайте завдання для ведення спостережень узимку за неживою і живою природою па с. 70. — Як спостерігати за погодою взимку? Розгляньте зимовий календар природи на с. 70. Які природні явища відбуваються в неживій природі? в житті рослин? в житті тварин? — Пригадайте, коли, на вашу думку, закінчується осінь? Які ознаки зими з'являються першими? — Зима — це шлях, який проходить природа від осені до весни. — Розгляньте картини в художній галереї Матінки Природи (с. 72). — Розкажіть, які пейзажі зобразили художники. — Синьокрила Сойка запитує: «Про що розповідають назви зимових місяців? Що називали груднем у давні часи? Чому? Чому пертий місяць зими називали ще мостовиком?». Дорожній майстер грудень мости буду в всюди, вкриває ріки кригою, воює іа одлигою. Т. Коломіець — Чому кажуть: «Січень — снігом січе»? Яка існує інша думка про походження назви місяця січня? Сніжинки, сніжинки, сніжинки розсипала всюди зима. 1 жодної в літо стежинки від нашої хати нема. В. Діденко — Чому другий місяць року зветься лютий? А лютує він тому, що на світі довго бути не доводиться йому. Хоче лютий, щоб на світі панувала вік зима. Та поволі сонце гріти починає крадькома. Н. Забіла Робота в групі — Прочитайте і поясніть зміст народних нислонін про зимові місяці. — Пригадайте нірші та загадки про зиму. Робота в парі — Складіть розповідь на тему: «Чому ми любимо зиму?» (За бажанням ви користайте ілюстрації, вміщені в підручнику на с. 75.) Зразок ЧОМУ Я ЛЮБЛЮ ЗИМУ? Я бачила, як білокоса чарівниця-зима прилетіла на білому коні. Торкнулася подихом верхівок дерев і кущів. І заіскрилися на них кришталеві шати, срібні мережані пишні сукні. Землю вкрила теплою ковдрою. Надворі пахне морозом. У високому холодному небі повільно пливуть хмари, ніби великі білі кораблі. Ясного дня сніжинки іскряться і стиха кружляють у вальсі. Всі люблять зиму. Вона радісна і весела, вітряна і морозна. Іноді срібна і красива, а буває серйозна чи сварлива. Анастасія Варбашова Для допитливих Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, і тут з неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Вони поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки-сніжинки. 2. ФІакультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Прикмети у зими — Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.) — Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз) — Як змінилися опади? (Снігопад) — Як змінилося небо? (Сірі» темні хмари.) — Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороа? (Гній, паморозь) — А на вікнах? (Візерунки на склі.) — Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід) VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 62-64. — Придумайте символи для зимових місяців. Порівняйте, які вони мають відмінності. | |