18:25 Природознавство 2 кл. Зустріч 46. Як змінюється навесні життя звірів? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 46. Як змінюється навесні життя звірів?Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити зв'язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до її мешканців. Хід уроку Природознавство 2 кл. Зміна навесні життя звірів I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Перевірка домашнього завдання — Як ви захищаєте птахів? Як про них турбуйтеся? — Розкажіть про весняне життя птахів. Які птахи першими повертаються у ваш рідний край. — Що потрібно підготувати для їхньої зустрічі? 2. Слухання вірша ВСЕ ПРОКИДАЄТЬСЯ ПОВОЛІ Все прокидається поволі, зі сну зимового встає. Радіє гай, радіє пале, земля поталу ваду п'є. Скресає і щезає крига, бурульки падают з дахів, і вітерець прозаракрилий додому підгяяя птахів. А в лісі ня галяві теплій поміж ялинок запашних уперше спалахнув метелик — тендітний вогничок весни. А Костецьпий — Що змінилося в природі з приходом весни? — Чи відбуваються зміни в житті звірів з настанням весни? — Що ви знаєте про це? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 1. Робота аа підручникам (с 114-115) — Пригадайте! Які авірі ведуть активний спосіб життя, а які взимку сплять. — Що розповів їжачок Хитрячок про весняні турботи звірів? — Доведіть, що весна небезпечна пора. Як звірі рятуються від весняної повені? — Доведіть, що у звірів настає час для переодягання — весняного линяння. — Розгляньте фото горностая у зимовому та у весняному хутрі на с. 114. Горностай — дуже рідкісна тварина, він занесений до Червоної книги України. Доведіть, що навесні у звірів з'являється потомство: у білки — ... (білченята), у вовка — ... (йойчр.нята), у куниці — ... (куниченята), у бобрів — ... (бобренята). — Розкажіть, як звірі навчають своїх дитинчат. — Знірята вчяться нсе примічати: відрізняти їстівні та отруйні рослини, дізнаватися, хто друг, а хто — ворог. А головня — запам'ятовувати, що і як роблять батьки, та у всьому їх наслідувати. У «лісовій школі» всі звірята — поросята, вовченята, лисенята, білченята й інші — намагаються бути тільки « відмінниками ». Бо ті, хто погано вчиться, першими потрапляють у пазурі хижаків. Тому поросята а неабиякою старанністю повторюють кожну дію своєї мами вчительки. Зображувальний ряд: дика свиня і її симпатичні смугасті поросятка. Пам'ятка друга природи Якщо хтось випадково в лісі натрапить на звірят, не намагайтеся забрати їх із лісу. Знайте — їх мама поблизу і пильнує за ними. Гра «Хто знає більше звірів?» Підсумок. Зміна хутра, пробудження від зимової сплячки, народження малят — весняні явища у житті звірів. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Інсценізація «Білченя, їжаченя, Зайченя* (див. Додаток на с. 92) — Що нового ви дізналися про народження і перті дні життя звірів? — Яким народжується їжаченя? — Чому білці не холодно в дуплі? VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Зміна навесні життя звірів — Що нового ви дізналися про життя тварин навесні? — Поставте одне одному запитання за темою уроку. — Як зустрічають весну звірі? (Прокидаються від зимового сну ведмеді, борсуки, їжаки. У багатьох тварин народжуються дитинчата. Звірі линяють.) — Чому у тварин навесні відбувається линька? — Чому дитинчата народжуються навесні? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Складіть ланцюг живлення у весняному лісі. Складіть розповідь про навчання якогось звіра (за вибором) у весняній «лісовій школі». | |