укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 7 » Природознавство 2 кл. Зустріч 46. Як змінюється навесні життя звірів?
18:25
Природознавство 2 кл. Зустріч 46. Як змінюється навесні життя звірів?

Природознавство 2 кл. Зустріч 46. Як змінюється навесні життя звірів?

Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити зв'язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до її мешканців.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Зміна навесні життя звірів
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.     Перевірка домашнього завдання
—  Як ви захищаєте птахів? Як про них турбуйтеся?
—  Розкажіть про весняне життя птахів. Які птахи першими повертаються у ваш рідний край.
—  Що потрібно підготувати для їхньої зустрічі?
2.     Слухання вірша
ВСЕ ПРОКИДАЄТЬСЯ ПОВОЛІ
Все прокидається поволі, 
зі сну зимового встає. 
Радіє гай, радіє пале, 
земля поталу ваду п'є.
Скресає і щезає крига, 
бурульки падают з дахів, 
і вітерець прозаракрилий 
додому підгяяя птахів.
А в лісі ня галяві теплій 
поміж ялинок запашних 
уперше спалахнув метелик — 
тендітний вогничок весни.
А Костецьпий
—  Що змінилося в природі з приходом весни?
—  Чи відбуваються зміни в житті звірів з настанням весни?
—  Що ви знаєте про це?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1.    Робота аа підручникам (с 114-115)
—  Пригадайте! Які авірі ведуть активний спосіб життя, а які взимку сплять.
—  Що розповів їжачок Хитрячок про весняні турботи звірів?
— Доведіть, що весна небезпечна пора. Як звірі рятуються від весняної повені?
—  Доведіть, що у звірів настає час для переодягання — весняного линяння.
—  Розгляньте фото горностая у зимовому та у весняному хутрі на с. 114. Горностай — дуже рідкісна тварина, він занесений до Червоної книги України.
Доведіть, що навесні у звірів з'являється потомство: у білки — ... (білченята), у вовка — ... (йойчр.нята), у куниці — ... (куниченята), у бобрів — ... (бобренята).
—  Розкажіть, як звірі навчають своїх дитинчат.
—  Знірята вчяться нсе примічати: відрізняти їстівні та отруйні рослини, дізнаватися, хто друг, а хто — ворог. А головня — запам'ятовувати, що і як роблять батьки, та у всьому їх наслідувати. У «лісовій школі» всі звірята — поросята, вовченята, лисенята, білченята й інші — намагаються бути тільки « відмінниками ». Бо ті, хто погано вчиться, першими потрапляють у пазурі хижаків. Тому поросята а неабиякою старанністю повторюють кожну дію своєї мами вчительки.
Зображувальний ряд: дика свиня і її симпатичні смугасті поросятка.
Пам'ятка друга природи
Якщо хтось випадково в лісі натрапить на звірят, не намагайтеся забрати їх із лісу. Знайте — їх мама поблизу і пильнує за ними.
Гра «Хто знає більше звірів?»
Підсумок. Зміна хутра, пробудження від зимової сплячки, народження малят — весняні явища у житті звірів.
2.    Фізкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Інсценізація «Білченя, їжаченя, Зайченя* (див. Додаток на с. 92)
—  Що нового ви дізналися про народження і перті дні життя звірів?
—  Яким народжується їжаченя?
—  Чому білці не холодно в дуплі?
VI.  Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Зміна навесні життя звірів
—  Що нового ви дізналися про життя тварин навесні?
—  Поставте одне одному запитання за темою уроку.
—  Як зустрічають весну звірі? (Прокидаються від зимового сну ведмеді, борсуки, їжаки. У багатьох тварин народжуються дитинчата. Звірі линяють.)
—  Чому у тварин навесні відбувається линька?
—  Чому дитинчата народжуються навесні?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Складіть ланцюг живлення у весняному лісі. Складіть розповідь про навчання якогось звіра (за вибором) у весняній «лісовій школі».