18:28 Природознавство 2 кл. Зустріч 47. Як треба поводитися серед природи навесні? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 47. Як треба поводитися серед природи навесні?Мета: розповісти учням, як треба поводитися серед природи навесні; розвивати мислення, допитливість; виховувати екологічну культуру. Хід уроку Природознавство 2 кл. Поведінка серед природи навесні I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання — Які зміни н житті знірін спостерігаються нанесні? — Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами? — Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак? — Складіть ланцюг живлення у весняному лісі. — Складіть розповідь про навчання якогось звіра (за вибором) у весняній «лісовій школі». — Поміркуйте, чому говорять: «Травень і червень місяці тиші»? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила поведінки серед природи навесні. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручникам (с 116-117) — Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити рослинам і тваринам? — Які рослини розквітають упродовж весни? Чому не можна виривати їх для букетів7 — Як іще люди знищують рослини в лісі? — Запам'ятайте! Не ходіть по лісу навмання. Йдіть лише по дорозі чи по стежці. — Розгляньте знаки заборони (с. 117). Що вони означають? (Не можна зривати квіти для букетів, витоптувати рослини, чіпати гнізда, забирати звірят, брати до лісу собаку.) — Чому не можна близько підходити до гнізд пташок? — Чому ніколи не можна доторкатися до гнізда? — Чому не можна забирати додому пташенят, які випали із гнізда? — Чому не можна брати із собою п ліс навесні та на початку літа собаку? — Відгадайте загадку. * Біла каре, тоненькі піти, Із стовбура сік тече. Що то є, діти? (Береза навесні) Пам'ятка друга природи Правила збирання березового соку • Не можна збирати сік з молодих дерев; • отвір у стовбурі необхідно обладнати жолобком, по якому стікатиме сік; • після закінчення збору березового соку отвір обов'язково потрібно заліпити (глиною, пластиліном). 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота в групах — Як же нам слід поводитися навесні в лісі? Учитель підсумовує відповіді учнів. — Травень і червень - місяці тиші. Не лякай тварин, не підходь близько до гнізд, не бери ярць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда. Не поспішай підбирати в лісі птапіенят, їжаченят та малят інших тварин. Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш. Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко. Учні обговорюють у групах правила і виготовляють листівки чи знаки. Після цього проводиться презентація робіт. 2. Аналіз ситуацій — Чому не можна брати їжаків з лісу? (Для їжака ліс — рідний будинок, їжак поїдає шкідників лісу, отруйних комах. У неволі, в куточках природи їжаки більше схильні до різних хвороб і потім стають їх переносниками.) — Уявіть, що ви знайшли в лісі дитинча тварини. Воно здалося вам бідним, покинутим і ви взяли його додому. Через рік тваринка підросла, вам набридло її тримати, і ви вирішили її випустити на волю. — Що очікує на тваринку в лісі? (Вона загине, оскільки не навчена ані добувати їжу, ані рятуватися від ворогів.) — Яких помилок ви припустилися, узявши тваринку додому? (Не можна брати дитинчат додому, а якщо вже забрали, то годуйте до кінця життя або віддайте до зоопарку.) Висновок. Природа — наш будинок, і порядок у ньому, здебільшого залежить від людини. 3. Тестування 1) Ви побачили пташенят, що випали з гнізда. Як ви вчините? а) Спробую покласти пташенят в гніздо. б) Пройду повз них і не заважатиму птахам. в) Заберу пташенят додому і доглядатиму за ними. 2) Чому особливо навесні і на початку літа не можна галасувати в лісі і розпалювати вогнища? а) Вас оштрафують за неправильну поведінку. б) Галас, запах диму лякають лісових мешканців, примушують птахів кидати гнізда, тварин шукати затишні місця. VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Поведінка серед природи навесні — Чому навесні тварин охороняють особливо ретельно? (Вони зайняті піклуванням про потамства.) VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 116-117. — Складіть пам'ятку про поведінку серед природи навесні. До правил намалюйте екологічну листівку або екологічні знаки. | |