15:45 Природознавство 2 кл. Зустріч 4. Чому буває день і ніч? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 4. Чому буває день і ніч?Мета: ознайомити учнів з обертанням Землі навколо своєї вісі як причиною зміни дня і ночі; допомогти з'ясувати послідовність подій протягом доби; актуалізувати знання про явища природи; розвивати вміння аналізувати І знаходити шляхи розв'язання проблеми, що розглядається; прищеплювати інтерес до пізнання світу. Хід уроку Природознавство 2 кл. Зустріч 4. Чому буває день і ніч? I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Що називається горизонтом? — Як називається межа горизонту, де небо нібито сходиться із землею? — Чи можна доїхати або дійти до лінії горизонту? — Як визначити сторони горизонту? — З якого боку знаходиться гніздо нашої знайомої Синьокрилої Сойки, якщо на нього ніколи не світить сонце? 2. Робота над загадками • До вечора помирає, зранку оживає. (День) • Підходити до будинку стала, З неба сонце вкрала. (Ніч) — Діти! Чим день відрізняється від ночі? (Удень світить сонце, співають птахи, а вночі на небі місяць, зірки, природа завмирає.) — Чому вдень ясно? (Тому, що на небі сонце.) — Чому вночі темно7 (На небі немає сонця.) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що Земля обертається навколо своєї вісі, чому буває день і ніч, шо таке доба. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота аа підручникам (с. 12-13) — Яку форму має планета Земля? Як називається зменшена модель земної кулі? — Про що можна дізнатися завдяки глобусу? — Як називається уявна лінія, навколо якої обертається Земля? — Розгляньте малюнок на с. 13. З чого виготовив модель Землі їжачок Хитрячок? — Що пін розказав про обертання Землі? Чому бувають день і ніч? Що таке доба? Скільки годин вона триває? Дослідницька лабораторія Освітлення Землі впродовж, доби: за допомогою глобуса та джерела світла {лампочки) демонструється обертання Землі навколо своєї вісі та зміна освітлення впродовж доби. — Відгадайте загадки. • Що то за гість, що темряву їсть? (Дрмь) • Чорна корова все на світі поборола. (Ніч) — Розгляньте малюнки на с. 13. Які пори доби зображені на малюнках? Опишіть шлях, який проходить Сонце небосхилом упродовж дня. — Як ви вважаєте, що більше Земля чи Сонце? — Наші предки не могли зняти, велике Сонце чи маленьке. Виявляється, якщо намалювати Сонце розміром з великий апельсин, то Земля виявиться розміром з макове зернятко. І маса Сонця теж величезна. Для того, щоб урівноважити уявні ваги, на одну тальку потрібно покласти Сонце, а на іншу чяпіу тальку — 330 тисяч таких планет, як Земля. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Самостійна робота — Підкресліть те, що відбувається вдень, синім кольором, уночі — коричневим, якщо події не мають відношення до часу доби не підкреслювати. Жара, зірки, політ кажанів, снігопад, спів птахів, місяць на небі, комарі, гроза, дощ. Полярна зірка на небі, туман, високе сонце, прохолода. 2. Робота в групах — Уявіть, як змінився б наш світ, якби обертання Землі припинилося? Можливі висновки роботи груп — На тій частині Землі, яка освітлюватиметься Сонцем,— буде дуже спе-котно, можлива нестача питної води. — На тій частині Землі, яка не буде освітлена Сонцем, буде дуже холодно, не ростимуть рослини, буде довга ніч. 3. Робота над прислів'ям — Зберіть прислін'я зі слів. Доба, день, пріч, і, ніч. Учитель вивішує слова на магнітній дошці, один учень розставляє їх. Читання прислів'я хором. День і ніч — доба пріч. — У народі говорять: «День і ніч — доба пріч». Як ви розумієте зміст прислів'я? (День і ніч складають 24 години, або добу.) — Скільки повних обертів навколо своєї вісі зробить наша Земля за тиждень? (7 обертів) — Чому? (7днів тижня.) — А якби Земля не оберталася або перестала б обертатися навколо своєї осі, що б сталося? (Одна сторона ввесь час була б повернена до Сонця, а інша ні.) VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Зустріч 4. Чому буває день і ніч? — Навколо якої вісі обертається Земля: г.ттрятчжнкої чи уявної? — Скільки обертів робить Земля за добу? (ї) — Коли буває тепліше — вдень чи вночі, а чим це пов'язано? (Світить Сонце.) — Чи змогли б існувати живі організми, якби круглий рік була тільки ніч або день? (Ні) — З чим пов'язана зміна дня і ночі7 (З обертанням Землі навколо своєї уявної аісі.) VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 12-13. — З'ясуйте, які явища природи повторюються щодоби. Дослідіть, чи змінюється тривалість дня і ночі в різні пори року. | |