16:04 Природознавство 2 кл. Зустріч 60. Що ти знаєш про рослини - символи України? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 60. Що ти знаєш про рослини - символи України?Мета: розповісти учням про рослини, які є символами України; розвивати мовлення; розширювати кругозір; виховувати дбайливе ставлення до рослин. Хід уроку Природознавство 2 кл. Рослини - символи України I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання — Чому багато рослин і тварин стають рідкісними? — Які правила повинні застосовувати у своєму житті дорослі й діти, щоб зберегти природу? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які рослини приносять особливу радість людям у містах і селах, допомагають визначати час і передбачати погоду. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1 • Робота за підручником (с. 148-149) — Розгляньте фотографії нас. 148. — Пригадайте! Які рослини є найулюбленішими в Україні? — Народи світу різняться між собою національним одягом, звичаями, традиціями. У кожного народу є свої національні святині, улюблені речі, дерева, тварини. У кожного народу є улюблені рослини — рослини-символи: у канадців — клен, у росіян — берізка. В Україні це: верба, тополя, калина, барвінок, чорнобривці та мальви. — Де ви бачили ці рослини у місті і селі? — Як ці рослини розмножують? Які з них саджають, а які — висівають? Робота в парі — Обговоріть, де саме можна посадити рослини — символи України: біля школи чи поблизу будинків, у яких ви живете. — «Без верби і калини — нема України»,— говориться у народній приказці. Важко уявити нашу землю без верби. Кажуть: «Де вода, там і верба». Коли копали криницю, то кидали шматок вербової колоди для очищення води. У відро з водою клали вербову дощечку, а на неї ставили кухлик для пиття води. Це була своєрідна народна гігієна. Завжди любили люди цілющу красуню калину, яка є символом дівочої краси, ніжності. Вона росла біля кожної хати. Калиною прикрашали весільний коровай. Робота в групі. Конкурс загадок, приказок, легенд і віршів про рослини — символи України — Роздивіться фотографію на с. 149 і пофантазуйте: якими можуть бути квіткові годинники? — Розгляньте малюнки рослин, дикорослих і культурних рослин. Зверніть увагу, коли відкриваються та закриваються їх квітки. Складіть з них квітковий годинник. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над прислів'ями та приказками про вербу та калину * Про вербу Без верби і калини нема України. Де срібліє вербиця, там здорова водиця. * Про калину Любуйся калиною, поки цвіте, а дитиною, поки росте. Який куш така й калина, яка мати така й дитина. Запишалася калина, наче красная дівчина. Дівчина пишна та красива, мов червона калина. Весною калина білим цвітом квітує, а восени червоні ягоди дарує. 2. Слухання пісні «Чорнобривці» — Про яку квітку ця пісня? ЛЕГЕНДА ПРО ЧОРНОБРИВЦІ Назва чорнобривців пов'язана зі старовинною легендою про майстрів-чоботарів, які виготовляли особливо гарні, святкові жіночі чобітки, що мали яскраво-червоні халяви та чорні голівки — чорнобривці. У народі чорнобривці ще називають оксамитками або бархатками, бо яскраві їх суцвіття виграють у променях сонця. — Палахкотять біля вікон українських осель вогнем мальви і жоржини, чорнобривці й маки, буяють різнобарв'ям нагідки, рожі, ромашки, калина, любисток, м'ята — обереги нашого народу. Усім, хто вирушав у далеку дорогу, хто волею долі опинявся далеко від батьківського порогу, вони нагадували: «Там земля мила, де мати народила». 3. Робота над загадками ■ У вінку зеленолистім, У червоному намисті Видивляється у воду Ня свою хорошу вроду. (Калина) ■ Гарні квіти біля хати Навесні садила мати. Чорнобриві-чорноброві Квітнуть в тиші вечоровій. (Чорнобривці) ■ Зяйлукяля в верболозі, Дні і ночі ронить сльози. (Верба) 4. Гра «Четвертий "зайвий"» — У кожній групі підкресліть «зайве» слона, поясніть свій вибір. ■ Вербя, липа, вигпня, мальви. • Чорнобривці, барвінок, калина, мак. VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Рослини - символи України — Що запам'яталося? — Що найбільше сподобалося? — Які рослини є символами України? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 148-149. — Перевірте, коли відкриваються і закриваються квітки, із яких у давнину складали квітковий годинник. | |