16:07 Природознавство 2 кл. Зустріч 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку? | |
Природознавство 2 кл. Зустріч 61. Екскурсія. Які зміни відбуваються в природі влітку?Мете: навчати учнів спостерігати за змінами у природі протягом літа, узагальнювати спостереження за природою; розвивати спостережливість; виховувати інтерес, захоплення, любов до рідної природи. Хід уроку Природознавство 2 кл. Зміни в природі влітку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання. — Як змінилася природя влітку? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як самостійна спостерігати за природою влітку. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с 150-151) — Пригадайте! Як потрібно поводитися серед природи, щоб не нашкодити їй? — За таблицею на с. 150 розкажіть, як спостерігати за природою. — Що треба виготовити, щоб спостерігати за полудневим розташуванням сонця? Коли найдовші, найкоротші тіні? Як змінюється тривалість дня і ночі? Чому? — Як дізнаватися про температуру повітря? Якого кольору найчастіше небо влітку? Як визначати хмарність? Які дні, сонячні чи хмарні, переважають улітку? — Які опади випадають улітку? Як чясто? Чи схожі літні дощі на весняні чи осінні? (Влітку дощ теплий, великий.) Як визначати силу вітру (с. 159)? За чим ще треба спостерігати? — Навчіться милуватися красою природи! 2. Спостереження за працею людей улітку — Для людей літо також є дуже важливою порою, вони мають чимало роботи ня полях, у гядну, ня городях. — Яку роботу виконують люди на полях улітку? — За допомогою яких машин люди збирають урожай на полях? — Яку роботу виконують на городах? — Які роботи ведуться в садах? — У кінці червня достигають трави і починається сінокіс. — Для чого косять траву і заготовляють сіно? 3. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над літніми прикметами — Спробуйте перевірити влітку такі народні прикмети про літню погоду. Птахи в'ють гнізда з сонячного боку — на холодне літо. Трава в червні починає сохнути — на дощовите літо. Густо цвіте гречка — на спекотне літо. Які метелики навесні вилетіли першими — білі або червоні? Якщо червоні, літо буде багате на мед і сухе, а білі мокре і щедре на молоко. Опеньки з'явились — літо скінчилось. Ластівки низько літають — на дощ. Рясна роса зранку — на ясний день. Мурахи ховаються серед білого дня — на негоду. Горобці купаються в пилюці — на дощ. Весело співає зяблик — дощу не буде. Риби вискакують з води — до дощу або негоди. 2. Гра «Що не так?» НЕБИЛИЦЯ Що у зими тіп порозі Цвітуть маки на морозі, А у літа на печі Замерзають калачі. А у весни в кінці поля Листя скинула тополя. А в осені коло стежки Вбрались верби у сережки. А ми стали коло тати. Та й не мажем розібрати,— Кому іти рибу пасти. Кому ваду в копи класти, Кому пічки молотити, Кому сніги волочити. Вишні ростуть на землі, суниця — на дереві. Яблука вирощують на землі поряд із картоплею. Кавуни достигають у січні. Огірок — це ягода. 3. Робота над загадками • Тільки дощик прошумів Над лужком, над лісом — Хтось у небі рушничок Вишитий повісив. (Веселка) ■ Ходить тур по горах, а турниця по долах. Як турниця мигне, тур загуде. (Блискавка і грім) ■ Стукотить, гуркотить, як сто коней біжить. (Грім) • Вночі спить, а вранці тікає. (Роса) • Кольорова дуга через річку пролягла. (Веселка) ■ Довго нема мене — все в'яне, а як прийду — знов оживає. (Дощ) VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Зміни в природі влітку — Чому літо — найтепліша пора року? — Які дні й ночі влітку? — Коли найдовший день? Чому? — Як залежить довжина тіні від предмета від висоти сонця? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С.150-151. — Придивіться і розкажіть, як поводяться рослини, наприклад кульбаба, та інші за вашим вибором, у сонячну та дощову погоду. | |