укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Січень » 11 » Природознавство 2 кл. Зустріч 62. Як змінюється впродовж року розташування сонця?
16:09
Природознавство 2 кл. Зустріч 62. Як змінюється впродовж року розташування сонця?

Природознавство 2 кл. Зустріч 62. Як змінюється впродовж року розташування сонця?

Мета: узагальнити знання учнів про зміну висоти Сонця над горизонтом упродовж дня і в різні пори року; розширити й уточнити уявлення дітей про добу, пори року, про причини зміни доби, пір року, про залежність світла і тепла на Землі від висоти Сонця; пояснити принцип дії сонячного годинника; сприяти розвитку мовлення, пам'яті, уваги; продовжити формування інтересу до уроків природознавства.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Зміна розташування сонця впродовж року
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.     Перевірка домашнього завдання
—  Розкажіть, як поводяться рослини, наприклад кульбаба, та інші за вашим вибором, у сонячну та дощову погоду.
2.     Робота над загадками
■   Хто без дров і без вогня, Світить, гріє нас щодня? (Сонце)
—  Доберіть до відгадки слова, що означають її ознаки. (Сонце (яке?) — кругле, жовте.)
—  Доберіть слова, що означають дії. (Сонце (щоробить?) — світить, гріє.)
—  Від чого на Землі залежить життя, світло і тепло? (Усе життя на Землі пов'язане з Сонцем.)
■   Ніг немає, а ходжу, 
Рота немає, а скажу: 
Коли тобі спати,
А коли вставати. (Годинник)
—  Які бувають годинники?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як користуватися сонячним годинником.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Пояснення вчителя
— Люди, спостерігаючи за природою, навчилися дізнаватися час доби за Сонцем. Той час, коли сонце піднімалося найвище, називали полудень. Опівдні тіні від предметів найкоротші. Ось тоді люди і винайшли перший годинник. Це був сонячний годинник. Розкреслили люди круглий майданчик просто неба і поставили посередині кілочок. Йде по небу сонечко — йде по майданчику тінь від кілочка. Вона і показує час (години). Але такими годинниками можна було користуватися тільки вдень і тільки в гарну сонячну погоду.
2.     Робота за підручником (с. 152-153)
—  Розгляньте малюнки-схеми на с. 162. Пригадайте! Як розташування Сонця впливає на зміну пір року? Як змінювалася тривалість дня і ночі впродовж року?
—  За допомогою чого ви спостерігали, як змінювалося розташування Сонця впродовж всього навчального року?
—  Що винайшли наші давні предки, спостерігаючи за рухом Сонця на небі?
—  Розгляньте фотографії. Сонячний годинник — перший прилад для вимірювання часу.
—  Прочитайте, як виготовити сонячний годинник. Розгляньте фотографії різних сонячних годинників (с. 153). В яку погоду ними молена користуватися?
—  Пригадайте і розкажіть:
   Як упродовж року проводилися спостереження за погодою та природою?
   Які висновки ви можете зробити?
•   Чи вмієте вимірювати температуру повітря?
•   Дізнаватися про стан неба, хмарність, опади та вітер?
—  Які народні прикмети допомогли вам передбачати погоду?
—  З життям яких рослин і тварин вам довелося познайомитися?
3.    Фізкультхвилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Гра «Так чи ні?»
   Висока вертикальна жердина в сонячному годиннику називається гномон. (Я)
•   У сонячному годиннику стрілкою є маятник. (Мі)
•   Стрілкою в сонячному годиннику є тінь від кілочка. (Так)
•   Опівдні сонячний годинник показує 12 годин. (Так)
•   Сонячним годинником молена користуватися тільки вдень. (Так)
•   Сонячним годинником можна користуватися в будь-яку погоду. (Ні)
VI.  Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Зміна розташування сонця впродовж року
—  Пригадайте і розкажіть:
   Як упродовж року проводилися спостереження за погодою та природою?
   Які висновки ви можете зробити?
   Чи вмієте вимірювати температуру повітря?
•   Дізнаватися про стан неба, хмарність, опади та вітер?
•   Які народні прикмети допомогли вам передбачати погоду?
•   3 життям яких рослин і тварин вам довелося ознайомитися?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 152-153.