укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 24 » Природознавство 2 кл. Зустріч 8. Де в природі міститься вода?
15:55
Природознавство 2 кл. Зустріч 8. Де в природі міститься вода?

Природознавство 2 кл. Зустріч 8. Де в природі міститься вода?

Мета: розповісти учням, де в природі міститься вода; дати уявлення про стан водойми восени; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Де в природі міститься вода?
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
—  Що таке термометр?
—  Як улаштований цей прилад?
—  Які бувають термометри?
—  Скільки різних термометрів є у вас удома? Порівняйте їх. Яка температура понітря у вас у кімнаті, а яка температура — на вулиці?
2.     Робота над загадками
•   Що тече, не зупиняється? {Вода)
•   Що шумить без вітру? (Вода)
•   У чому дірки не вивертиш? (Уводі)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що найбільше води у вигляді рідини міститься у різноманітних водоймах, що вода входить до складу ґрунту, рослин, тіла тварин і людини.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота за підручникам (с. 20 - 21)
—  Пригадайте, які властивості має вода? Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості води: рідка вода, безбарвна, прозора, не має запаху та смаку, приймає форму посудини, тече.
—  Розгляньте малюнки на с. 20. Пригадайте, де в природі зустрічається вода.
—  Як ви вважаєте, чому Землю називають «голубою планетою»?
—  Як на глобусі позначають йодні простори океанів і морів? Яка в них вода? Де міститься прісна вода?
—  Пригадайте, які моря омивають територію України. Покажіть їх на малі (глобусі).
—  Назвіть і покажіть на фізичній малі України найбільшу річку,
—  У високому синьому небі пливуть білі пухкі хмаринки. Вони також складаються із води. Бо, як насупляться й почорніють хмари, то а них випаде на землю дощ або сніг. Отже, є вода і у ґрунті. Під поверхнею землі ховаються підземні води. Рослини, тварини і люди також мають у своєму складі воду.
—  Відгадайте загадку.
•   Білий камінь у воді тоне. (Сіль, цукор)
Дослідницька лабораторія
—  Розгляньте малюнки на с. 21. Які властивості води вони демонструють?
—  Поміркуйте! Як довести, що у складі тіла людини є вода?
—  Розгляньте малюнки. Синьокрила Сойка запитує: «З чого складається березовий сік? ».
2.    Фіакультхаилинка
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Гра «Уяви» [див. Додаток на с 17]
2.     Розігрування сценки «Біля ставка восени»
У вчителя в руках м'яка іграшка — жабка. На дошці — фотографія ставка восени.
Учитель. Розкажи, будь ласка, жабко, що відбувається з твоїм ставком восени?
Жабка. Він змінюється!!! Улітку я такого не спостерігала.
Учитель. Що так сильно тебе дивує?
Жабка. Вода стала холодною, водні рослини опускаються на дно, і доведеться всім жабам ховатися в мул до весни.
Учитель. Ось у чому справа! Ми з учнями спробуємо в усьому розібратися.
—  Як ви вважаєте, чому вода в ставку стала холодною? (Настала осінь, по холоднішало, і вода стала холодною.)
—  А чому жаби ховаються в мул? (Щоб їх не з'їли хижі риби.)
—  А хто окрім жаб ще живе в ставку? (Різні риби, різні жучки, равлики.)
—  Як ви вважаєте, чому водні рослини опускаються на дно? (Щоб не за мерзнути.)
—  А чому вони можуть замерзнути на поверхні ставка? (Сонце світить не так сильно, вода погано прогрівається,рослинам бракує сонячного тепла.)
—  Правильно. Незабаром настане зима, і вода в ставку замерзне — перетвориться на лід. Але на лід перетвориться тільки поверхня ставка, а на самій глибині вода не замерзне, і саме це допоможе водним рослинам перезимувати і не загинути. Якщо ж рослини залишаться на поверхні ставка, то вони замерзнуть і загинуть.
—  Діти, подивіться на фотографію, якою прозорою стала вода в ставку! По її поверхні пливе листя, опале а дерев. Подивіться уважно, що відбивається у воді ставка? (Небо, хмари.)
—  Згадайте, яким ставок буває влітку? Вода в нім така сама холодна, як восени? Чому тепла?
—  На березі ставка — пісок. Як ви вважаєте, який він на дотик? (Холодний, вологий)
—  Чому? (Иосени на вулиці холодно. Сонечко гріє не так жарко, пісок не нагрівається. Часто йдуть дощі, і тому пісок вологий.)
Жабка. Тепер я зрозуміла, чому вода в ставку холодна і чому водні рослини зникли, і навіщо жаби в мул ховаються — настала осінь.
—  Мила жабко, не сумуй. Осінь — теж чудова пора! Подивися, яким сумним, але дуже красивим став твій ставок! Як красиво відбиваються в ньому хмари, а опале листя пливе, немов маленькі кораблики.
—  Чому так змінився ставок?
—  Чим осінній ставок відрізняється від літнього ставка?
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Де в природі міститься вода?
—  Що нового дізналися на уроці?
—  Де в природі міститься вода?
—  Які водойми існують у місцевості, де ви живете?
—  Чи повинні люди піклуватися про водойми?
—  Як ми можемо це зробити? (Не забруднювати воду і береги.)
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 20-21.
—  Складіть розповідь про те, як змінився став вашої улюбленої водойми (річки, озера, ставка тощо) восени.