16:29 Природознавство 5 кл. Урок 11. Різноманітність речовин | |
Природознавство 5 кл. Урок 11. Різноманітність речовинМета - навчальна: сформувати уявлення про різноманітність речовин, дати поняття про прості і складні речовини, сформувати явлення про розповсюдження речовин у природі; - розвивальна: розвивати спостережливість та дослідництво, науковий світогляд, формувати абстрактне мислення; - виховна: виховувати цікавість до дослідницької роботи, бережне ставлення до довкілля. Тип уроку: вивчення й первинного закріплення нових знань. Обладнання: Інтернет-презентація за темою, малюнки і моделі атомів та молекул, таблиця хімічних елементів, малюнки тіл з різних речовин, зошити, підручник. Очікувані результати: учні ознайомляться з різноманітними речовинами, які нас оточують, зможуть наводити приклади простих і складних речовин, пояснювати причини їхнього утворення. Хід уроку Природознавство 5 кл. Різноманітність речовин I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Ми знаємо, що в природі існує понад сто атомів. З них утворилися мільйони молекул, а відповідно це мільйони речовин. Як же в них розібратися? III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ * Прийом «Інтелектуальна розминка» - Як називаються частинки, з яких складаються молекули? - У яких агрегатних станах існують речовини? ? Що називають дифузією? - 3 яких частинок складаються речовини? - Які ви знаєте властивості речовин? - Як можна змінити агрегатний стан речовини? - У чому полягає відмінність між твердим, рідким і газоподібним агрегатним станом речовини на рівні молекул? * Поясніть причину різноманітності тіл і речовин. * Прийом «Асоціації» («Павучок») Завдання. Запишіть асоціації, які виникають до слова атом та озон. Наприклад IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ П Прості речовини * Розповідь учителя з елементами бесіди Речовин, як ми з'ясували на минулих уроках, дуже багато. Щоб полегшити вивчення та використовування речовин, їх поділяють на групи, тобто класифікують. Найпростіший поділ — це поділ речовин на прості та складні. Подивімося на таблицю хімічних елементів. Ми бачимо назви хімічних символів, за кожним символом стоїть назва хімічного елемента. Подивіться на свої графітові олівці, вони утворені атомами Карбону, з атомів Алюмінію складається метал алюміній, з якого виготовлена скріпка або цвях. Ці тіла вам добре відомі. Кожна з розглянутих нами речовин утворена атомами лише одного хімічного елемента, такі речовини називають простими. - Складні речовини Речовини утворені з атомів двох і більше хімічних елементів, будуть називатися складними. Подивімося на відому нам воду, кожна молекула води містить два атоми Гідрогену та один атом Оксигену. Цукор містить 12 атомів Карбону, 22 атоми Гідрогену та 11 атомів Оксигену. Одна молекула цукру — це 45 атомів. Складних речовин більше, ніж простих. Складних речовин багато в природі. Крім природних речовин, є ще й створені людиною, які несуть у собі певні характеристики. Учені довели, що атоми різних хімічних елементів можуть сполучатися один з одним у різній кількості і послідовності. А Прийом «Синквейн» Складні речовини Різноманітні, найпоширеніші Утворюються, взаємодіють, поширюються Складаються з атомів більш ніж двох хімічних елементів Сполуки * Прийом «Логічний ланцюжок» Завдання. Зберіть з атомів —> молекули —> речовину -> тіло. Дано моделі: атомів Гідрогену 4 шт., Оксигену 2 шт. (2Н20 -> вода -> крапля) V. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ * Прийом «Доповни речення» - Людина поділила, тобто_____________________(класифікувала) відомі їй речовини на _______________________________ (групи). - Усі речовини поділяють на __________________________ (прості) і ________________ (складні). т Проста _________________________ (речовина) утворена атомами ______________(одного) хімічного ________________(елемента). - Речовини, утворені з атомів двох і більше ____________________ (хімічних ) елементів, називають _______________(складними). VI. Підсумок уроку. Природознавство 5 кл. Різноманітність речовин * Прийом «Логічний ланцюжок» утворюють утворюють утворюють Атоми — —> Молекули — —> Речовини — —> Тіла Атоми одного хімічного елемента -> прості речовини Атоми різних хімічних елементів —> складні речовини Складних речовин > простих VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ * Опрацювати параграфи підручника: § 10(1), § 7(11). * Творче завдання: скласти синквейн за темою уроку. * Підготувати інформаційне повідомлення або презентацію про цікаві різноманітні речовини навколо нас. | |