16:06 Природознавство 5 кл. Урок 2. Практичне заняття № 1 | |
Природознавство 5 кл. Урок 2. Практичне заняття № 1Мета - навчальна: навчити учнів самостійно орієнтуватися у світі інформації, користуватися словниками, довідниками, енциклопедіями, поглибити навички роботи учнів з періодичними виданнями, системним каталогом; - розвивальна: сприяти усвідомленню необхідності читати, спонукати до підвищення інтелектуального рівня учнів; - виховна: допомогти проникнути у світ нового, цікавого, прищепити любов до навчальної літератури. Тип уроку: комбінований. Форма уроку: бібліотечний урок (інтегрований). Обладнання: шкільна бібліотека, каталоги книг, довідкова література, енциклопедії, зошити. Очікувані результати: учні навчаться знаходити необхідну інформацію і використовувати її для виконання навчальних завдань, ознайомляться з системними каталогами, довідковою літературою, зрозуміють, як швидше знайти необхідну книжку в бібліотеці. Хід уроку Природознавство 5 кл. Практичне заняття № 1 I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Урок проводять у шкільній бібліотеці учитель та бібліотекар. II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ - Бесіда - Чи потрібні людині книги? ▼ Яку роль відіграють книги у житті людини? ▼ Книгам яких наук ви надаєте перевагу? ▼ Що означає читати за потребою? Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок — бібліотечний. Книга — надійний друг і порадник. Дуже багато поколінь людей сприймали книгу як безцінний дар і джерело мудрості, створений розумом людини багато століть тому. До цього часу ви більше мали справу з художньою літературою, казками, та тепер настав час увійти у світ наукової книги. Тому сьогодні ми ознайомимося з довідковою, науково-популярною літературою природничого змісту. Допитливість допоможе вам набути знань, необхідних у житті кожної людини. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ А Прийом «Інтелектуальна розминка» Вікторина «Чи знаєте ви історію книги?» 1. Рідкісний примірник старої книги? (Раритет) 2. Багаторічна трав'яниста рослина, з якої виготовляли папір, одяг. (Папірус) 3. Основоположник книгодрукування в Україні. (І. Федоров) 4. Перша титульна сторінка книги. (Офорт) 5. Перша друкована книга в Україні. («Апостол») 6. Як називалась шкіра тварин, оброблена особливим способом, яка слугувала для письма ще до винаходу паперу? (Пергамент) IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Бібліотекар. До довідково-інформаційного фонду шкільної бібліотеки належать енциклопедії, словники, довідники. Слово «енциклопедія» запозичене з грецької мови, в перекладі означає «коло знань». Для учнів видають спеціальні дитячі енциклопедії. Словники містять певні дані, розташовані в алфавітному порядку, з різних областей науки. И Каталог — слово, що з давньогрецької означає список, опис, перелік. У бібліотеках найбільш поширені карткові каталоги. Опис книг для каталогів провадять за єдиними правилами для всіх бібліотек. Це полегшує читачам орієнтування в каталогах бібліотек різних типів. Каталог називається систематичним, він ділиться на відділи і підвідділи. Книжковий фонд розміщується в алфавітному порядку. Зараз нас оточують книги, але зовсім недавно з'явилась нова нетрадиційна форма книги — електронна книга. Є вже і електронні бібліотеки, у які ви можете потрапити завдяки Інтернет-ре-сурсам. V. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ - Бесіда * Що таке каталожна картка? Для чого вона потрібна? т Чим відрізняються енциклопедії від словників? » Про що можна дізнатися з хрестоматії? - Прийом «Проблемне питання» * Які книги найбільш потрібні людству: художні чи наукові? » Що необхідно зробити, на вашу думку, щоб піднести роль книги? » Чи потрібна людині книга у час високого розвитку техніки? - Прийом «Практична теорія» Учитель дає декілька невеликих практичних завдань залежно від бібліотечного фонду. За допомогою книжкових джерел потрібно знайти відповіді на цікаві питання. - Прийом «Ти — мені, я — тобі» Учні дають одне одному завдання відшукати певну природничу інформацію в Інтернеті. VI. Підсумок уроку. Природознавство 5 кл. Практичне заняття № 1 - Прийом «Роблю висновок» Учні роблять висновок, чи змінилися їхні знання про особливості роботи бібліотеки, яким чином джерела знань допоможуть їм у підготовці до уроків. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - Опрацювати параграфи підручника: § 2 (І), § 1 (II). - Творче завдання: зробити нарис за одною з тем: ■ «Що нового дізнався(лася) в бібліотеці?» ■ «Яким чином нові знання допомогли мені в пошуках необхідної інформації?» | |