укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Березень » 23 » с 14-16 укр яз 5 розв'язки
16:56
с 14-16 укр яз 5 розв'язки

с 14-16 укр яз 5 розв'язки

Вправа 159 с. 83
1.   Назва предмета + його опис Троянда червона.
Бузок запашний. Фіалка невеличка. Стебло цупке. Стовбур шорсткий.
2.   Назва предмета + його оцінка Троянда прекрасна.
Бузок привабливий. Фіалка гарненька. Стебло неприємне. Стовбур відразливий.
Вправа 161 с 83
Олівець
Мій олівець тоненький і легкий, синього кольору. Складається із графітного стрижня, котрий вміщено в дерев'яну оправу. З одного боку він гостро заструганий, а з іншого має невеличку білу гумку. Якщо випадково зроблю зайву ліпію, то зможу швидко зітерти її. Таким олівцем зручно і малювати, і креслити. Без олівця не може обійтися жодний учень, бо це необхідна річ.
Вправа 162 с. 85
Одного разу мені наснився дивний сон. Добра фея подарувала мені чарівну паличку, щоб я міг виконувати бажання добрих людей. І ось я тримаю її в руках. Тоненька і довга паличка, жовтого кольору, виблискує на сонці- Вона така легенька, це для того, щоб можна було нею креслити символи і виконувати мрії. Але паличка допомагає тільки гарним людям. А тим, хто злий, або думає зробити поганий вчинок, ніколи не допоможе. Ця чарівна паличка, ніби відчуває настрій кожного. На жаль, це був просто сон.
Вправа 163 с. 85
Шабля План і. Козаки — мужні й вправні воїни. 2. Зброя козаків.
3.  Шабля —улюблена зброя.
4.  Найчесніша зброя.
Вправа 164 с. 85
Глечик Цей глечик привезла колись бабуся. Тепер він займає почесне місце у буфеті. Його зробили із глини полтавські вмільці. Жовтавого кольору з дивним орнаментом унизу. Червоні дивні квіти переплітаються із зеленим листям. Увесь глечик гладенький, прохолодний на дотик. Я часто розглядаю його. Мені він дуже подобається.
Вправа 167 с. 86
1. Були собі три |6рати|: Кий. ТП^жі Хорив (3 літопису). 2. Порозцвітали гарно ІквітиІ: нагідочки. красолі і мачок (Л. Глібов). 3. Летять великі Іптищл орли і соколи, зозулі і піпа-ки (Б. Грінченко). 4. Зелений колір мав Івідтінкіл: трав'яний, смарагдовий, оливковий. Фісташковий (З підручника). 5. По ногах сікли Ьрави]: і курай, і буркун, і ковила, і катран (О. Ільченко).
Вправа 168 с. 87
1. Ми читаємо твори українських письмгаників: ТаЕаса_ .Щевчен: ка, Івана Франка, Лесі Українки. Павла Мирнрхо. 2. На сценах оперних театрів йдуть опери українських цомпозитоЕІв.; Миколи Лщеткал>о£гшЗїай бород Кос-тянтана Дщм<евича. 3. Велике зацікавлення викликають народні інструменти: бандн)л_ цимбали, скЕїгакал лопілка.
Вправа 169 с. 87
У парку ростуть дерева: капітани, тополі, клени, липи. На клумбі розквітли квіти: троянди, канни, жоржини, айстри. На палітрі художника мазки різнобарвні: червоні, рожеві, лілові, білі. Мальви ростуть скрізь: на клумбах, на газонах, на подвір'ях.
Вправа 171 с 88
1. Діти рвали чудові квіти: рожеві гвоздички, лілові дзвіночки (Н. Кобринська). 2. У густому лісі посплітали віти дерева: дуби, берези, сосни, ялини, осика, вільха (О. Ко-пиленко). 3. Турботлива бджілка з лугової веселки буде мед збирати різнобарвний: жовтий, оранжевий і золотий (За Є. Гуцалом). 4. Ходить сонний ранок по траві і вітає квіти степові: ковилу, горицвіт, воронець, молочай, волошку і чебрець (А. Качан).
Вправа 172 с 88
1. У людині має бути все прекщс; не: і обличчя, і одяг, і душа, і думки (А. Чехов). 2. Погано, коли у людини все сіре: і душа, і думки, і погляд. Сірі тільки перепілки гарні (М. Стельмах). 3. Мова й музика мають дещо спільне: ритм, тональність, мелодію (О. Авксентьева). Я грав музику великих митців: Верді, Бетховена, Шопена, Чайковського, Лисенка (П. Загребельний).
Вправа 174 с. 89
1. Ручку, олівець, фломастери, гумку, лінійку — шкільне приладдя повинен мати кожен школяр. 2. Столи, стільці, дошка, шафи — меблі в нашому класі новенькі. 4. Проектор, екран, «розумну» дошку — технічні засоби закуплять для школл найближчим часом.
Вправа 175 с. 89
1. Білу хату, червону калину, луги, береги — все мені заповідано з роду до роду (І. Бердник). 2. Учитель, лікар чи геолог, письменник, слюсар чи шахтар — всі називають головною одну професію — школярі (А. Костецький) 3. Джем, повидло, мармелад, мед, зефір і шоколад — все Дмитрові до смаку (За О. Би-женком).
Вправа 177 с. 89
Зажурилися зайці, що всі вони сірі. Попросили Бога зробити їм кожушки різні: білі, чорні, сині, червоні. Пожалів їх Бог і зробив, як просили. Недовго зайці тішилися. У яскравих кожушках їх добре бачили хижаки:
орли, яструби та лисиці. Доводилося тікати в гущавину та ховатися під кущами: ліщиною, крушиною та бузиною.
Пожалів зайців Бог і повернув їм їхнє забарвлення. Але оселив біля людей кролів. Сизі, руді, плямисті — різнокольорові кролі нагадують зайцям про їхню дурість.
За народною казкою
Вправа 178 с 90
Кобза План
1. Любили козаки співати й танцювати.
2.  Кобза — улюблений інструмент.
3. Вигляд інструмента.
4. Струни кобзи.
б. Кобзарі — професійні музики. У мирний час козаки любили співати й танцювати. Грали вони на різних музичних інструментах: кобзах, бандурах, скрипках, сопілках. Найулюбленішим інструментом була кобза. її завезли зі східних країн. Проте на Україні вона змінилася. Кобза мала широкий овальний низ і круглий голосник. Коротка ручка-гриф. Шийка, що загиналася в лівий бік. Дванадцять струн виготовляли з кишки і сухозлотиці.
Козаки вважали, що сам Бог вигадав кобзу, тому шанували її. Грати на кобзі вміли всі воїни. Однак професійними музиками були кобзарі.
Вправа 181 с 92
Поширене звертання 1. Учітеся, брати мої, думайте, читайте (Т. Шевченко). 2. Де ви, лицарі й гетьмани? (звертання однорідне). Уставайте, відгукніться (І. Кале-ниченко). 3. Я знаю вас, нащадки запорожців! (звертання поширене) (О. Олесь). 4. Ти, мій хлопче, українець! (поширене звертання) (В. Терен). 5. Калино, калино, квітуй у долині! (звертання повторюване). Выбрала ти в себе красу України (М. Верещака). 6. Над тобою, бандуристе, небо чисте (звертання непо-ширене). Пригорни сестру-бандуру,
бандуристе (звертання непоширене) (П. Перебийніс).
Вправа 182 с. 92
1.  Тату, наш лелека прилетів! Мамо, чуєш мову солов'їну? (О. Лупій)
2. Злітай, птице, у чисте небо! (Г. Гор-дасевич) 3. Виростай для правди й волі, мій синочку! (Т. Мельниченко) 4- Стомилась сину, дай одпочину (А. Камінчук). 5. Лебедю, лебедю! Ти повертаєш додому на тихі води, на зорі Вкраїни ясні (Л. Забашта). Я розумію вас, звірята і рослини (Б.І. Антонич).
Вправа 183 с 92
1.  Води Дніпрової нап'юсь, на тебе, друже,   подивлюсь!  (Т.   Шевченко)
2.  Не ходи, козаче, понад берегами, на суши серденька чорними бровами (Народна творчість). 3. Шануй, юначе, батьківські шляхи! (Д. Луценко) 4. А ти ж куди мандруєш, ласкавий чоловіче? (А. Малишко) Стережися, польовий пташе, блискучих котячих очей! (Панас Мирний).
Вправа 185 с. 93
Україно! Рідна моя земля
Рідна земля, прекрасна і квітуча.
Вулиці мого дитинства, ви такі ж затишні.
Вправа 186 с. 93
1.  Скільки є в нас, любі друзі (поширене звертання), для звертання ніжних слів! (Д. Білоус)
2.  Соловейку маленький! (звертання поширене, риторичне) В тебе голос тоненький.
3.  Де ж ти, коню (звертання поширене), ходив, що підкову загубив?
4.  Конику карий, конику — соколе (звертання непоширене), як досита напасешся, поїдемо в поле (Нар. творч.).
5.  Не хили ти голі віти, саде мій! (звертання поширене, риторичне) Ще ти будеш зеленіти у красі своїй (В. Сосюра).
Ти не висни, чорна хмаро (звертання поширене, риторичне), над смерекою (В. Сосюра).