18:07 Труд.навчання 2 клас. Урок 11. Паперові об'ємні фігури. Іграшкове крісло | |
Труд.навчання 2 клас. Урок 11. Паперові об'ємні фігури. Іграшкове кріслоМета: розширити уявлення учнів про властивості паперу та його походження; вчити планувати послідовність операцій; навчати технічних прийомів роботи з папером; удосконалювати спостережливість і зорову пам'ять; розповісти про історію виникнення іграшки; виховувати активність, творчу фантазію, акуратність, навички культури праці. Обладнання: зразки виробу, шаблони, папір, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, плакат «Лінії креслення». Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Іграшкове крісло I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми продовжимо працювати з папером, ознайомимося з елементами графічної грамоти, навчимося виготовляти об'ємні паперові вироби, дізнаємося про історію виникнення іграшки. 2. Вступна бесіда — Щоб зробити об'ємний виріб, спочатку треба познайомитися з елементами графічної грамоти, навчитися робити креслення. — Розгорніть підручник на с. 44 та розгляньте малюнки. — Згадайте, які існують геометричні фігури. Назвіть фігури, які показані на малюнку. Порівняйте геометричні фігури з об'ємними тілами. Чим вони відрізняються? (Відповіді дітей.) — Креслення — це зображення предмета або деталі за допомогою лінійки, циркуля та інших креслярських інструментів з використанням умовних позначень. Якщо таке зображення виконати від руки, воно називатиметься ескізом. Чим креслення відрізняється від ескізу? — Які ж правила потрібно знати, щоб намалювати креслення виробу або прочитати його? — Сьогодні я вас ознайомлю з деякими. Розгорніть підручник на с. 45. На папері я, мов тіні. Креслю різні типи ліній: Основну,тонку суцільну. Осьову і штрихову. І крізь них я виріб цілий Бачу, ніби наяву! — Як бачите, бувають лінії суцільні товсті, суцільні тонкі, із стрілочками, тобто з крапками. Кожна з цих ліній має строго певне призначення. Суцільна товста лінія проводиться тоді, коли потрібно обвести контур деталі. Суцільна тонка проводиться, коли потрібно поставити розмір. Лінією зі стрілнами позначають розмір, а штрихпунктирною — лінію згину, штрихова лінія для різання ножицями. Знаючи ці найпростіші правила, можна прочитати нескладні креслення деталей. Побудова прямокутника за допомогою лінійки — Багато деталей, з яких ми виготовляємо різні вироби, мають форму прямокутника або квадрата. Тобто, нам необхідно навчитися виконувати його розмітку, адже це перша технологічна операція, з якої починається робота над виробом. Розмічати прямокутник ми будемо за допомогою лінійки. Подивіться, як виконується розмітка прямокутника.Учні під керівництвом учителя обговорюють процес розмітки прямокутника за допомогою лінійки. Потім учитель показує прийоми розмітки прямокутника за певними розмірами. Поняття про розгортку — Що таке «розгортка»? — У техніці розгорткою називають плоску заготовку або креслення плоскої заготовки, з якої отримують об'ємну форму деталі або конструкції шляхом згинання. Подивіться, як виглядають розгортки деяких предметів. Учитель показує малюнки предметів — циліндра, куба, піраміди та їх роз-горток. — Розгорніть підручник на с. 44 і подивіться, як виглядає розгортка квадратного та прямокутного виробу. За межі розгортки виступають елементи, за допомогою яких з неї можна склеїти об'ємний предмет. Вони називаються клапанами. — На с. 46 прочитайте вірш. Відшукайте назви об'ємних форм. П'ять братів: циліндр — поліно, Конус — носик Буратіно, Піраміда — упаковка, Призма — складена коробка, Кубик-рубик танцювали. Дружно гралися, співали. Узялися до роботи Й гарний дім побудували. Фізкультхвилинка Довго слухали малята. Час настав відпочивати. Руки — вгору, руки — вниз І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали, Раз — присіли, другий — встали. Вдих глибокий — раз, два, три... Працювати почали. 3. Демонстрування та аналіз зразка 1) Розповідь учителя. — Чи можна уявити світ, у якому не було б іграшок? — Чи є такі діти, які не люблять гратися? — Напевно, не знайдеться такої української домівки, незалежно від того, є в ній діти, чи немає, у якій не жили б чудернацькі іграшки, куплені, подаровані чи виготовлені власноруч. Світ дитинства та іграшки не існують один без одного. Без іграшок світ був би сумним та безрадісним. Іграшки — не просто забавка. Вони закарбували у собі історію людства. Якщо простежити за змінами в іграшках, ми побачимо, як людство дорослішало. Первісні люди, які жили у печерах, теж мали іграшки. Вони були зовсім прості: палички, камінчики, свистунці, брязкальця. У Давньому Китаї іграшки виготовляли з глини. У Греції та Римі виробляли іграшки зі слонової кістки, бурштину, теракоти, а для дітей рабовласників — зі срібла та мармуру. Багато сучасних іграшок створені ще в давні часи, деякі мають авторів. Наприклад, ідею створення брязкальця приписують відомому грецькому полководцеві, філософу і математику Архітові Тарентському (400-365 рр. до н. є.). У давні часи брязкальце було першою іграшкою дитини, а матері та годувальниці відганяли ним злих духів. На території України найдавніші прототипи іграшки виявлені в с. Мезин Коропського району Чернігівської області. Це були фігурки пташок, вовка чи собаки, виготовлені з мамонтового бивня приблизно 25 тис. років тому. Мали вони обрядове значення. Дитячі іграшки давніх слов'ян (дерев'яні коники, качечки, мечі, дзиґи) знайдено під час розкопок на Наддніпрянщині. Найбільше дерев'яних іграшок виготовляли на Прикарпатті, у Яворові (Львівська обл.). Це різноманітні візочки з драбинками, кониками, іграшкові меблі (столи, скрині, лави ліжка), іграшкові музичні інструменти (сопілки, пищики, тарахкальця, тріскачки та ін.). 2) Інструктаж учителя. — Зараз ми спробуємо виготовити іграшкове крісло з паперу. Розгорніть підручник на с. 47 і розгляньте порядок роботи над виробом. — Що позначають лінії креслення на виробі? • Користуючись шаблоном, зробіть розмітки на картоні. • Виріжте деталі. • Зігніть за лініями розмітки. • З'єднайте дві деталі виробу та прикрасьте аплікацією. III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ Учні під керівництвом учителя з опорою на зразки складають крісла. — Прикрасити крісла можна різними засобами. Дуже підходить для цього техніка аплікації. При цьому аплікація може виконуватися з найрізноманітніших матеріалів: паперу, засушених рослин, бісеру і багато чого іншого. IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ — Як гарно ви попрацювали! Подивіться» які чудові крісла у вас вийшли! — Хто встиг зробити два крісла? — На якому етапі роботи у вас виникли труднощі? — Чи змогли ви їх подолати? — Як ви прикрасили своє крісло? — Чий виріб сподобався вам найбільше? V. Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Іграшкове крісло — Що таке креслення? — Що таке розгортка? — Що ви виготовляли на уроці?
| |