23:55 Труд.навчання 2 клас. Урок 14. Орнамент. Декоративне блюдо | |
Труд.навчання 2 клас. Урок 14. Орнамент. Декоративне блюдоМета: продовжити ознайомлення учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; формувати вміння створювати орнамент у певному стилі з композицією, кольором, елементами; удосконалювати вміння працювати ножицями під час вирізання по складному контуру; розвивати уяву, фантазію, творчу активність; сприяти вихованню акуратності, наполегливості в досягненні поставленої мети, в прагненні вносити у свій повсякденний труд красу. Обладнання: зразки орнаментів, таблиця Із правилами роботи ножицями, ножиці, клей, коробочка для сміття, серветка для рук, хустка, рушник, скриньки, дерев'яні ложки, керамічні вази, прикрашені орнаментальним малюнком. Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Декоративне блюдо I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми продовжуємо ознайомлення с декоративно-ужитковим мистецтвом. Будемо навчатися створювати орнамент для декоративного блюда. Народні вишивки здавна славляться різноманітністю узорів, оригінальністю їх розташування і витонченістю колірних рішень, які створювалися впродовж століть залежно від географічних, історичних і культурних умов. Людина, що жила постійно серед природи, що спостерігала за нею, вже в глибоку давнину навчилася створювати нескладні візерунки, умовні знаки — символи, якими вона висловлювала своє сприйняття навколишнього світу і ставлення до незрозумілих явищ природи. Кожна лінія, кожен знак були сповнені зрозумілого їй змісту, були одним із засобів спілкування. — Розгадайте кросворд (див. додаток на с. 46) і дізнайтеся, з чим пов'язане створення орнаменту. 2. Вступна бесіда — Дорогі діти! Ми живемо в Україні, у чудовому і благодатному краї. У нас чарівна природа, казкові ліси і загадкові поля, безмежні степи, сині моря, повноводні ріки, цілющі джерела, родючі ґрунти — це наша матінка Земля. Вона жива, вона промовляє до нас живими квітами, повіває прохолодою легкого вітру, співає нам щирі пісні про свою любов до людей, шепоче ніжні слова... Вона жива! І з давніх-давен наші предки знали про це і глибоко шанували ясне Сонце, живу Землю, рідну Матір, святу Берегиню, вічне Дерево життя. Адже це все, без чого вони не уявляли свого буття, і тому ставилися з глибокою пошаною до них як до могутніх і святих першооснов усього сущого. Люди любили і шанували все це і вірили, що без цього не було б самого життя, тому складали казки і легенди, повір'я і думи. І, найголовніше, свою любов наші предки висловлювали в чарівних природних візерунках, якими прикрашали свій одяг, взуття, помешкання, бо здавна в благородній душі українця жила краса і любов до всього земного. Україна — це чарівний і благодатний край, і в ній із сивої давнини живе мудрий і добрий, творчий і натхненний народ. Фізкул ьтхвил инка Налетів з-за лісу вітер. Він сердитий і рвучкий. Поламав в садку нам квіти. Розгойдав усі гілки. У вікно, у двері грюкнув, Розстелив у хаті дим, Впав на шлях і мчить на луки, Ми наввипередки я ним. 3. Демонстрування та аналіз зразка Інструктаж учителя — На попередньому уроці ми створювали орнамент у смужці — геометричний, прикрашали ним рушники. А сьогодні будемо створювати рослинний орнамент у колі для декоративного блюда. — Орнамент у колі можна використати не тільки для блюда, але й для оздоблення скриньки, стільця, маленького столика та ін. • Користуючись шаблонами, обведіть круги для декоративного блюда. • Смужку кольорового паперу складіть декілька разів та виріжте деталі квітів, листя. За бажанням, додайте власні деталі. • Заготовлені деталі зображення розташуйте на столі так, щоб вийшла задумана композиція. Якщо отримана композиція не подобається, деталі розташуйте інакше — знайдіть більш удалі композиційні рішення. • Клейстером промастіть тільки наклеювану деталь зображення. Зручніше промащувати від середини до країв. Кожне нове промазування робіть на чистому аркуші. Дрібні форми доцільно промащувати дерев'яною паличкою, намагаючись не промащувати клейстером краї. • На фон наклейте зображення у певній послідовності: спочатку — найбільш віддалені, а потім — поступово наближаючись до переднього плану. • Потім деталь приклейте на її місце і пригладьте ганчірочкою (або накрийте чистим аркушем паперу і пригладьте). III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ Діти оцінюють вдале розташування візерунків на блюді, колірне рішення, якість виконаної роботи. — У вас вийшли чудові вироби декоративно-ужиткового мистецтва. Ви справжні майстри! — Але сучасні майстри використовують як основу для орнаменту різні несподівані речі, наприклад використаний комп'ютерний диск. — Розгорніть підручник на с. 62. — Спробуйте вдома виготовити квітку за власним задумом. Якщо бажаєте зробити таку, як у підручнику, підготуйте пір'їнки і складіть чотири однакових візерунки у вигляді орнаменту. А потім з'єднайте деталі виробу пластиліновою кулькою. V. Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Декоративне блюдо — Чому був присвячений наш урок? — Які відкриття ви зробили? — Хто вважає, що трудився у повну силу? | |