15:29 Труд.навчання 2 клас. Урок 26. Самообслуговування. Культура харчування | |
Труд.навчання 2 клас. Урок 26. Самообслуговування. Культура харчуванняМета: створити умови для усвідомлення учнями, що здоров'я — це головна людська цінність; сприяти формуванню у школярів культури здорового харчування; закріплювати знання про найбільш корисні і необхідні людині продукти харчування; сприяти пробудженню у дітей інтересу до народних традицій, пов'язаних з харчуванням; навчати правила поведінки за столом; ознайомити з посудом різного призначення та правилами сервірування стола; розвивати творчу активність, пам'ять, мовлення, акуратність, терпіння в роботі, естетичний смак. Обладнання: ілюстрації із зображенням продуктів харчування, овочі, серветки, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, серветка для рук. Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Культура харчування I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо розмовляти про культуру харчування. — Хто з вас розуміє, що це таке? (Відповіді дітей.) — Чому харчування має таке значення в житті людини? — Яким має бути харчування людини? • Харчування має бути повноцінним і різноманітним, щоб у продуктах були присутні білки, жири і вуглеводи. • Харчування має бути регулярним. Людина має отримувати їжу 4-5 разів на добу. • Харчування має бути помірним. Не можна переїдати. Потрібно дотримуватися правил прийому їжі: не можна розмовляти під час їжі, поспішати, є занадто гарячі або занадто холодні страви. 2. Вступна бесіда — Відгадайте загадки. Діти за допомогою вчителя дають пояснення прислів'ям. — Якщо ви бажаєте жити довго, мати міцне здоров'я, треба обрати девізом свого життя такий вислів: «Перед тим, як за стіл мені сісти, я подумаю, що їсти!». Я хочу нагадати одну притчу: «Колись до Насреддіна прийшов хворий зі скаргою на болі в животі. Насреддін запитав його, що він їв? Коли хворий відповів, що він з'їв на обід, то Насреддін прописав йому краплі в очі. На здивоване запитання пацієнта, чому виписані очні краплі, якщо болить живіт, Насреддін відповів: "Наступного разу ти будеш бачити, що їси"». Ваше здоров'я — найцінніше, що є у вас. На все життя вам дається тільки один організм. Багато хвороб — усього лише результат неправильного харчування. На цьому уроці ви дізнаєтеся, що якість життя можна поліпшити завдяки правильному харчуванню. 3. Розповідь учителя — Правильне харчування — найважливіша умова здоров'я людини, її працездатності та довголіття. Що означає харчуватися правильно? Це означає отримувати з їжею у достатній кількості і в правильному співвідношенні необхідні організму речовини: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни і воду. Існує кілька теорій правильного харчування, але поки ніхто не може дати кожному з нас тверді настанови: їжте те-то в такій-то кількості. Раціон харчування залежить від поглядів і способу життя кожної людини. — Для організму людини потрібні вітаміни. Які з них відомі? — Назвіть продукти харчування, які містять вітаміни. — Хто придумав слово «вітамін»? Американський учений — біохімік Казимир Функ — відкрив речовину «амін» — і, з'єднавши її з латинським словом «Уііа» (життя), отримав вітамін. — Що дають людині вітаміни? (Допомагають людині рости і розвиватися.) — Які вітаміни продають в аптеках? — З чого ж на заводах виготовляють вітаміни? (Із плодів шипшини, обліпихи, моркви, гарбуза, чорної смородини...) — Ягоди, фрукти й овочі — основні джерела вітамінів і мінеральних речовин. Більшість вітамінів не утворюються в організмі людини і не накопичуються, а надходять тільки разом з їжею. Ось чому ягоди, овочі і фрукти повинні бути у раціоні дитини регулярно. Також ми маємо їсти м'ясо, яйця, масло, рибу, молоко, адже ці продукти містять білки, вуглеводи, жири та мінеральні речовини. А найбільш підходяща страва для сніданку — каша. Вона містить значну кількість поживних речовин, легко засвоюється організмом. Дуже корисна гречана каша, каша з вівса, рису, манну кашу варто їсти перед контрольною, змаганнями, адже вона дуже калорійна. Ось які прислів'я склав народ про кашу. • Де хліб-сіль-каша, там домівка наша. • Борщ та каша — їжа наша. • Вівсяна каша сама себе хвалить, а гречану люди хвалять. • Заварив кашу — не жалій масла. • Воду вари, вода буде; пшоно вари — каша буде. — Каша — улюблена страва серед людей. її використовували і в будні, і в свята. Жодне застілля не обходилося без каші. Навіть на царських прийомах каша займала почесне місце. Каша супроводжувала молодих у день весілля, нею поминали, зустрічали новонародженого. У російських князів існував звичай — на знак примирення з ворогом варити кашу. Без каші мирний договір уважався недійсним. З тих пір про незговірливих людей говорять: « 3 ним каші не звариш ». Каша була основною гарячою їжею для солдатів, а солдатських кухарів називали кашоварами. Знаменитий рецепт однієї каші народився під час важкого походу через Альпи. До кінця підходили запаси — залишалося «трохи-трохи» гороху, перловки, пшона, гречки. Замислившись над тим, як нагодувати голодних солдатів, Суворов раптом віддав наказ — усе варити в одному казані, додавши цибулі і масла. Каша вийшла смачна і корисна, і в народі її прозвали суворів-ською. Фізкультхвилинка «Вершки ікорінці» — Я називатиму овочі. Якщо ми їмо підземні частини цих продуктів, треба сісти, якщо наземні — встати на повний зріст і витягнути руки вгору. Картопля, квасоля, морква, помідор, буряк, огірок, ріпа, гарбуз, кабачок. III. ДЕМОНСТРУВАННЯ ТА АНАЛІЗ ЗРАЗКА 1. Правила поведінки за столом — Розгорніть підручник на с. 106 і згадайте правила поведінки за столом. — Розгляньте малюнки на с. 107. Хто з дітей правильно поводиться за столом, а хто — ні? 2. Сервірування столу (с. 109-110) 3. Інструктаж учителя — Зараз ми навчимося оригінально складати серветки і правильно розміщувати столове приладдя. Розгорніть підручники на с. 112. Серветко «листок» • Складіть серветку по діагоналі «гармошкою». • Згорніть навпіл. • Один кінець притисніть тарілкою» як показано на малюнку. • Вільний кінець серветки розправте у вигляді листка. IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ Учні виконують роботу, спираючись на план. Учитель надає допомогу. V. Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Культура харчування — Чому був присвячений наш урок? — Чи сподобався вам урок? — Спробуйте закінчити речення: • Я зрозумів, що... • Я дізналася... • Мені було цікаво... • Я тепер буду... — Одного разу Сократа запитали: «Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті — багатство чи слава?» Великий мудрець відповів: «Ані багатство, ані слава не роблять людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля!». Добре здоров'я — одне з головних джерел щастя і радості людини, неоціненне його багатство, яке повільно і з трудом накопичується, але яке можна швидко і легко розгубити. Накопичуйте і бережіть своє здоров'я, вчіться цього в оточення: займайтеся улюбленою справою, проводьте кожну хвилину життя із сенсом, з користю для себе та інших! Будьте здорові! | |