укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 8 » Труд.навчання 2 клас Урок 3. Робота з природними матеріалами. Аплікація «Жучок»
00:18
Труд.навчання 2 клас Урок 3. Робота з природними матеріалами. Аплікація «Жучок»

Труд.навчання 2 клас Урок 3. Робота з природними матеріалами. Аплікація «Жучок»

Мета: продовжити роботу з природним матеріалом; навчити виконувати жучків з паперу та горіхової шкаралупи; вчити дотримуватися послідовності дій під час виготовлення аплікації; розвивати дрібну моторику рук, охайність; закріплювати вміння працювати у групі; виховувати любов до природи, до праці.
Обладнання: картон, кольоровий папір, горіхова шкаралупа, клей, пензлики, серветки для рук, ілюстрації з зображенням комах та жучків.

Хід уроку Труд.навчання 2 клас. Аплікація «Жучок»
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Повідомлення теми та мети уроку
—  Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу з природними матеріалами. Деякі з цих природних матеріалів зашифровані у кросворді (див. додаток на с. 16). Якщо ви його розгадаєте, то здогадаєтесь, над чим ми будемо працювати сьогодні на уроці.
2.     Вступна бесіда
—  Сьогодні ми вирушимо у світ комах. Уявіть, що ви перетворилися на крихітних чоловічків і опинилися на галявині. Навколо вас багато різних жучків, мурашок, мошок, метеликів.
— Чи знаєте ви, скільки комах насправді існує?
— Напевно, відповідь вас здивує: від 2 до 3 млн різних видів. А якщо спробувати підрахувати, скільки комах живе у світі, то кількість буде настільки значною, що наш розум не в змозі це уявити. Отже, ми живемо на планеті комах.
—  Що ви дізналися про комах на уроках природознавства «Я і Україна»?
—  Це найчисленніша група тварин. Вони покриті, як панциром, дуже міцною речовиною — хітином. Найкраще це видно на жуках. Жоден жук не може вертіти головою або робити нахили вперед — назад. Зате вони — справжні силачі. Наприклад, мураха може тягнути вантаж у 20 разів більший за власну вагу. А павутиння у павуків у 1000 разів тонша за людське волосся, але дуже міцна. Якщо сплести канат з павутиння, то розірвати його у кілька разів важче, ніж сталевий трос.
3.     Розповідь учителя
—  Комахи — чи не найбільш загадкові істоти на нашій планеті. Вони бувають гарними, заворожуючими, надокучливими, кусючими... Але що ж ми насправді знаємо про комах?
Як ви гадаєте, які комахи найбільш витривалі? Це, звісно, комарі. Вони прекрасно почуваються не лише в умовах теплого клімату, але й на холодних північних територіях Канади, Сибіру і навіть на Південному полюсі!
Цікаво, що комахи чують за допомогою тисячі волосків на тілі, приміром, самець комара має на своїх вусиках кілька тисяч таких волосків, які вібрують і передають сигнал до центральної нервової системи.
Ви гадаєте, що бджоли та мухи гудуть? Зовсім ні, в них немає спеціальних органів для гудіння. Ці звуки видають їхні крила на високій швидкості.
Ви гадаєте, всі комахи вже відкриті науковцями? А от і ні! Щороку вчені віднаходять у куточках нашої планети близько 10 тисяч нових видів комах. На їхню думку, науці ще невідомо близько мільйона цих істот.
А як у комах із зором? Комахи сприймають більш широкий діапазон світла, аніж люди. Деякі комахи можуть навіть бачити промені ультрафіолету, а чимало жуків — навіть інфрачервоні! Цікаво, але вони не в змозі фокусувати свої очі і можуть чітко розгледіти об'єкт лише з відстані у кілька сантиметрів. Лінза ока у комах має вигляд опуклого шестигранника (т. зв. фасетки). У таких комах, як бабка, око може складатися з величезної кількості фасеток, приблизно з ЗО 000. Причому кожна фасетка відображає лише певну частину об'єкта. Саме тому комахи не сприймають об'єкти, як люди — цілком. Картинку дійсності комахи бачать, наче мозаїку. Комахи не мають повік, тому їхні очі завжди розплющені.
Фізкул ьтхвил инко
Ми метелики чудові, Маєм крильця кольорові, Над квітками літаємо. Втоми ми не знаємо, Пташки ми злякалися. Під квітку заховалися.
III.   ДЕМОНСТРУВАННЯ ТА АНАЛІЗ ЗРАЗКА
Інструктаж учителя
•   Розгорніть підручник на с. 9 і розгляньте жучків, яких ми виготовимо.
•   Візьміть одну половинку від шкаралупи горіха і покладіть її перед собою.
•   3 пластиліну виліпіть голову жучка і прикріпіть до шкаралупи. Залежно від виду жучка голівка у вас вийде круглою або овальною.
•   3 кольорового паперу виріжте крильця і приклейте до шкаралупи горіха. Крильця можуть бути червоного кольору, як у сонечка, або іншого кольору, як зображено на ілюстраціях (на дошці).
•   Коли крильця підсохнуть, прикріпіть жучка на листячко або квітку. Для цього скористуйтеся шаблонами, що лежать на партах.
IV.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
(Учні починають працювати. Учитель надає допомогу.)
V.     ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
—  Подивіться, наш клас перетворився на чудову чарівну галявину! Які ви молодці! Як добре попрацювали.
— Як ви оцінюєте свою роботу?
— Що було найбільш удалим і чому?
— Які труднощі виникали?
— Як їх можна було подолати?
VI.  Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. Аплікація «Жучок»
— Чи сподобався вам наш урок?
— Що нового дізналися про комах?
— Як комахи готуються до зими?
— Послухайте казочку про жучка, який заснув до весни.

Додаток до уроку:
1)    В сукні зеленій стоїть на городі, 
Дуже дивуються всі її вроді. 
Коси довгі, зуби білі,
Хто ж це є в самому ділі? (Кукурудза)
2)    Виріс, наче дуб високий. 
Дітям завдас мороки.
Бо ховає смачні зернятка
У міцну кругленьку хатку. (Горіх)
3)3 якого матеріалу був зроблений герой української казки, якому дід посмолив бочок? (Солома) 4) Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Насіння)
5)    Високо висять. 
Білки їх їдять. 
Смачні, та не горішки. 
Називаються... (шишки).
6)    Яскраві пелюстки
І запах пречудовий.
І хочеться усім
Побачити їх знову. (Квіти)
7)    Навесні народилося, 
Влітку зеленілося, 
Восени пожовтіло
І за вітром полетіло. (Листя)