укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Грудень » 9 » Труд.навчання 2 клас. Урок 8. Згинання і складання паперу. «Летюча тарілка»
17:10
Труд.навчання 2 клас. Урок 8. Згинання і складання паперу. «Летюча тарілка»

Труд.навчання 2 клас. Урок 8. Згинання і складання паперу. «Летюча тарілка»

Мета: вдосконалювати навички роботи з папером, використовуючи при цьому необхідні Інструменти і пристосування; продовжувати формувати вміння працювати з шаблоном; розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, посидючість; виховувати працелюбність, акуратність; прищеплювати інтерес до предмета; виховувати почуття прекрасного, естетичний смак.
Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, олівці, гумова тасьма, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, ілюстрації із зображенням космічних світил.

Хід уроку Труд.навчання 2 клас. «Летюча тарілка»
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з картоном та папером, закріпимо прийоми згинання та складання паперу.
Відгадайте зашифровані слова — і ви дізнаєтеся, що ми виготовлятимемо на уроці.
— Так, це летюча тарілка.
2.    Розповідь учителя
—  Зовсім нещодавно ми відзначали 50-річчя освоєння космосу. 12 квітня 1961 р. уперше величезна ракета з першим космонавтом на борту — Юрієм Га-гаріним — піднеслася в небо. З тих пір ми щороку цього дня відзначаємо День космонавтики. А як же він полетів у космос? Полетів Юрій Гагарін у космос на ракеті.
Надуйте повітряну кульку і затисніть отвір пальцями. А потім розтисніть пальці і ваша кулька різко вирветься вгору. Це відбувається тому, що повітря виходить з кулі. А коли повітря закінчиться, кулька впаде. Наша куля летить, як ракета — вона рухається вперед, поки в ній є повітря. Ось приблизно за таким принципом і ракета летить у космос, тільки замість повітря в неї — пальне. При горінні пальне перетворюється на газ і виривається назад полум'ям.
Ракета складається з декількох частин, які називаються ступенями, і в кожній ступені є свій бак із пальним. У першій ступені закінчується паливо — вона відпадає, і тут же вмикається двигун другої ступені та несе ракету ще швидше і ще вище. Так до космосу добирається тільки третя ступінь — найменша і легка. Вона і виводить на орбіту кабіну з космонавтом.
А після Юрія Гагаріна у космос літали сотні космонавтів. У 1965 р. Олексій Леонов уперше вийшов з ракети у відкритий космос. Одягнений у скафандр, він кілька хвилин висів поруч із кораблем у порожньому просторі.
У космосі часто працюють роботи. Тільки схожі вони не на чоловічків, а на загадкові металеві машини, обплутані проводами і датчиками. Такі роботи допомагають людям досліджувати планети. Наприклад, роботи змогли взяти з Місяця жменю ґрунту і доставити його на Землю для дослідження. Роботи-машини побували на Венері, проникнувши через її отруйні хмари, і тепер у вчених є карти цієї планети.
Незабаром на Місяць було запущено роботи-місяцеходи, які їздили поверхнею Місяця і передавали дані на Землю. А зараз навколо нашої Землі літають сотні роботів-супутників. Вони передають на землю інформацію про погоду, стежать за рухом суден в океані.
Усі ви любите дивитися телевізор і розмовляти по телефону. Адже це саме супутники передають наші телефонні розмови і передачі телебачення. Як? Ви можете побачити на дахах будинків величезні тарілки — це антени, які приймають сигнали з супутника і передають їх у телевізійний апарат і телевізор.
А ми сьогодні виготовлятимемо теж тарілку, але летючу.
Фізкультхвилинка
3.    Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
— Розгорніть підручники на с. 39 і розгляньте порядок роботи над летючою тарілкою.
•   Складіть аркуш паперу навпіл.
•   Зробіть проріз, як показано на малюнку.
•   Заокругліть. Виріжте коло. Розфарбуйте.
•   Відріжте шматок гумової тасьми. Зв'яжіть кінці.
•   Зачепіть картонний диск прорізом за гумову тасьму.
•   Розтягніть і відпустіть...
III.   ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
— Виконуйте роботу за планом, поданим у підручнику.
Діти починають працювати. Учитель за потреби здійснює допомогу.
IV.   ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
— Яка робота сподобалася найбільше?
— Чия робота найохайніша?
— Хто припустився помилок?
— Хто не зміг запустити свою летючу тарілку?
V.   Підсумок уроку. Труд.навчання 2 клас. «Летюча тарілка»
— Про що дізналися сьогодні на уроці?
— З якими матеріалами працювали?
— Про що ще, що стосується космосу, ви б хотіли дізнатися?