13:47 Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 1 | |
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 1Завдання 1—6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв) 1. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з м'яким знаком А виховай..ці, порт..єра, бул..йон, зачісці Б рибал..ці, дніпрове..ка, їдал..ня, прос.ба В котит..ся, запорізький, дон..чин, шпил..ка Г сон..ця, нанівец.., брун..ка, хустин..ці 2. Укажіть рядок, у якому в усіх словах замість крапок потрібно писати літеру є А джер..ло, к.-рівник, представник, значення В пр..красно, печ.-во, д.лпевий, м..даль В щ..рбатий, кош.-ня, ож..ледь, пал..во Г претендент, пер-.дмістя, к.-шеня, тр..вога 3. Укажіть рядок, у якому в усіх словах, розкривши дужки, треба писати велику літеру А (П, п)роспект (П, п)еремоги, (К, к)нязь, (М, м)аршал авіації В (Р, республіка (Б, б)олгарія, (А, а)кадемік, (М, м)арс, (П, п)ланета В (Б, б)огородиця, (К, к)олобок, (Г, г)аличина, (Р, р)іздво Г (С, с)умщина, (Б, б)егонія, (Б, б)лаговіщення, (М, м)айстер спорту 4. Укажіть рядок, у якому всі прикметники чоловічого роду в орудному відмінку мають закінчення -ім А знайомий, веселий, живий, літній Б працьовитий, дорогий, середній, пахучий В розумний, учорашній, денний, дотепний Г домашній, художній, всесвітній, достатній 5. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до першої дієвідміни А пливти, квапитися, збирати, сидіти Б скрипіти, духмяніти, полоти, чекати В радіти, хотіти, боротися, тьмяніти Г сумувати, звикати, летіти, плекати 6. Укажіть рядок, у якому всі числівники належать до розряду кількісних А двадцять один, тридцять шість, вісімнадцятий, сорок другий Б тридцять шість, сто двадцять сім, вісімдесят чотири, кільканадцять В сімсот вісімнадцятий, двісті три, тринадцять, три п'ятих Г дванадцять, тридцять шостий, чотириста два, нуль Завдання 7—12 (15 хв) Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9. 1. У (і) кожного народу є свій ідеал людської краси. 2. Віковий досвід українського народу говорить, що немає краси людини без краси мови. 3. Не може бути гарною людина, у якої голос грубий, різкий, інтонації агресивні, а (2) часом проскакують й лайливі слова. 4. Багато що тут залежить від нас і чистота голосу, і вміння володіти ним, інтонувати тощо. 5. (3) Коли ми налаштуїмося на доброзичливість і приязнь, у нас відразу м'якшає вираз обличчя, з'являється усмішка, змінюються барви голосу. 6. Усе це разом і створює (4) певне враження про нас у інших людей (За А. Коваль). 7. Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку А у другому Б у третьому В у четвертому Г у п'ятому 8. Укажіть слово, у написанні якого допущено помилку А людської Б приязнь В обличчя Г налаштуїмося 9. Укажіть, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) А частка Б займенник В прислівник Г прикметник Д сполучник 10. Прочитайте речення, укажіть, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) Рідне слово входить у духовне життя днів (і) дитинства та юності разом із рідною піснею, її світовою (2) величчю й сонячністю (І. Вихованець). Розмовляючи, ми (3) ніколи не задумуємося над тим, а яке це слово — (4) старе чи молоде (А Коваль). А означення Б обставина В додаток Г підмет Д присудок Завдання 11—12 До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці. 11. Установіть відповідність між реченнями й назвами обставин, які є в цих реченнях. Види обставин 1 обставина місця 2 обставина часу 3 обставина причини 4 обставина способу дії Приклади А Він народився погожої осені, тоді, як на обрії серпень пливе (М. Рильський). Б Може, десь у лісах ти чар-зілля шукала, сонцеруту знайшла і мене зчарувала (В. Івасюк). В Та при такій погоді треба ще подумати про купівлю (М. Стельмах). Г Людські думки, покинувши домівки, шугають невидимими птахами (К. Міщенко). Д Від переляку на його лобі виступив холодний піт (І. НечуйЛевицькиіі). 12. Установіть відповідність між реченнями й назвами відокремлених членів, якими ускладнено ці речення. Відокремлені члени речення 1 відокремлене означення 2 відокремлена прикладка 3 відокремлена обставина 4 відокремлений додаток Приклади А Кажуть, юність нерозсудлива й тривожна (Л. Забашта). Б Повіяв легенький вітерець, струшуючи з листу неопалі краплі (Панас Мирний). В І тиха осінь, мрійна, яснолиста, несла в серця надію і тривогу (А. Малишко). Г У Луцьку, славнім місті, зібрався люд увесь (Б. Грінченко). Д Я не знаю нічого ніжного, окрім берези (Леся Українка). Завдання 13 Власне висловлювання (20 хв) 13. Уявіть ситуацію: вам запропонували взяти участь в обговоренні теми «Робіть людям добро». Напишіть твір-мініатюру, скориставшись поданим висловом: «Навчися спочатку доброти, а потім мудрості, бо без першої важко навчитися останньої» (Сенека). Оберіть самостійно тип і стиль мовлення. Орієнтовний обсяг роботи 50—60 слів. | |