укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 12 » Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 1
13:47
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 1

Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 1

Завдання 1—6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв)

1.  Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з м'яким знаком
А виховай..ці, порт..єра, бул..йон, зачісці 
Б рибал..ці, дніпрове..ка, їдал..ня, прос.ба 
В  котит..ся, запорізький, дон..чин, шпил..ка 
Г  сон..ця, нанівец.., брун..ка, хустин..ці
2.  Укажіть рядок, у якому в усіх словах замість крапок потрібно писати літеру є
А джер..ло, к.-рівник, представник, значення
В  пр..красно, печ.-во, д.лпевий, м..даль
В  щ..рбатий, кош.-ня, ож..ледь, пал..во
Г   претендент, пер-.дмістя, к.-шеня, тр..вога
3.  Укажіть рядок, у якому в усіх словах, розкривши дужки, треба писати велику літеру
А (П, п)роспект (П, п)еремоги, (К, к)нязь, (М, м)аршал авіації
В (Р, республіка (Б, б)олгарія, (А, а)кадемік, (М, м)арс, (П, п)ланета
В (Б, б)огородиця, (К, к)олобок, (Г, г)аличина, (Р, р)іздво
Г (С, с)умщина, (Б, б)егонія, (Б, б)лаговіщення, (М, м)айстер спорту
4.  Укажіть рядок, у якому всі прикметники чоловічого роду в орудному відмінку мають закінчення -ім
А знайомий, веселий, живий, літній 
Б працьовитий, дорогий, середній, пахучий 
В розумний, учорашній, денний, дотепний 
Г  домашній, художній, всесвітній, достатній
5.  Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до першої дієвідміни
А пливти, квапитися, збирати, сидіти 
Б скрипіти, духмяніти, полоти, чекати 
В  радіти, хотіти, боротися, тьмяніти 
Г  сумувати, звикати, летіти, плекати
6.  Укажіть рядок, у якому всі числівники належать до розряду кількісних
А двадцять один, тридцять шість, вісімнадцятий, сорок другий
Б тридцять шість, сто двадцять сім, вісімдесят чотири, кільканадцять
В сімсот вісімнадцятий, двісті три, тринадцять, три п'ятих
Г  дванадцять, тридцять шостий, чотириста два, нуль
Завдання 7—12
(15 хв)
Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9.
1. У (і) кожного народу є свій ідеал людської краси. 2. Віковий досвід українського народу говорить, що немає краси людини без краси мови. 3. Не може бути гарною людина, у якої голос грубий, різкий, інтонації агресивні, а (2) часом проскакують й лайливі слова. 4. Багато що тут залежить від нас і чистота голосу, і вміння володіти ним, інтонувати тощо. 5. (3) Коли ми налаштуїмося на доброзичливість і приязнь, у нас відразу м'якшає вираз обличчя, з'являється усмішка, змінюються барви голосу. 6. Усе це разом і створює (4) певне враження про нас у інших людей (За А. Коваль).
7.  Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку
А  у другому 
Б  у третьому 
В  у четвертому 
Г  у п'ятому
8.  Укажіть слово, у написанні якого допущено помилку
А  людської 
Б  приязнь 
В  обличчя 
Г  налаштуїмося
9.  Укажіть, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)
А  частка 
Б  займенник 
В  прислівник 
Г  прикметник 
Д  сполучник
10. Прочитайте речення, укажіть, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)
Рідне слово входить у духовне життя днів (і) дитинства та юності разом із рідною піснею, її світовою (2) величчю й сонячністю (І. Вихованець). Розмовляючи, ми (3) ніколи не задумуємося над тим, а яке це слово — (4) старе чи молоде (А Коваль).
А означення Б обставина В додаток Г   підмет Д присудок
Завдання 11—12
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці.
11. Установіть відповідність між реченнями й назвами обставин, які є в цих реченнях.
Види обставин
1   обставина місця
2   обставина часу
3   обставина причини
4   обставина способу дії
Приклади 
А Він   народився   погожої осені,  тоді,  як  на  обрії серпень пливе (М. Рильський). 
Б Може, десь у лісах ти чар-зілля шукала, сонцеруту знайшла і мене зчарувала (В. Івасюк). 
В Та при такій погоді треба ще подумати про купівлю (М. Стельмах). 
Г  Людські   думки,   покинувши   домівки,   шугають невидимими птахами (К. Міщенко). 
Д Від переляку на його лобі виступив холодний піт (І. НечуйЛевицькиіі).
12. Установіть   відповідність   між   реченнями   й   назвами   відокремлених   членів,   якими ускладнено ці речення.
Відокремлені члени речення
1   відокремлене означення
2   відокремлена прикладка
3   відокремлена обставина
4   відокремлений додаток
Приклади
А Кажуть, юність нерозсудлива й тривожна (Л. Забашта). 
Б  Повіяв   легенький   вітерець,   струшуючи   з листу неопалі краплі (Панас Мирний). 
В  І  тиха  осінь,  мрійна,  яснолиста,   несла  в серця надію і тривогу (А. Малишко). 
Г У   Луцьку,   славнім   місті,   зібрався   люд   увесь (Б. Грінченко). 
Д Я  не знаю нічого ніжного,  окрім берези  (Леся Українка).
Завдання 13
Власне висловлювання (20 хв)
13. Уявіть ситуацію: вам запропонували взяти участь в обговоренні теми «Робіть людям добро». Напишіть твір-мініатюру, скориставшись поданим висловом: «Навчися спочатку доброти, а потім мудрості, бо без першої важко навчитися останньої» (Сенека). Оберіть самостійно тип і стиль мовлення.
Орієнтовний обсяг роботи 50—60 слів.