14:46 Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 10 | |
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 10Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв) 1. Укажіть рядок, у якому в усіх словах замість крапок треба писати м'який знак А бракон..єр, ател..є, комп..ютер, мантил..я Б інтерв..н>, конс.єрж, конферансьє, рел..єф В він..єтка, медал..йон, ескадршь.я, компаньйон Г фамільярний, КОН..КЖТИВІТ, кур..єр, медал-.йон 2. Укажіть рядок, у якому всі слова іншомовного походження слід писати разом А анти/вірус, екстра/чорний, мега/фон, екс/директор Б контр/удар, метео/станція, максі/спідниця, прем'єр/міністр В вело/крос, гідро/авіація, фото/клуб, міні/твір Г аква/парк, мікро/район, супер/маркет, радіо/концерт 3. Укажіть рядок, у якому всі слова утворено префіксально-суфіксальним способом А підземний, розумник, надмірний, перекладач Б безмежний, по-нашому, підшефний, припічок В сестрин, підхід, тихенький, підземний Г здоровенний, волошковий, міжнародний, білий 4. Укажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні прикметника А березневий, баштановий, магнійовий, ківшевий Б бамбуковий, тюлевий, вербовий, кахлевий В квітковий, марлевий, веселковий, щавлевий Г кефалевий, сургучевий, бузковий, вересневий 5. Укажіть рядок, у якому в усіх іменниках відбувається чергування приголосних під час відмінювання А рука, вулиця, білка, вікно Б перемога, Оксанка, горох, круг В Ольга, фабрика, вухо, місто Г Олег, музика, муха, сестра 6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова утворено від прикметників А віддати, синіти, надписати, переказати Б привласнити, позначити, літувати, надихати В вечоріти, густішати, курликати, дощити Г біліти, німувати, радіти, теплішати Завдання 7—12 (15 хв) Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9. 1. (і) Поміж осик, на крутому схилі яру, чиєюсь невірною рукою зрізано три товсті верби. 2. Теплого дощового вересневого дня ми із сином навідуємося до (2) тих пеньків. 3. Це наше потаємне місце, адже (3) саме звідси щороку починаються наші тривалі пошуки грибів. 4. Ось рядочок за рядочком, мов би тримаючись одне за одного тоненькими рученятами зростають опеньки. 5. Обережно, щоб не зашкодити корінцям, уважно й неквапно зрізаємо їх, і згодом грибів у кошику (4) більшає (За Л. Зоряною). 7. Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку А у першому В у другому В у четвертому Г у п'ятому 8. Укажіть слово, у написанні якого допущено орфографічну помилку А поміж В щороку В мов би Г не зашкодити 9. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) А займенник В частка В прийменник Г прислівник Д дієслово 10. Прочитайте речення, з'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) (1) Споконвіку в народі бриніла нестримна радість краси, не зникав потяг до (2) прекрасного в житті й побуті. Людина намагалася прикрасити своє (3) нужденне життя, (4) зробити радісною важку щоденну працю (Л. Сорокіна). А означення В присудок В додаток Г підмет Д обставина Завдання 11—12 До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці. 11. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами. Види односкладних речень 1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 безособове 4 узагальнено-особове Приклади А Багряне сонце (Л. Костенко). Б В осінньому лісі пахне грибами, стиглими грушами, м'ятою, смородиною й сосновою хвоєю (За В. Приходьком). В Друга за гроші не купиш (Нар. мудрість). Г А цієї весни з особливим нетерпінням виглядаємо лелек (П. Швець). Д Зазвичай Нобелівську премію вручають за сукупність текстів (/. Словінська). 12. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями й видами їхніх підрядних частин. Види підрядних речень 1 підрядне означальне 2 підрядне умови 3 підрядне міри і ступеня 4 підрядне часу Приклади А Коли сонце підбилося, зробили нарешті привал (О. Гончар). Б Мабуть, тому вподобав дивитися на небо, що поміж усіх кольорів найдужче люблю синій (Є. Гуцало). В Якби всі ці скульптори-вихователі завжди діяли як добре злагоджений симфонічний оркестр, як легко розв'язувалося б багато проблем (В. Сухомлинський). Г Сад, за яким ніхто більше не доглядав, розрісся й здичавів (К. Красножон). Д Сила Почаївського образу була настільки велика,що за 110 років сталося 539 зафіксованих письмово чудес (Г. Манів). Завданий 13 Власне висловлювання (20 хв) 13. Антуан де Сент-Екзюпері писав: «Усі ми родом із дитинства». Людська пам'ять роками береже уривки спогадів про дитинство. У кожного вони різні. Поділіться власними найяскравішими спогадами про дитинство, написавши твір-мініатюру «Моє дитинство». Оберіть самостійно тип і стиль мовлення. Орієнтовний обсяг роботи 50—60 слів. | |