14:02 Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 2 | |
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 2Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв) 1. Укажіть рядок, у якому всі слова потрібно писати з апострофом А з..юрмитися, п..єдестал, п..юре, солов.л Б прислів..я, духм..яний, зв..язковий, тьм..яиий В роз.-яснити, бур..ян, між..яр..я, полум..я Г СВ..ЯТКОВИЙ, миш..як, подвір..я, пів..яблука 2. Укажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні великої літери А Стародавній Єгипет, Різдво, князь, лауреат Шевченківської премії Б Мавка, цукерки «Мак», бегонія, Видубицький монастир В Лівобережжя, майдан Незалежності, курорти Закарпаття, герань Г Черкащина, конгрес, Народний артист України, Богородиця 3. Укажіть рядок, у якому всі іменники лише чоловічого роду А доповідь, піч, шлях, путь Б дріб, край, біль, Сибір В успіх, староста, біржа, орган Г лівша, сім'я, кіловат, собака 4. Укажіть рядок, у якому всі прикметники пишуться з -нн- на місці крапок А солов'ї, .ий, старови..ий, лимо..ий, шале..ий Б безви..ий, стара..ий, безці..ий, моното-.ий В безіме.лій, кам'я..ий, гороби.лій, дерев'я..ий Г ДЄ..ИЙ, ВЄСНЯ..ИЙ, ГЛИНЯ..ИЙ, ЛЛЯ..ИЙ 5. Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни А мчати, звикати, блукати, стежити Б торохтіти, білити, полоти, милуватися В йти, гладити, бентежити, панувати Г шелестіти, бігти, чистити, гірчити 6. Укажіть рядок, у якому всі частки треба писати разом з іншими словами А авже/ж, ніби/то, ні/скільки, чи/мало Б не/хай, як/небудь, будь/де, ні/де В начеб/то, ні/звідки, аби/що, тому/то Г будь/який, мов/би, ні/з/ким, ні/що Завдання 7—12 (15 хв) Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9. 1. Розлившись безбережним морем понад землею й (1) позапалювавши на небі не злічимі свічечки, ніч пустилася на чари. 2. Дмухнула по лугах і покрила густими сивими туманами пари, що стояли (2) непорушно, мов полки готові в далекий похід. 3. Широчезною долонею вона погладила по ланах і полях. 4. І (3) колосисті лани жита й пшениці, похилившись із легким шелестом під тією долонею, вирівнялися й стали тихі, нерухомі. 5. І здавалось, що вся природа стишилась, завмерла на мить у (4) якомусь німому очікуванні (За /. Франком). 7. Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку А у другому В у третьому В у четвертому Г у п'ятому 8. Укажіть, у якому слові допущено орфографічну помилку А непорушно Б не злічимі В шелестом Г стишилась 9. Укажіть, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) А займенник Б дієприслівник (форма дієслова) В прикметник Г сполучник Д прислівник 10. Прочитайте речення, з'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) Тактовність починається (2) з уміння поводитися з кожною людиною залежно від її душевного стану (А. Коваль). Коли (2) вивчасш архівну справу того чи іншого класика нашої літератури, упадає в око одна обставина: майже (3) кожен з них приберіг для нащадків (4) численні фольклорні записи (В. Скуратівський). А означення В обставина В додаток Г підмет Д присудок Завдання 11—12 До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впи шіть букву до таблиці. 11. Установіть відповідність між відокремленими членами речення та їхніми видами (розділов: знаки пропущено). Відокремлені члени речення 1 відокремлений додаток 2 відокремлена обставина 3 відокремлене означення 4 відокремлена прикладка Приклади А Теплом дихала земля настояна на травах і квітах (Ю. Збанацькии). Б Вона не звикла сидіти склавши руки (І. Нечуи Левицький). В Час великий диригент перегортає ноти на пюпітрі (Л. Костенко). Г Мене там мати повивала І повиваючи співала Свою журбу переливала в свою дитину (Т. Шевченко). Д Микола замість панського лану вийшов на своє поле (І. НечуйЛевицький). 12. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями й видами їхніх підрядни> частин. Види підрядних речення 1 підрядне часу 2 підрядне з'ясувальне 3 підрядне означальне 4 підрядне умови Приклади А Ти не чуєш, як солов'ї весільним дзвоном дзвонять? (Леся Українка). Б Коли вже народився ти поетом, за все відповідай у цім житті (Б. Олійник). В Коли зоря в ранковім небі погожий віщувала день, мене будив пташиний щебіт і повнив серце молоде (Б. Дегтярьов). Г І де нема святої волі, не буде щастя там ніколи (Т. Шевченко). Д Намалюй мені ніч, коли падають зорі (М. Петренко). Завдання 13 Власне висловлювання (20 хв) 13. Уявіть ситуацію: ви стали учасником диспуту на тему «Вірний друг — то великий скарб». Напишіть твір-мініатюру, у якому обґрунтуйте свої погляди на цю проблему скориставшись поданим висловом: «Дружба має різні прояви, але закон у неї один -вірність» (М. Коцюбинський). Оберіть самостійно тип і стиль мовлення. Орієнтовний обсяг роботи 50-60 слів. | |