14:16 Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 3 | |
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 3Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв) 1. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з літерою о замість крапок А г. .лубка, с.лдат, багатство, л..пух Б ч..тири, з..зуля, біл..ватий, пш..но В сл..в'яни, розумний, кр..пива, к..зак Г б..рсук, к..чан, кр..хмаль, г..рячий 2. Укажіть рядок, де в усіх словах не відбувається спрощення в групах приголосних А пристрасний, корисний, виїз..ний, якісний Б провісник, тиж.-невий, чесний, хресний В якісний, хворосняк, шіснадцять, рідкісний Г контрасний, компосний, кіслявий, зап'ясний 3. Укажіть рядок, у якому всі слова треба писати з префіксом с- А (з, Сфальсифікувати, (з, с)цідити, (з, с)сохнути, (з, с)повістити Б (з, с)краєчку, (з, с)худнути, (з, с)шити, (з, с)куштувати В (з, с)хопити (з, с)купити, (з, с)пітніти, (з, с)творити Г (з, с)жарити, (з, с)конструювати, (з, с)цілити, (з, с)терпіти 4. Укажіть рядок, у якому всі слова — спільнокореневі А високий, високого, високі, на високому Б височінь, височенький, високо, вись В лисиця, лисячий, лисий, лисенятко Г сміливий, смілива, сміливе, сміливі 5. Укажіть рядок із помилковим узгодженням числівника з іменником А сім десятих відсотка Б на двох третіх метра В два з половиною місяця Г з Восьмим березня 6. Укажіть рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс А аби/кого, будь/чим, де/хто, якого/небудь Б будь/який, аби/чий, де/який, казна/як В будь/що, чий/небудь, будь/у/кого, де/кому Г хтозна/які, ким/небудь, казна/скільки, будь/ким Завдання 7—12 (15 хв) Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9. 1. Лежать поля, поверхня яких схожа на море, ледь стривожене хвилями. 2. Зеленою стіною (1) поважно стоять ліси. 3. Долина за долиною, хвиля за хвилею, ліс за лісом усе це простяглося в далину, мов зачароване дно морського царства. 4. А простір і тремтливе мариво над полями — то прозора (2) глибінь вод, осяяних сонцем. 5. Усе те, (3) накладаючи десятки відтінків на ниви й луги, горби й переліски, на темно-зелені вишневі сади, на сині ставки, створює (4) якесь казкове диво (За В. Сухомлинським). 7. Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку А у першому Б у другому В у третьому Г у п'ятому 8. Укажіть слово, у якому допущено орфографічну помилку А тремтливе Б мариво В темно-зелені Г в далину 9. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) А дієслово Б прислівник В іменник Г займенник Д дієприслівник (форма дієслова) 10. З'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) Пам'ять наша — глибокий чарівний (1) колодязь, на дні якого (2) дивно затонуло синє небо. З самісінької глибини колодязя, з його дна, (3) немислимо далекого, проглядається моє дитинство, й ми дивимось одне одному в очі, мовчимо, ніби хочемо зрозуміти якусь (4) загадку (За Є. Гуцалом). А підмет Б присудок В означення Г додаток Д обставина Завдання 11—12 До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці. 11. Установіть відповідність між відокремленими членами речення та їхніми видами (розділові знаки пропущено). Відокремлені члени речення 1 відокремлений додаток 2 відокремлена обставина 3 відокремлене означення 4 відокремлена прикладка Приклади А Теплом дихала земля настояна на травах і квітах (Ю. Збанацькии). Б Вона не звикла сидіти склавши руки (І. Нечуй-Левицький). В Час великий диригент перегортає ноти на пюпітрі (Л. Костенко). Г Мене там мати повивала І повиваючи співала Свою журбу переливала в свою дитину (Т. Шевченко). Д Микола замість панського лану вийшов на своє поле (І. Нечуй-Левицький). 12. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями й видами їхніх підрядних частин. Види підрядних речення 1 підрядне часу 2 підрядне з'ясувальне 3 підрядне означальне 4 підрядне умови Приклади А Ти не чуєш, як солов'ї весільним дзвоном дзвонять? (Леся Українка). Б Коли вже народився ти поетом, за все відповідай у цім житті (Б. Олійник). В Коли зоря в ранковім небі погожий віщувала день, мене будив пташиний щебіт і повнив серце молоде (Б. Дегтярьов). Г І де нема святої волі, не буде щастя там ніколи (Т. Шевченко). Д Намалюй мені ніч, коли падають зорі (М. Петренко). Завдання 13 Власне висловлювання (20 хв) 13. Уявіть ситуацію: ви стали учасником диспуту на тему «Вірний друг — то великий скарб». Напишіть твір-мініатюру, у якому обґрунтуйте свої погляди на цю проблему, скориставшись поданим висловом: «Дружба має різні прояви, але закон у неї один -вірність» (М. Коцюбинський). Оберіть самостійно тип і стиль мовлення. Орієнтовний обсяг роботи 50-60 слів. | |