14:22 Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 5 | |
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 5Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв) 1. Укажіть рядок, у якому в усіх словах замість крапок потрібно писати літеру и А кр..шити, сут..ніти, пр. .мудрий, др..жати Б приміський, баран..на, оголош..ння, н..су В киян.-н, бл.лцати, призначити, тр..мати Г привокзальний, гр..міти, др..жати, стеж..чка 2. Укажіть рядок, у якому допущено орфографічну помилку в написанні префікса з-(с-) А згаснути, скинути, зчепити, сплющити Б склепати, спекти, зсунути, стерти В спопелити, зсушити, стоптати, зчистити Г сповіщати, зсипати, сцідити, створити 3. Укажіть рядок, у якому всі слова утворено суфіксальним способом А невисокий, червоніти, мудрець, дубок Б ситцевий, квіточка, джерельний, гордість В по-батьківськи, хмаринка, синь, відписати Г донечка, високо, відірвати, дощик 4. Визначте, у якому рядку всі іменники належать до другої відміни А учитель, повість, читання, радість Б мрія, віра, надія, любов В хліб, зерно, спів, оркестр Г завдання, роздум, стаття, мораль 5. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться разом А ліво/руч, ні/коли, якось/то, в/ранці Б не/далеко, босо/ніж, хіба/що, аби/де В ні/трохи, де/далі, хтозна/як, все/таки Г в/перше, у/тричі, де/коли, не/впинно 6. Укажіть рядок, у якому порушено правила правопису частки А І все-таки, до чого я торкаюсь, воно ж таки хоч трохи відтає. Б А хтож розкаже людям всю правду про дорогу. В Не бійтеся, ліси, іще не все пропало. Який був світ античний (З тв. Л. Костенко). і готичний! Це снилось людству чи таки було? Завдання 7—12 (15 хв) Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9. 1. (і) Перший етюд у новій майстерні Пимоненко написав уночі. 2. Маленька дощечка, обтягнута полотном, ожила від гри місячного проміння. 3. Він ще не знав для якої картини згодяться нічні етюди, (2) проте за короткий час зробив їх більше десяти. 4. Картинки були різні: ось місяць сходить, ось (3) від нього синіми, ясно рожевими, коричневими колами розходиться сяйво. 5. Одного разу художник спостерігав нічну веселку: сині, зелені, бірюзові, багряні іскри в безперервному (4) мерехтінні зливалися в полотно надзвичайної краси (За Б. Чіпом, О.Оганесяном). 7. Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку А у другому В у третьому В у четвертому Г у п'ятому 8. Укажіть слово, у написанні якого допущено орфографічну помилку А дощечка В розходиться В ясно рожевими Г зливалися 9. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) А прийменник Б іменник В сполучник Г частка Д числівник 10. Прочитайте речення, з'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) Усі ці (і) картини — лише (2) прелюдія весни (Є. Гуцало). Я не скрипковий (3) ключ, а журавлиний тобі над полем (4) в небі напишу (Л. Костенко). А додаток Б підмет В обставина Г присудок Д означення Завдання 11—12 До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці. 11. Установіть відповідність між складними реченнями та їхніми видами. Види складних речень складне речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком складне речення із сурядним і підрядним зв'язком безсполучникове речення складнопідрядне речення Приклади А Вечірнє сонце, дякую за всіх, котрі нічим не осквернили душу (Л. Костенко). Б У бджолиній мелодії чується згасання, у ній начебто вже бринить її майбутній сон (Є. Гуцало). В Від вітряків лишився в серці слід, а на землі і сліду не лишилось... (Н. Супруненко). Г їй сняться хмари і липневі грози, чиясь душа, прозора при свічі, а вікна сплять, засклив мороз їм сльози (Л. Костенко). Д Там, за порогами, в степах, де землі щедрі і розлогі, сидять лелеки на стовпах і ріллі дихають вологі (Л. Костенко). 12. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями й видами їхніх підрядних частин. Види підрядних речень 1 підрядне з'ясувальне 2 підрядне означальне 3 підрядне часу 4 підрядне причини Приклади А Надворі був уже зовсім день, коли Степан прокинувся й схопився на верстаті (В. Підмогильний). Б Я вірю в те, що вернеться тепло (Д. Павличко). В Я виростав серед пісень, які співала тихо мати (І. Світличнии). Г Як будується корабель для далекого плавання, так і людське житло для довгого життя роду (Л. Романчук). Д Цвітуть дерева золотом магічним, бо літо й тепло вже за плечима (І.Калиниченко). Завдання 13 Власне висловлювання (20 хв) 13. Уявіть ситуацію: вас запросили взяти участь у обговоренні теми «Яка краса по-справжньому цінна?». Згадайте, як український народ висловив своє ставлення до краси в прислів'ях («Не краса прикрашає, а розум», «Не шукай краси, а шукай доброти», «Птиця красна пір'ям, а людина — ділом» та ін.). Як ви розумієте суть краси, яку красу найбільше цінуєте в людях? Викладіть власні погляди на цю проблему в творі-мініатюрі «Цінуймо справжню красу». Оберіть самостійно тип і стиль мовлення. Орієнтовний обсяг роботи 50—60 слів. | |