укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 12 » Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 6
14:29
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 6

Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 6

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв)
1. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з буквосполученням ьо замість крапок
А га..вий, т..хкати, син..го, нижн..го 
Б вол..вий, с. .годні, бол..вий, л..дяник 
В бад..рий, сер..зно, д..готь, бо..вий 
Г ма..ріти, тін.-вий, ді..вий, верхи..го
2.  Укажіть рядок, у якому всі слова треба писати з префіксом пре-
А  пр..великий, пр..в'ялений, прикінцевий, пр..в'ялий
Б   пр..тихлий, пр..щедрий, пр..людний, приглушений
В   пр..важкий, прекрасний, премудрість, преподобний
Г   пр..вілля, пр..зирливий, пр.-шерхлий, предалекий
3.  Укажіть рядок, у якому всі слова утворені суфіксальним способом
А недорогий, зелень, надписати, життя
Б  ніженька, переказ, лісник, відцвісти
В рученька, весело, прамова, переінакшити
Г  двірник, яблуневий, гарнесенький, гордість
4.  Укажіть рядок, у якому всі іменники вживаються тільки в однині
А маршрут, Тернопіль, листя, вишня
Б молоко, ходьба, жирафа, адміністратор
В сметана, програмування, доброта, телебачення
Г  клавіша, жовтизна, дзвін, чуйність
5.  Укажіть рядок, у якому всі дієслова дійсного способу
А  стоятиму, зріжемо, шепочемо, розглянув би 
Б  вчімось, збудуйте, подвоїти, чистимо 
В  зберемо, будуєш, дихали, клопочемося 
Г  встигнув би, зустрінь, пробачте, збагнула
6.  Укажіть рядок, у якому всі прийменники пишуться через дефіс
А по/під горою, з/поза тину, у/кінці року, по/над шляхом 
Б із/за лісу, з/під кореня, з/поміж людей, з/посеред багатьох 
В у/слід за тобою, по/між осокою, з/над річки, за/ради справи 
Г з/понад хмар, по/перед очей, з/попереду мене, по/біля хати

Завдання 7—12 (15 хв)
Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9.
1. Щось насувалося грізне. 2. Потемніло, завітрило, закрутила курява. 3. Гримнуло (1) ближче, немов звалив хтось на поміст деревину, загуркотіло й покотилось у небі. 4. Вітер ущух. 5. Між листом зашелестів густий, рівний дощ, а у небі счинилася гуркотнява, і вже здавалося розкочувався той гук (2) аж над хмарами. 6. (3) З-під тієї тарахкотні тихо сіявся на прив'яле листя, на (4) присмажені трави й хліба дрібний холодний дощ (За С. Васильченком).
7.  Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку
А  у другому
Б  у третьому
В  у п'ятому
Г   у шостому
8.  Укажіть, у якому слові допущено орфографічну помилку
А зашелестів 
Б счинилася 
В розкочувався 
Г з-під
9.  З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)
А  дієприкметник (форма дієслова)
Б  займенник
В  прислівник
Г  прийменник
Д  частка
10. З'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)
(1) Для мене найвища у Всесвіті (2) влада - пелюстка троянди в жіночій долоні (М. Руденко). (3) Розквітлі дерева, здається, (4) тихо гудуть, коли бджоли кружляють над ними (О. Копилепко).
А присудок 
Б означення 
В додаток 
Г  підмет 
Д обставина

Завдання 11—12
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці.
11. Установіть відповідність між реченнями з прямою мовою (розділові знаки пропущено) та їхніми схемами.
Речення                                                            Схеми речень
1    Бідна дівчино сказав Захар що я можу тобі порадити (І. Франко).                         
2   І кричу я Україно потім стану й прислухаюсь (Я. Тичина).            
3   Змилуйтеся над нашою молодістю, над нашою любов'ю ридала Мирослава (І. Франка).                                                       
4   Верба сміялася з тополі не можеш ти зігнутися долі (Д. Павличко).

Схеми речень 
А  «П», - а. 
Б  А: «П». 
В  «П, - а, - п». 
Г  «П, - а: П». 
Д  А: «П», - а.

12. Установіть відповідність між складними реченнями та їхніми видами.
Види складних речень
1   складнопідрядне
2   складносурядне
3   безсполучникове
4   з різними видами зв'язку
Приклади 
А Де на круті й високі хвилі ударять звечора дощі, там ходять хмари посивілі, там глоду хмуряться кущі (А Малишко). 
Б Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою, пливе човен по Дунаю один за водою (Т. Шевченко). 
В На озері туман то лежить пеленою, то хвилює од   вітру,   то   розривається,   одкриваючи   біло-блакитну воду (Леся Українка). 
Г  Народ сам собі скує долю, аби тільки не заважали (М. Коцюбинський). 
Д Поети - це біографи народу, а в нього біографія важка (Л. Костенко).
Завдання 13
Власне висловлювання (20 хв)
13. Уявіть, що ви є учасником ток-шоу, де обговорюється один з аспектів проблеми культури народу, а саме: важливість звичаїв і традицій у комп'ютеризованій культурі XXI століття. Долучіться до дискусії й ви, виклавши свої погляди на цю проблему в творі-мініатюрі «Значення народних звичаїв і традицій у нашому житті». Скористайтеся висловом О. Вороная: «Кожна нація, кожен народ має свої звичаї й традиції, що виробилися протягом багатьох століть і об'єднують окремих людей в один народ, в одну націю*. Оберіть самостійно тип і стиль мовлення.
Орієнтовний обсяг роботи 50—60 слів.