укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 12 » Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 7
14:32
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 7

Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 7

Завдання 1—6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв)
1. Укажіть рядок, у якому спрощення в групах приголосних позначається на письмі в усіх словах
А радісний, хваснути, перехресний, чесний 
Б  щасливий, баласний, улесливий, безшелесний 
В болісний, нещасний, проїз..ний, пристрасний 
Г  усний, зап'ясний, злісний, форпосний
2.  Укажіть рядок, у якому всі слова треба писати з префіксом при-
А пр..грівати, пр..дивний, прибічник, превелебний 
Б  пр..черствий, пр..кумедний, пр..стол, приземкуватий 
В  прибіднятися, пр..гаслий, пр..гірклий, пр..мерзлий 
Г  гір..щепа, пр.-булець, пр..мудрий, пр..кисати
3.  Укажіть рядок, у якому всі складні слова пишуться через дефіс
А хтозна/що, українсько/російський, ані/трохи, як/небудь 
Б пів/Києва, південно/західний, знайшов/таки, гірко/солоний 
В три/кутний, темно/синій, перекоти/поле, п'яти/річний 
Г  напів/автомат, будь/який, міні/спідниця, де/який
4.  Укажіть рядок, у якому всі іменники мають закінчення -е(-є) у формі кличного відмінка
А робітниця, дружина, бабуся, Марія 
Б Андрій, капітан, школа, надія 
В мрія, душа, молодиця, генерал
Г  майор, українка, Оля, вітер
5.  Укажіть рядок, у якому в усіх прикметниках замість крапок треба писати -н-
А земля..ий, здорове..ий, со-.ий, де..ий 
Б  імє-.ий, маши..ий, числе..ий, страше..ий 
В  вовня-.ий, доща.лій, голуби..ий, піща..ий 
Г  де.-ий, букве..ий, письме.лій, скля.лій
6.  Укажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду
А защебече, ходить, зрозумів, будують
Б  цікавиться, дізнається, пробачила, гратиме
В  виріс, мріяти, цвісти, закипіти
Г   відчув, привезла, прикрасила, розрісся

Завдання 7—12
(15 хв)
Прочитайте текст і виконайте завдання 7—9.
1. Біля підніжжя гори траплялося чимало хаотично (і) розкиданих гігантських скельних уламків. 2. На схилах гори дорога звернула на стежину, вздовж якої росли старі горіхові дерева. 3. їм було вже мабуть, років по сто, а то й більше. 4. За (2) півгодини група зупинилася перед яром, за яким відкрився надзвичайний краєвид: долина, усіяна сотнями скам'янілих чудернацьких створіннь. 5. (3) Посеред цього фантастичного скупчення гордо нисочік {4) двад-цяти.метровий кам'яний стовп (А. Бакинський).
7.  Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку
А у першому 
Б  у другому 
В  у третьому 
Г  у п'ятому
8.  Укажіть, у написанні якого слова допущено орфографічну помилку
А посеред
Б створіннь
В півгодини
Г двадцятиметровий
9. Укажіть, якими частинами мови є виділені в тексті слова (цифра в дужках позначає наступне слово)
А прийменник
Б дієприкметник (форма дієслова)
В  прислівник
Г   прикметник
Д іменник
10. Прочитайте речення, з'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово).
Річка то ховалася в берегових схилах, то виставляла своє диво (/) всім, (2) хто її бачив. Берег (3) тут в одному місці {4) був піщаним, де так часто купалися діти, та зараз це було не на часі (Л. Зоряна).
А  підмет
Б   присудок
В  означення
Г   додаток
Д  обставина

Завдання 11—12
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці.
11. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами.
Види односкладних речень
1    називне
2   означено-особове
3   безособове
4   узагальнено-особове
Приклади
А Про старість треба говорити тільки з повагою (В. Сухомлинськии).
Б Виготовляють скло на заводах із чистого піску з додаванням солі, соди й деяких інших речовин (Чорновіл).
В Бережи й шануй честь змолоду, а здоров'я — під старість (Нар. творчість).
Г  Ступаю по полю родинному в літо (Л. Зоряна).
Д Зимовий тихий вечір.
12. Установіть   відповідність   між   складнопідрядними   реченнями   й   визначенням   їхніх підрядних частин.
Види підрядних речень
1    підрядне умови
2   підрядне наслідкове
3   підрядне причини
4   підрядне з'ясувальне
Приклади
А Говори українською мовою, бо живеш на своїй землі (В. Бондаренко).
Б Його горе важко зрозуміти людям, у яких ніколи не боліло серце й не німіла душа (О. Русін).
В Якщо йти полями цієї землі, можна почути шелест розмов тих далеких і загадкових тіней (/. Мацько).
Г На оброслих полином кручах снували туди-сюди, спускалися й піднімалися, крутилися й танцювали метелики, так що горби від того мерехтіли й начебто були вкриті танцюристими квітами (За К. Мотрин).
Д Не можна робити того, що осуджують старші, — ні на очах у них, ні десь на стороні (За В. Су-хомлинським).
Завдання 13
Власне висловлювання (20 хв)
13. Михайло Стельмах писав: «Коли до людини в одні двері входить старість, то в інші -виходить радість». Чи поділяєте ви думку письменника? Чому? Напишіть, що кожен з нас може зробити для того, аби старість наших близьких людей була спокійною й радісною. Викладіть ваш погляд на цю проблему в творі-мініатюрі «Щоб і старість була в радість». Оберіть самостійно тип і стиль мовлення.
Орієнтовний обсяг роботи 50—60 слів.